Ziekte bij politiepaarden in Amsterdam.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:46

Het stond ook in de Volkskrant hoor, dat het rhino was...

En in dit bericht staat ook dat mensen die personeel van de bereden politie kennen van hun hebben gehoord dat het wel rhino is...

Lijkt me wel tamelijk zeker hoor.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:47

mariska18 schreef:
Ik wil niet veel zeggen maar dan heb jij die mensen van de aalsmeerderweg niet zelf gesproken. De veearts had uitgesloten dat het rhino was dus ik vindt het belachelijk dat je dat zomaar op het forum zxet en lekker paniek loopt te zaaien als je het maar weet OP DE AALSMEERDERWEG WAS HET GEEN RHINO!

Relax zeg. Er is niemand paniek aan het zaaien en niemand valt iemand anders aan omdat een paard mischien wel rhino heeft en dat dus zou betekenen dat het virus zich aan het verspreiden is en dus iedereen in de directe omgeving zich dus zorgen maakt. Ik snap niet waarom je zo defensief reageert. Beetje overdreven.

mariska18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:53

Bij de bereden politie is het wel rhino maar ik had het over die stal op de aalsmeerderweg

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:53

Is dat op de aalsmeerderweg trouwens hetzelfde als de bereden politie? (heb een paar pagina's van het topic overgeslagen)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:54

Ohw, welke stal is dat dan, weet iemand dat?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:00

Pluutje"]
Is dat op de aalsmeerderweg trouwens hetzelfde als de bereden politie? (heb een paar pagina's van het topic overgeslagen)
[/quote]

[quote="silden schreef:
Het geval in Aalsmeer waar deze discussie deels over gaat, stond bij ons op stal. Het is nog steeds niet zeker of het Rhino is geweest, maar de kans is klein. Wij zeggen dat dus niet om massahysterie te voorkomen, maar gewoon om het simpele feit dat het lang niet zeker is. Voor de duidelijkheid, wij zitten op de Aalsmeerderweg. Het paard dat koorts had heeft een abses in zijn mond. Vandaar de koorts. Het andere paard dat niet wil eten, mist zijn overleden vriendin. Voor de rest is er dus niets aan de hand.

Groetjes, Nakita

Pagina's overslaan is dus niet zo handig als je info wilt.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:09

Ik ben inmiddels al via PB op de hoogte gebracht.

mariska18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:10

hey nakita,
ik vindt het echt heel rot voor je dat katinka dood is ik hoorde het van de week van riek. het beste ermee.
gr mariska

nicoetientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:17

Hee kita je laat je toch niet opnaaien door al die mensen het is al erg genoeg dat je thinka kwijt bent, wel lieve reactie van jos enz dikke kus Verdrietig

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:38

GoedVetMan schreef:
AAN ALLE PAARDENLIEFHEBBERS
DE RUITERS WETEN DAT JULLIE MET ZE MEELEVEN. ALLE REACTIES WORDEN NAAR ZE DOORGESTUURD. DE MANNEN EN VROUWEN VAN DE BEREDEN POLITIE STELLEN JULLIE BELANGSTELLING ZEER OP PRIJS!
DE REDACTIE

Bron Breden Politie Amsterdam

weet ook iemand het adres van de site van de bereden politie?

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:47

mariska18"]
Ik wil niet veel zeggen maar dan heb jij die mensen van de aalsmeerderweg niet zelf gesproken. De veearts had uitgesloten dat het rhino was dus ik vindt het belachelijk dat je dat zomaar op het forum zxet en lekker paniek loopt te zaaien als je het maar weet OP DE AALSMEERDERWEG WAS HET GEEN RHINO![quote="Rianne schreef:
Dit is wat ik weet:

Het is zeker weten rhino, het staat ook op de KNHS site, bij algemeen!
Er is in Aalsmeer ook al een paard aan het virus overleden. Het is de ergste variant die er is.

De symptomen zijn, Ernsig verkouden, en op verloop tast de Rhino het zenuwstelsel aan, waardoor het paard door zijn rug heen zakt en niet meer kan staan. Het paard moet dan afgemaakt worden. (volgens mij kan het niet meer herstellen) Dit alles gebeurd maar in 24 uur!!

Als er paarden zijn die tegen Rhino zijn ingeent, helpt dit niet, het is een andere variant dan waarvoor ze zijn ingeent!

Je kunt het beste je paard op stal, weiland laten staan. Laat hem niet in contact komen met andere paarden, die niet bij jou op het erf staan.

Wij rijden ook geen wedstrijden meer, hier in de omgeving en er komen geen paarden meer bij ons op het pad.

Ik hoop dat dit virus zich niet gaat verspreiden!!!

Citaat:
[code]

Het spijt me, en ik weet al dat ik fout zat......

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:50

chickey"]
[quote="GoedVetMan schreef:
AAN ALLE PAARDENLIEFHEBBERS
DE RUITERS WETEN DAT JULLIE MET ZE MEELEVEN. ALLE REACTIES WORDEN NAAR ZE DOORGESTUURD. DE MANNEN EN VROUWEN VAN DE BEREDEN POLITIE STELLEN JULLIE BELANGSTELLING ZEER OP PRIJS!
DE REDACTIE

Bron Breden Politie Amsterdam

weet ook iemand het adres van de site van de bereden politie?
[/quote]

ik heb inmiddels een PB'tje gehad OK dan!

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:48

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:49

Dat bedoel ik dus met het feit dat de roddels bij Rhino altijd nog sneller gaan dan het licht Knipoog

Zo vertelde de staleigenaar dat hij 2 jaar geleden van buitenaf moest horen dat er bij hem droes op stal was terwijl dat helemaal niet het geval was.

Mensen lopen elkaar zo snel gek te maken als er maar ergens iets uitbreekt en meteen heeft de hele omgeving het.
Wees toch voorzichtig met dingen die je suggereert zonder dat je de DA of bron hebt gesproken.

mariska18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:52

dat is ook altijd zo leuk ja, van iemand van buitenaf te horen krijgen dat bij jou een of andere ziekte heerst
volgens mij weet die eigenaar het zelf het beste

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 17:18

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:18

MissStynk"]
[quote="pniekepnak"][quote="MissStynk schreef:
Wat zijn jullie voorzorgsmaatregelen dan ????

Bij ons op de manege wordt in ieder geval niemand van buiten de manege toegelaten tot de stallen. Nieuwe klanten of mensen die toch per sé de stallen in willen moeten zich eerst melden in de kantine, waar ze aan een 'kruisverhoor' worden onderlegd. Verder worden alle manege- en pensionklanten op het hart gedrukt dat ze zoveel mogelijk bij andere paarden uit de buurt moeten blijven. Meer kan je op dit moment niet doen denk ik, of je moet met ontsmettingsbakken enzo gaan beginnen...
[/quote]

Bij ons:

Geen "vreemde mensen, geen paarden van en op het erf, niet aaien, voeren van andermans paard. Het gebruikelijke dus... wij hebben drachtige merries op stal dus de voorzorg is niet onterecht. Hoop dat we met z'n allen een hoop bombarie hebben gemaakt en dat het uiteindelijk allemaal meevalt.

Je moet er toch niet aan denken als het straks door heel Nederland zit.. het leed is dan echt niet meer te overzien denk ik..
[/quote]

Jep, bij ons staat ook een drachtige merrie. Zij staat gelukkig wel al op het punt om te bevallen, dus het risico voor abortus is kleiner. Maar toch, he!

En Cassidy, juist jonge paarden zijn erg vatbaar voor Rhino!!

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:28

Stoom uit je oren
Citaat:
Het spijt me, en ik weet al dat ik fout zat......
Stoom uit je oren

nicoetientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:39

hey kita en family!!!!

jullie weten natuurlijk al dat wij (mama, nick en ik) het heel erg vinden en dat we jullie altijd blijven helpen! met wat dan ook...

maar wat ik wel heel erg vind is dat er gewoon mensen lopen te praten over dingen wat ze niet weten!! Boos!

als je iets wilt weten vraag het eerst voordat je je conclussies trekt (helemaal omdat er ook mensen tussen zitten die jullie gewoon kennen) hoe triest kun je zijn!!!!!!!!!

nou ik leef met jullie mee....

1 tip voor andere mensen:
INFORMEER EERST VOORDAT JE, JE CONCLUSSIES TREKT!!!!!!! Boos! Boos!

dikke zoen en veel liefs

Petroushka, Lovers

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:39

silden schreef:
gelukkig hebben we een hoop leuke foto's en herrinneringen van Robbenwoods Katinka en heeft ze een super leven bij ons gehad! Lachen

Dat is een ding wat zeker is...Katinka zal echt nooit vergeten worden en al zeker niet door jullie Ach gut
Katinka was een TOPwijffie met een heel apart karakter.....en beter als bij jullie zou ze het nergens hebben gehad.......... OK dan!

En Petroushka geweldig zelfs jij nu ook op bokt......ik denk dat er zeker een paar mensen zijn die zich kunnen schamen en dat nu ook wel weten dus laat ze nu maar met rust Bloos! Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:44

ik vind het sneu voor de paarden, hun eigenaars en verzorgers. doodzonde dat zulke puik getrainde paarden door zo'n ziekte naar de knoppen gaan. Scheve mond

Teake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:16

heel veel sterkte iedereen!!!

Het zal je eigen paard/pony maar overkomen!!

Shah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:34

lieve kita,heel veel sterkte met t verlies van katinka,hoop je snel weer te spreken en trek je niks aan van alles en iedereen jij weet toch hoe t allemaal wel zit,meissie hoop je snel te spreken en ik geef salami een hele dikke kus van je! liefs mascha maar geen pbtje maar gewoon zo iedreen mag weten dat ik er voor je ben hoor!!

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:09

Shah schreef:
lieve kita,heel veel sterkte met t verlies van katinka,hoop je snel weer te spreken en trek je niks aan van alles en iedereen jij weet toch hoe t allemaal wel zit,meissie hoop je snel te spreken en ik geef salami een hele dikke kus van je! liefs mascha maar geen pbtje maar gewoon zo iedreen mag weten dat ik er voor je ben hoor!!

Ach gut OK dan!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:04

Weet iemand hoe het nu gaat met de politiepaarden?
Geen nieuwe slachtoffers hoop ik.