MissyNr1 schreef:Ik vind het onacceptabel dat diereigenaren hun dier laten lijden, ongeacht de reden. Er is altijd wel iets te bedenken. Als er weer eens een artikel verschijnt dat er ergens weer eens stal vol verwaarloosde paarden is gevonden spreken we daar ook schande van. Maar dat er dieren geen zorg krijgen van eigenaren omdat de dierenarts te duur is, dat is dan weer de schuld van de dierenarts. Klopt niks van. Over dingen rechtkletsen gesproken..
Je wilt zeggen dat door de overname van buitenlandse investeerders, prijzen bij klinieken niet enorm gestegen zijn, onrechtvaardig veel soms? Door die enorme prijsstijgingen gaan mensen minder snel, omdat ze het gewoonweg niet meer kunnen betalen. En jij vind dan de dierhouder iets te verwijten als ie langer wacht met zorg?
Citaat:Ik heb wel eens bij een eigenaar aangeboden om haar dier te laten herplaatsen omdat ze de levensreddende operatie niet kon betalen. En de nazorg ook niet. En het aangepaste voer ook niet. Toen werd ik uitgemaakt voor de dierenbeul. En dan praat ik over zowat 10 jaar geleden. Het verhaal is van alle tijden.
Dierenbeul zou ik je niet noemen, wel ongevoelig. Hup geef je dier maar weg aan een vreemde...op advies van de dierenarts. Ik snap wel dat een opmerking als dat niet goed valt.
Citaat:En trouwens: in laten slapen is ook een vorm van hulpverlening. Maar nee we laten liever het konijn in de achtertuin uit zichzelf langzaam sterven, want tsja die euthanasie kosten he.. want ook daar mogen dierenartsen geen geld voor vragen. Schiet mij maar lek..
Helemaal mee eens. Konijnen zijn het meest mishandelde dier in Nederland. Ik denk dat een hoop verholpen kan worden door geen verkoop in winkels meer toe te staan.
Je hebt er waardeloze eigenaren bij zitten, als je veel met opvang of met andere diergerelateerde zaken bezig bent, is je opinie van de mens aangaande dieren, al snel niet meer ok.
Maar je hebt ook de goeie, even als je rotte appels hebt zitten tussen dierenartsen en dierhouders. Geen een is heilig, maar af en toe wat begrip voor bepaalde zaken, moet kunnen.
Ik moest drie maal op consult eer ik ab mee kreeg voor een ontsteking in de anaalklieren, dit terwijl er de eerste maal al bloed uit kwam.
Ik had gevraagd of ze een kies konden trekken bij de hond, want deze stonk, ze hebben gereinigd en geen kies getrokken, was niet nodig, 4 weken later had de hond zoveel last dat ie er alsnog uit moest, dan moet je wel twee maal de hele boel betalen, terwijl het de eerste keer al nodig was.
Voorstel om de heup van de hond maandelijks op de foto te zetten, om te zien hoe het probleem zich zou ontwikkelen, bij de vraag wat ze dan eventueel aan het probleem konden doen, kwam er schoorvoetend uit dat ze niet zoveel konden dan.
Hoe vaak ik al wel niet naar huis gestuurd ben met het gegeven om het even aan te kijken, om vervolgens met een erger probleem terug te komen. Allemaal dubbele consultkosten.
Dier heeft diarree, meteen wordt een hypoallergeen voer voorgesteld en kan je weer naar huis.
Ik had een cavia met een oogontsteking en had isathal nodig, dus op consult, maar dan zie ik de dierenarts googlen op caviawijzer.nl, krijg de isathal wel mee, maar ben gelijk wel 65 euro kwijt, voor iets waar ze op moeten googlen.
Momenteel ben ik door de wol geverfd en laat me niks meer aanleunen. Stelt de dierenarts iets voor, dan wil ik alle ins en outs en me laten wegsturen doe ik ook niet meer. Bij sommige schiet het winstoogmerk even te veel door en komen mensen echt te vaak terug voor een probleem dat gewoon gelijk aangepakt kan worden.