Britt Dekker 'onverwachts' naar NK dressuur: 'Ongelofelijk trots'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 13:11

Britt is met Eve ook Z voor zover ik weet :)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 13:21

Rocamor schreef:
Veronica2 schreef:
Britt heeft ooit net als heel veel pennymeisjes de wens gehad om Z te starten, maar had niet de juiste paarden daarvoor en ze ging de gewone weg die veel amateurs afleggen. Totdat George op haar pad kwam, dankzij hem kon ze wel verder met haar droom en is ze de gewone Z inmiddels ruimschoots voorbij. Maar dat paard is onderdeel van een zakelijke deal en haar rol is om er met een positieve uitstraling vorm aan te geven waardoor er geld binnenkomt bij de stakeholders. Dat zij haar droom waar heeft kunnen maken, is bijzaak in het geheel.

Maar toch flikt ze het en het lukt haar om te verbeteren. En ze doet er ook alles aan. Kan me nog wel een filmpje herinneren waarin ze lyrisch was dat ze de M2 (meen ik) bereikt had, zo trots en zie nu dit eens.

Wat is ongeveer de tijdlijn van George dan? Van wanneer tot wanneer bij Emmelie, wanneer in Spanje door spaanse ruiters en wanneer (ook weer) bij Britt gekomen?

Nou, Britt was gewoon een doodnormale amateur die het tot M2 geschopt heeft met een best-leuk paard dat ook door anderen werd getraind. En dat is prima, daar was op zich helemaal niks mis mee totdat haar bekendheid haar ook parten ging spelen. Ze heeft dat inmiddels ingeruild voor de nadrukkelijk positieve instelling en ik denk dat dat haar grootste verdienste is geweest tot nu toe. Haar houding richting de juryleden is ook beduidend verbeterd en dat is ook positief. Nadat ze met George de klasseringen in huis had, heeft ze haar andere paard ook Z gestart en die is nu ook ruimschoots geklasseerd.
George is een paard dat LT heeft gelopen in Spanje voordat hij naar Nederland kwam, hij is dus wel iets verder afgericht en daar heeft Britt heel erg veel van kunnen leren en dat is ook duidelijk zichtbaar. Ze heeft met veel plezier en positiviteit de klassen doorlopen en nu zit ze op het punt dat het serieus begint te worden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 14:32

Rocamor schreef:
Wat is ongeveer de tijdlijn van George dan? Van wanneer tot wanneer bij Emmelie, wanneer in Spanje door spaanse ruiters en wanneer (ook weer) bij Britt gekomen?

Volgens mij is George in 2009 in Spanje geboren, heeft hij in 2015 met Emmelie meegedaan in Verden en is hij sinds 2019 bij Britt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:01

Aangezien Britt met haar paarden is meeverhuist naar Barrels denk ik dat ze hem zelf toch ook vaak traint.
Een deel van haar werk is ook gewoon dingen doen met haar paarden, twee vliegen in één klap!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:41

Veronica2 schreef:
Nou, Britt was gewoon een doodnormale amateur die het tot M2 geschopt heeft met een best-leuk paard dat ook door anderen werd getraind. En dat is prima, daar was op zich helemaal niks mis mee totdat haar bekendheid haar ook parten ging spelen. Ze heeft dat inmiddels ingeruild voor de nadrukkelijk positieve instelling en ik denk dat dat haar grootste verdienste is geweest tot nu toe. Haar houding richting de juryleden is ook beduidend verbeterd en dat is ook positief. Nadat ze met George de klasseringen in huis had, heeft ze haar andere paard ook Z gestart en die is nu ook ruimschoots geklasseerd.
George is een paard dat LT heeft gelopen in Spanje voordat hij naar Nederland kwam, hij is dus wel iets verder afgericht en daar heeft Britt heel erg veel van kunnen leren en dat is ook duidelijk zichtbaar. Ze heeft met veel plezier en positiviteit de klassen doorlopen en nu zit ze op het punt dat het serieus begint te worden.

Alleen maar slim van haar om te investeren in een leerpaard. :)

Door de bekendheid ligt ze natuurlijk altijd onder een vergrootglas, dat maakt sommige zaken wellicht makkelijker en andere moeilijker.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:47

fransje23 schreef:
Aangezien Britt met haar paarden is meeverhuist naar Barrels denk ik dat ze hem zelf toch ook vaak traint.
Een deel van haar werk is ook gewoon dingen doen met haar paarden, twee vliegen in één klap!

was me niet bekent dat ze mee verhuist was, inderdaad een goede optie, goede netwerken altijd handig

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:06

janouk schreef:
Eens en in dit geval zie ik ook een dekhengst in het dekseizoen, die zich een beetje Stoer maakt op vreemd terrein met vreemde paarden.. Dat is sowieso weer een extra uitdaging als je een ontspannen proef wil laten zien. :D

Hij dekt dit jaar niet. Hij is ook niet beschikbaar via DV. Hij staat bij de site van Van Uytert ook onder het kopje "niet meer beschikbaar". Wellicht was het een eenmalig iets vorig jaar

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:27

Elisa2 schreef:
Veronica2 schreef:

Alleen maar slim van haar om te investeren in een leerpaard. :)

Door de bekendheid ligt ze natuurlijk altijd onder een vergrootglas, dat maakt sommige zaken wellicht makkelijker en andere moeilijker.
Het is een businessdeal en zij investeert haar tijd en publieke imago, waar ze zelf natuurlijk de vruchten van plukt. Ze rijdt inmiddels rond in de subtop maar ze heeft tot nu toe 0 paarden opgeleid of verbeterd en Bartels is de juiste plek om te leren hoe je je paard laat zien en hoe je goede proeven rijdt.
Tja vergrootglas... Voor de deal met George was niemand in haar geïnteresseerd, behalve een groepje meisjes van 12 of 13 omdat ze van die filmpjes maakte. Britt legt vooral het vergrootglas op zichzelf als je het mij vraagt en met de deal met George moet dat ook. Als ik haar was zou ik wel stoppen met gesprekjes aan talkshowtafels over beoogde deelname aan de OS.

Elisa2

Re: Britt Dekker 'onverwachts' naar NK dressuur: 'Ongelofelijk trots'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:38

Wat het ook is, ze heeft het wel slim aangepakt vind ik.

De OS is natuurlijk wel een lachertje maar het zijn vooral journalisten die niks van paarden weten die haar dit soort dingen in de mond leggen volgens mij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:55

Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat ze dat zelf denkt toch? Daar staat ze teveel met haar pootjes voor op de grond.

En ze heeft het heel slim aangepakt.
Zo je droom waar kunnen maken. En dan daaruit nu ook je inkomsten.
Ik gun haar dit ook echt helemaal, want ze er zelf keihard voor gewerkt. Niet gekregen vanzelf door rijke ouders met al toppaarden op stal.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:55

Ik vind Britt vele malen leuker met haar paarden dan menig sport ruiter.
Ik vind haar hier wel wat grof met haar handen en ik denk dat dat helaas de inbreng is van Bartels. Britt haar houding is enigszins veranderd op het paard (rommeliger) en dat vind ik persoonlijk wel jammer. Kan ook het moment zijn.

Verder vind ik dat gezeik over gehypte bnner onzin. Hoe vaak heeft Anky niet gewonnen omdat ze favoriet was? Ik vond Iig niet altijd haar kuur de beste ;)

Britt was zelf verbaasd over de punten en echt bedoeld om te werken aan verbetering. Dus als er iets niet klopt aan punten is dat niet haar schuld.

Ik vind het oprecht een leuk mens. Die goed is voor haar paarden en waar menig mens veel van kan leren.

Die Britt die ooit dom gevonden werd door zowat heel Nederland. Die flikt het toch maar om carrière te maken met zo'n beetje alles wat ze doet.
En ja George was al verder getraind en daar heeft ze ook van kunnen profiteren maar daar is niets mis mee om op die manier te leren. En ja ik ben er van overtuigd dat dat jaloezie opwekt bij sommigen. Ik heb daar wel respect voor en gun haar dat. En hoop dat ze haar doelen ook echt kan nastreven.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:56

fransje23 schreef:
Rocamor schreef:

Volgens mij is George in 2009 in Spanje geboren, heeft hij in 2015 met Emmelie meegedaan in Verden en is hij sinds 2019 bij Britt.

Hij is na Verden terug gegaan naar zijn eigenaren in Spanje Emmelie heeft hem niet heel lang gereden ik meen een half jaar.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:08

Dus haar proef laat nog ruimte voor verbetering? Zoals de score laat zien aangezien het niet 100% is. En zoals ze zelf aangeeft. En zoals haar instructie ook ongetwijfeld zal beamen?

Shocking hoor.

En eerlijk? Het is gewoon een echte herkenbare penny. Zoals we dat allemaal diep van binnen ergens zijn of waren. Iemand die gewoon haar kwetsbaarheden durft toe te geven. Dat roept bij mij echt gevoelens van mildheid op.
Ik zie echt niet in waarom dat dat zoveel harde oordelen oproept bij sommige mensen. Waar komt die behoefte toch vandaan?

Je zou hetzelfde zeggen als je schrijft: wat tof voor haar. Als ze de achterhand nog iets meer kan activeren zou je score nog wat hoger kunnen worden.
Kost helemaal niks. en is een mooie oefening in positief en opbouwend zijn. Zoals we dat allemaal richting onze paarden willen zijn. +:)+

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:29

Kabayo schreef:
janouk schreef:
Eens en in dit geval zie ik ook een dekhengst in het dekseizoen, die zich een beetje Stoer maakt op vreemd terrein met vreemde paarden.. Dat is sowieso weer een extra uitdaging als je een ontspannen proef wil laten zien. :D

Hij dekt dit jaar niet. Hij is ook niet beschikbaar via DV. Hij staat bij de site van Van Uytert ook onder het kopje "niet meer beschikbaar". Wellicht was het een eenmalig iets vorig jaar

Dat hij dit jaar niet dekt wil niet zeggen dat hij geen interesse meer heeft in leuke merries. De hormonen kunnen niet aan en uit gezet worden bij een hengst.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:29

Ik ben geen fan van Britt Dekker maar hilarisch om te zien hoe elk topic ontploft.

Het zou mij niks verbazen als Britt ook op bokt zit en onder genot van een zak chips of een lekker frietje mayo in haar geval dit zit te lezen en denkt, daar gaan we weer, ik zou er als ik haar was van gieren :')

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:40

mvdbijl schreef:
Ik ben geen fan van Britt Dekker maar hilarisch om te zien hoe elk topic ontploft.

Het zou mij niks verbazen als Britt ook op bokt zit en onder genot van een zak chips of een lekker frietje mayo in haar geval dit zit te lezen en denkt, daar gaan we weer, ik zou er als ik haar was van gieren :')

Echt he, begint een beetje op Facebook te lijken hier :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:45

Ik heb ook even niet meer gereageerd, blijkbaar is het helemaal prima om negatief commentaar op Britt te leveren, maar als er dan reactie terug komt over de beste stuurlui, dan kan dat niet gewaardeerd worden.

Ik heb niet het talent dat Britt heeft en vind het ook niet nodig om er negatief commentaar op te geven. Ik zou voor een ieder die het NK haalt een compliment geven, aangezien je daar niet per ongeluk terecht komt en er veel hard werk aan vooraf gegaan is.

Er is genoeg te verbeteren voor Britt, maar dat zegt ze zelf ook, ik snap dus oprecht niet waarom mensen het nodig vinden om dat nog eens extra negatief te belichten. Komt het omdat ze een BN’er is dat het dan oké moet zijn?

Ik zie het overigens niet als jaloezie eerder als afgunst.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:46

Walkure schreef:
mvdbijl schreef:

Echt he, begint een beetje op Facebook te lijken hier :')

Ja ik zie haar er ook nog voor aan haha. En verder zal het haar reet roesten denk. Want voorlopig gaat het haar voor de wind en zitten de zuurpruimen hier te zeiken.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:09

Elisa2 schreef:
Wat het ook is, ze heeft het wel slim aangepakt vind ik.

De OS is natuurlijk wel een lachertje maar het zijn vooral journalisten die niks van paarden weten die haar dit soort dingen in de mond leggen volgens mij.

Ze heeft het zeker slim aangepakt.

Op TV is het imago aan het woord en dan zegt ze dat soort dingen. En wie weet gaat het ooit lukken, ze is jong genoeg om nog heel veel stappen te zetten en om zich te ontwikkelen in het rijden. Zeg nooit nooit.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:15

CharleyT schreef:
Kabayo schreef:

Dat hij dit jaar niet dekt wil niet zeggen dat hij geen interesse meer heeft in leuke merries. De hormonen kunnen niet aan en uit gezet worden bij een hengst.

Oh meen je dat -O- Dat wist ik niet joh :Y)
Doelde erop dat er gezegt wordt dat het een dekhengst in dekseizoen is, maar hij dekt niet. Meer niet..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:34

mvdbijl schreef:

En misschien denkt ze dan ook wel: "Wat doe ik mijn werk toch goed! Afgaand op het beeld dat ik neerzet in de content op mijn socials denken velen mij en mijn leven te kennen".

Ik snap de discussie over het rijden wel, maar die over de persoon Britt nooit. Ze komt leuk over, zeker! Maar wat in haar content is feit en wat is fictie? Wat is realiteit en wat is geregisseerd? Of geconstrueerd? Geniet ervan, maar houd dat in je achterhoofd. Wij zijn geen pennymeisjes meer. Er wordt geld mee verdiend.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:41

Befunny die bokkers met een andere mening dan de hare meent te moeten wegzetten als zeikende zuurpruimen gedraagt zich zelf niet zo funny.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:55

Boras schreef:
Ik snap de discussie over het rijden wel, maar die over de persoon Britt nooit. Ze komt leuk over, zeker! Maar wat in haar content is feit en wat is fictie? Wat is realiteit en wat is geregisseerd? Of geconstrueerd? Geniet ervan, maar houd dat in je achterhoofd. Wij zijn geen pennymeisjes meer. Er wordt geld mee verdiend.

Dit dus, het is showbiZZZ.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:21

Veronica2 schreef:
Dit dus, het is showbiZZZ.

:))

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:29

Boras schreef:
mvdbijl schreef:

En misschien denkt ze dan ook wel: "Wat doe ik mijn werk toch goed! Afgaand op het beeld dat ik neerzet in de content op mijn socials denken velen mij en mijn leven te kennen".

Ik kom hier uit de buurt (waar ze dus schijnbaar niet meer woont volgens dit topic?) en dan kom je wel eens op dezelfde wedstrijd. Ook kwam ik toen wel bij Koole (die hebben ook een ruitersportzaak, vandaar) en ik heb genoeg gezien om te kunnen concluderen dat ze echt zo is. Ik rij inmiddels geen wedstrijden meer, al een aantal jaar, dus het gaat om de periode voordat ze zo bekend was, en de periode dat het net begon te komen. Toen moest je nog de stallen in om personeel te halen voor de winkel. Dat zou nu absoluut niet meer kunnen