Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mariska18 schreef:Ik wil niet veel zeggen maar dan heb jij die mensen van de aalsmeerderweg niet zelf gesproken. De veearts had uitgesloten dat het rhino was dus ik vindt het belachelijk dat je dat zomaar op het forum zxet en lekker paniek loopt te zaaien als je het maar weet OP DE AALSMEERDERWEG WAS HET GEEN RHINO!
Pluutje"]
Is dat op de aalsmeerderweg trouwens hetzelfde als de bereden politie? (heb een paar pagina's van het topic overgeslagen)
[/quote]
[quote="silden schreef:Het geval in Aalsmeer waar deze discussie deels over gaat, stond bij ons op stal. Het is nog steeds niet zeker of het Rhino is geweest, maar de kans is klein. Wij zeggen dat dus niet om massahysterie te voorkomen, maar gewoon om het simpele feit dat het lang niet zeker is. Voor de duidelijkheid, wij zitten op de Aalsmeerderweg. Het paard dat koorts had heeft een abses in zijn mond. Vandaar de koorts. Het andere paard dat niet wil eten, mist zijn overleden vriendin. Voor de rest is er dus niets aan de hand.
Groetjes, Nakita
GoedVetMan schreef:AAN ALLE PAARDENLIEFHEBBERS
DE RUITERS WETEN DAT JULLIE MET ZE MEELEVEN. ALLE REACTIES WORDEN NAAR ZE DOORGESTUURD. DE MANNEN EN VROUWEN VAN DE BEREDEN POLITIE STELLEN JULLIE BELANGSTELLING ZEER OP PRIJS!
DE REDACTIE
Bron Breden Politie Amsterdam
mariska18"]
Ik wil niet veel zeggen maar dan heb jij die mensen van de aalsmeerderweg niet zelf gesproken. De veearts had uitgesloten dat het rhino was dus ik vindt het belachelijk dat je dat zomaar op het forum zxet en lekker paniek loopt te zaaien als je het maar weet OP DE AALSMEERDERWEG WAS HET GEEN RHINO![quote="Rianne schreef:Dit is wat ik weet:
Het is zeker weten rhino, het staat ook op de KNHS site, bij algemeen!
Er is in Aalsmeer ook al een paard aan het virus overleden. Het is de ergste variant die er is.
De symptomen zijn, Ernsig verkouden, en op verloop tast de Rhino het zenuwstelsel aan, waardoor het paard door zijn rug heen zakt en niet meer kan staan. Het paard moet dan afgemaakt worden. (volgens mij kan het niet meer herstellen) Dit alles gebeurd maar in 24 uur!!
Als er paarden zijn die tegen Rhino zijn ingeent, helpt dit niet, het is een andere variant dan waarvoor ze zijn ingeent!
Je kunt het beste je paard op stal, weiland laten staan. Laat hem niet in contact komen met andere paarden, die niet bij jou op het erf staan.
Wij rijden ook geen wedstrijden meer, hier in de omgeving en er komen geen paarden meer bij ons op het pad.
Ik hoop dat dit virus zich niet gaat verspreiden!!!
[code]Citaat:
chickey"]
[quote="GoedVetMan schreef:AAN ALLE PAARDENLIEFHEBBERS
DE RUITERS WETEN DAT JULLIE MET ZE MEELEVEN. ALLE REACTIES WORDEN NAAR ZE DOORGESTUURD. DE MANNEN EN VROUWEN VAN DE BEREDEN POLITIE STELLEN JULLIE BELANGSTELLING ZEER OP PRIJS!
DE REDACTIE
Bron Breden Politie Amsterdam
MissStynk"]
[quote="pniekepnak"][quote="MissStynk schreef:Wat zijn jullie voorzorgsmaatregelen dan ????
silden schreef:gelukkig hebben we een hoop leuke foto's en herrinneringen van Robbenwoods Katinka en heeft ze een super leven bij ons gehad!
Shah schreef:lieve kita,heel veel sterkte met t verlies van katinka,hoop je snel weer te spreken en trek je niks aan van alles en iedereen jij weet toch hoe t allemaal wel zit,meissie hoop je snel te spreken en ik geef salami een hele dikke kus van je! liefs mascha maar geen pbtje maar gewoon zo iedreen mag weten dat ik er voor je ben hoor!!