Politieke partij vraagt sponsors: Stop financiering dierenleed Boekelo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:52

Elisa2 schreef:
Niet ieder paard heeft of krijgt wolfskiezen, het is een rudimentair overblijfsel. Als ze deze wel krijgen en ze onder de oppervlakte blijven zitten kunnen ze heel onaangenaam worden voor een paard. Met maar ook zonder bit. Als ze wel door komen in de onderkaak kan het pijnlijk zijn met een bit in en om die negatieve associatie te voorkomen worden wolfskiezen dan uit voorzorg verwijderd.

Zoals altijd, is het weer veel genuanceerder dan Dier en Recht beweerd.

Dier en recht komt ook vaak met de stelling dat ze ergens onderzoek naar gedaan hebben. Vervolgens blijkt vaak dat dat onderzoek wel heel oppervlakkig is uitgevoerd. Soms is de enige vorm van "onderzoek" zelfs dat iemand met een telefoon een filmpje heeft opgenomen. Regelmatig roept het filmpje zelfs nog meer vragen op dan antwoorden.

Gedegen onderzoek heb ik ze nog nooit op kunnen betrappen. Wel op gedegen marketing.

Elisa2

Re: Politieke partij vraagt sponsors: Stop financiering dierenleed Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:08

Nou dat dus, ben weleens op een TP concour gaan kijken om te zien of alles wat zij beweerden klopte. Ik dacht, nu wil ik het ook wel zelf zien ook. Maar nee hoor, niks aan de hand. Maar ja als een paard een beetje steigert en stuitert voordat het mag "gaan" wat met de nodige adrenaline gepaard gaat dan is dat in hun ogen al dierenmishandeling.

Veronica2

Re: Politieke partij vraagt sponsors: Stop financiering dierenleed Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 16:48

Het trekken van wolfskiezen kun je dan eigenlijk best nog makkelijk vergelijken met het trekken van verstandskiezen bij mensen en dan snapt iedereen het, elke onnozele voorbijganger gaat daarmee akkoord.
Tuigpaarden zijn anders he, stelletje showbinken bij elkaar, heerlijk om te zien.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:29

Popstra schreef:
Asciugamano schreef:

Ah dus dat mag dan ( nog) wel!? En wie zegt dat een paard daar juist werkelijk gelukkig van word?

Vind dat altijd zo mooi, recht banketstaaf wat krom is zolang het maar in Jou straatje past!

Huh?
Het is mij om het even hoor! Dus hoezo mijn straatje?
Het kan mij niet schelen waar en hoe een paard verkloot wordt; het is alleen op een wedstrijd wat gemakkelijker te controleren.
En aangezien het daar meestal fanatieker aan toe gaat -helemaal als het om sporters gaat die er geld voor krijgen- omdat er meerdere belangen spelen, gaat dat vaker ten koste van het paard.

Dus volkomen logisch dat daar vooral tegen geprotesteerd wordt. En terecht.

Maar jij vroeg je af wat iemand op een paard doet als ie geen wedstrijden rijdt.

Nee ik vroeg mij af waarom iemand die graag dieren shows verboden ziet worden zelf nog op een paard gaat zitten.
Ik heb nergens geschreven als iemand geen wdstrijden rijd.

Vandaar we elkaar wss niet begrijpen!?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:52

DuoPenotti schreef:
Maar die controleert de chip nog niet standaard.
Die van mij is ook zonder controle van het erf gegaan

Ik moest de chipnummer invoeren bij het formulier wanneer ik aanvroeg om onze merrie 2 jaar geleden op te halen. Denk niet dat die vrachtwagenschauffeurs een chiplezer bij zich hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:02

Jij bent bedrijfsmatig? Edit: zie dat je van Belgie bent. Geloof dat die strenger zijn betreft chip.

Ik heb gebeld om hem op te halen, de lieve vrouw van de rendac vroeg wel naar het nummer, maar dat wist ik zo in mijn tranen niet.
Was ook niet erg en daar is het bij gebleven betreft chip.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:07

Veronica2 schreef:
Het trekken van wolfskiezen kun je dan eigenlijk best nog makkelijk vergelijken met het trekken van verstandskiezen bij mensen en dan snapt iedereen het, elke onnozele voorbijganger gaat daarmee akkoord.
Tuigpaarden zijn anders he, stelletje showbinken bij elkaar, heerlijk om te zien.

Dat is een goed vergelijk! Die zal ik onthouden. :)

Haha ja die zijn loeiheet die tuigpaarden. Die willen showen.