[VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StableHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:12

Schapenwol schreef:
Ik begrijp echt niks van de reacties hier. Misschien omdat ik niet meer tot mijn nek in de paardenwereld zit? In de echte wereld is het nogal idioot en strafbaar om je paard bewust op iemand aan te sturen en erover heen te springen, wetende dat je iemand (ernstig) kan verwonden.

Of het nou een activist is en of iemand expres blijft staan of wat dan ook. Wat die ruiter doet is belachelijk.

Het is niet bewust. Er was plaats persoon beweegt maar het paard was al onderweg. Ik denk niet dat de ruiter zichzelf en het paard in gevaar gaat brengen om zo'n mafketel te raken. Zelfde als iemand op de stoep loopt en ineens voor je auto stapt. Dan valt er weinig meer uit te wijken.
Ze zijn beide fout als je het mij vraagt.
Veel dierenactivisten raken hun doel een beetje kwijt. Want ze brengen regelmatig dieren meer in gevaar door hun eigen acties.
Laatst bijgewerkt door StableHS op 16-02-23 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:13

Elfie schreef:
Tsjonge. Paardensporters zijn de laatste tijd echt uitstekend bezig om zélf het draagvlak van hun geliefde paardensport stelselmatig te verkleinen.

:j

Paardensporters zijn vaak nogal individualistisch ingesteld en hebben niet altijd een helder beeld van hun plek binnen de rest van de samenleving. :') Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:17

StableHS schreef:
Schapenwol schreef:
Ik begrijp echt niks van de reacties hier. Misschien omdat ik niet meer tot mijn nek in de paardenwereld zit? In de echte wereld is het nogal idioot en strafbaar om je paard bewust op iemand aan te sturen en erover heen te springen, wetende dat je iemand (ernstig) kan verwonden.

Of het nou een activist is en of iemand expres blijft staan of wat dan ook. Wat die ruiter doet is belachelijk.

Het is niet bewust. Er was plaats persoon beweegt maar het paard was al onderweg. Ik denk niet dat de ruiter zichzelf en het paard in gevaar gaat brengen om zo'n mafketel te raken. Zelfde als iemand op de stoep loopt en ineens voor je auto stapt. Dan valt er weinig meer uit te wijken.
Ze zijn beide fout als je het mij vraagt.
Veel dierenactivisten raken hun doel een beetje kwijt. Want ze brengen regelmatig dieren meer in gevaar door hun eigen acties.

Niet bewust??? Kijk het filmpje even terug. Er zit iemand op het hek en er staat/loopt duidelijk iemand achter het hek. De ruiter weet dit en springt bewust.
Dit is totaal anders dan iemand die van de stoep voor je auto stapt, dit is vergelijkbaar met bewust met je auto over iemand heen rijden die demonstreert op de weg.

Of het een activist is of je oma doet helemaal niet ter zake.

In welke wereld is dit hun beider fout? Juridisch zou dit gewoon poging tot doodslag kunnen zijn.

Dit is dus precies wat ik bedoel met dat paardenmensen in hun eigen wereldje leven. Deze ruiter staat niet boven de wet omdat hij die mevrouw irritant vindt. De politie doet niet voor niets een onderzoek.

pol013

Re: [VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:20

@schapenwol: heb je je geluid aan staan? Want dat geeft wel een completer plaatje.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:29

pol013 schreef:
@schapenwol: heb je je geluid aan staan? Want dat geeft wel een completer plaatje.

Nee. Dat maakt niks uit. Je mag gewoon niet bewust het risico nemen dat je iemand verwond. Maakt niet uit wat er daarbij gezegd wordt. Alleen al met die persoon óp het hek nam de ruiter al een risico. Hij had minstens moeten wachten tot de lopende persoon volledig weg van het hek was.

De ruiter is inmiddels gearresteerd trouwens.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... oteur.html

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:29

Schapenwol schreef:

dat is mijn wereld ook zo.
Maar ze ruiter stuurde er ook perfect naast.
Als mevrouw ik ben stoer bij het hekkie nu gewoon op de plek was gebleven was er ook niets gebeurt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:39

Die mevrouw had er in de eerste plaats al niks te zoeken
Als je het al nodig vindt tegen de jacht te protesteren, dan kun je dat bv bij de kennels doen of bij de meet
Ik weet ook niet goed wat ze denken te bereiken met in de weg staan?
Je kunt paarden niet echt tegenhouden, reden waarom de politie ze ook inzet
Ze doen dit protetsteren alleen op andere plekken om de ruiters vervolgens te kunnen beschuldigen van roekeloos gedrag enzo

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:43

Schapenwol schreef:
pol013 schreef:

Nee. Dat maakt niks uit. Je mag gewoon niet bewust het risico nemen dat je iemand verwond. Maakt niet uit wat er daarbij gezegd wordt. Alleen al met die persoon óp het hek nam de ruiter al een risico. Hij had minstens moeten wachten tot de lopende persoon volledig weg van het hek was.

Als je je op de route van een slipjacht begeeft breng je bewust mensen én paarden in gevaar. Dit voorval was niet gebeurd als de activist na had gedacht

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:45

996981 schreef:
Als je je op de route van een slipjacht begeeft breng je bewust mensen én paarden in gevaar. Dit voorval was niet gebeurd als de activist na had gedacht

activisten en nadenken gebruik je dat nu echt in 1 zin? >;)
Dat staat gelijk aan activist en waarheid in 1 zin _O-

Nee zonder flauwekul.
Had ergens gestaan met een spandoekje, dikke prima.
Dit niet. Hoop dat die doos ook is opgepakt.
Het filmpje geeft duidelijk aan wat er is gebeurt, geen opzettelijke aanrijding.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:46

DuoPenotti schreef:
Schapenwol schreef:

Als mevrouw ik ben stoer bij het hekkie nu gewoon op de plek was gebleven was er ook niets gebeurt.

Ik denk oprecht dat die vrouw het niet doorhad. En ik denk ook dat de ruiter niet de intentie had hen te raken. Als ze niet was bewogen liep het met een sisser af.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:49

Schapenwol schreef:
pol013 schreef:

Nee? een compleet plaatje van een scene voor je oordeelt vind je niet belangrijk.
Dat is wel lekker efficiënt.
Dan mag je nog prima bij je mening blijven overigens. Maar ik doe dat anders.

Er passen blijkbaar 4 honden tegelijk over dat stukje waar het paard overheen springt. Dat maakt jouw link ook duidelijk.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:53

fransje23 schreef:
996981 schreef:
Wilde dieren moeten ook lekker doen wat ze doen. Maar in hoeverre mag een ander diersoort (de mens bijvoorbeeld) last van hebben? Je kunt de mens niet diskwalificeren onder het mom van het dier doet gewoon zijn ding. Dat doen wij mensen namelijk ook. We creëren een voor ons veilige en geschikte leefomgeving.

We creëren van alles maar dat maakt het nog niet oke om een vos bewust te laten verscheuren door een meute honden en daar gezellig om te gaan lachen.

Waarom zou je een vos die overlast geeft niet gewoon kunnen schieten?

Jij vindt dat niet ok. Dat is wat anders. Ik vind het niet ok dat we schapen laten verscheuren door wolven. Dat vindt jij weer ok.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:53

Raineri schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik denk oprecht dat die vrouw het niet doorhad. En ik denk ook dat de ruiter niet de intentie had hen te raken. Als ze niet was bewogen liep het met een sisser af.

Ik denk ook niet dat ze het door had.
Maar mevrouw suffie zat wel daar bewust bij dat hek op de route van de jacht.
Had ze langs de route gestaan was er voor haar, paard en ruiter geen gevaar geweest.

Ruiter stuurt er prefect naast en was idd gewoon goed gegaan als ze op haar plek was gebleven, waar ze een seconde daarvoor stoer stond te zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:55

996981 schreef:
fransje23 schreef:

We creëren van alles maar dat maakt het nog niet oke om een vos bewust te laten verscheuren door een meute honden en daar gezellig om te gaan lachen.

Jij vindt dat niet ok. Dat is wat anders. Ik vind het niet ok dat we schapen laten verscheuren door wolven. Dat vindt jij weer ok.

Waar zeg ik dat?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:57

Maar niemand weet hier met zekerheid te zeggen of het überhaupt de route was, toch?

Weet trouwens iemand of het normaal dat er gesprongen wordt over stalen hekken die afgesloten zijn met een hangslot?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:03

fransje23 schreef:
996981 schreef:

Waar zeg ik dat?

Uit je berichten in alle wolf topics blijkt dat je de wolf prima welkom vindt in NL. Dan neem je de dood van kleinvee automatisch voor lief

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:03

fransje23 schreef:
Maar niemand weet hier met zekerheid te zeggen of het überhaupt de route was, toch?

Weet trouwens iemand of het normaal dat er gesprongen wordt over stalen hekken die afgesloten zijn met een hangslot?

Ik denk zomaar dat de protesters dat hangslot er op hebben gedaan - om te voorkomen dat de ruiters er door konden, zich niet realiserend dat een beetje jachtpaard hier gewoon overheen zou springen. Maar dat is een aanname.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:10

996981 schreef:
fransje23 schreef:

Waar zeg ik dat?

Uit je berichten in alle wolf topics blijkt dat je de wolf prima welkom vindt in NL. Dan neem je de dood van kleinvee automatisch voor lief

Alle wolftopics? Dat zijn over het algemeen topics die ik probeer te vermijden.

Welke allemaal?

Die waarin ik zeg dat de kans dat je wordt doodgereden door een auto groter is dan dat je aangevallen wordt door een wolf?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:34

996981 Een persoonlijk aanval betreffende jouw interpretatie hoe iemand over wolven denkt hoort niet in een fatsoenlijke discussie over een heel ander onderwerp
fransje23 ik raad je aan er niet op in te gaan en het bij het onderwerp van het topic te houden zodat een en ander niet van de rails raakt en escaleerd in modder gooien

Ibbel, mogelijk, want gewoonlijk wordt je niet gedwongen om te springen en zijn er alternatieven zoals het hek openen als iedereen voorbij is, en als de landeigenaar weet dat de jacht voorbij komt, iets datmet een slipjacht ZEKER het geval is, lijkt het mij raar dat een landeigenaar wel toestemming geeft om over het land te gaan en vervolgens hekken af gaat sluiten op deze manier Hangsloten zijn sowieso vrij zeldzaam op het platteland
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 16-02-23 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:37

Lusitana schreef:
996981 Een persoonlijk aanval betreffende jouw interpretatie hoe iemand over wolven denkt hoort niet in een fatsoenlijke discussie over een heel ander onderwerp
fransje23 ik raad je aan er niet op in te gaan en het bij het onderwerp van het topic te houden zodat een en ander niet van de rails raakt en escaleerd in modder gooien

Ik ben vooral verbaasd omdat ik mij over het algemeen niet in wolventopics meng.

Maar je hebt gelijk! :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:40

Lusitana schreef:

Hoezo een persoonlijke aanval? Volgens mij gaat het over normen en waarden, waarbij dus dubbele standaarden zijn. Zoals ik al zei vind ik het sentimenteel rond dit onderwerp bijzonder. Zeker in het licht van andere actuele discussies. De hele vossenjacht is al Off-topic, gezien het hier een slipjacht betreft. Daarvan wordt dan gezegd dat er ook illegale vossenjachten plaatsvinden. Tja, dat zal. Maar is hier vooralsnog niet bewezen dus in die zin al Off-topic.

Wintu

Re: [VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:44

Misschien moeten die activisten zich eens verdiepen in wat een slipjacht inhoudt..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:50

fransje23 schreef:
996981 schreef:
Wilde dieren moeten ook lekker doen wat ze doen. Maar in hoeverre mag een ander diersoort (de mens bijvoorbeeld) last van hebben? Je kunt de mens niet diskwalificeren onder het mom van het dier doet gewoon zijn ding. Dat doen wij mensen namelijk ook. We creëren een voor ons veilige en geschikte leefomgeving.

Bij mijn weten is het bejagen van een vos op deze manier in Engeland al sinds 2005 verboden door de zgn hunting act en wordt enkel nog de geur van een vos gebruikt, maar wordt niet daadwerkelijk een vos bejaagd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:03

Wintu schreef:
Misschien moeten die activisten zich eens verdiepen in wat een slipjacht inhoudt..

Volgens mij zijn ze gewoon tegen het instituut omdat het gerelateerd is aan elite
Want zelfs toen er nog echt op vossen gejaagd werd gebeurde het niet altijd dat er ook een kill volgde en vossen vinden veel vaker de dood door andere omstandigheden

Uit Burns report
Citaat:
It is estimated that 400,000 foxes die each year in Britain – on roads, shot or through natural causes.
Before the Hunting Act, registered hunting packs were estimated to kill between 21,000 and 25,000 foxes a year

Om alles even in perspectief te zetten Ja de vossenjacht claimde een fiks aantal vossenlevens, maar ook zonder de klassiek vossenjacht sterven er nog honderdduizenden vossen per jaar

De slipjacht is niet om vossen de doden, dus waar maken mensen zich druk om?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:15

Lusitana schreef:
Wintu schreef:

Volgens mij zijn ze gewoon tegen het instituut omdat het gerelateerd is aan elite
Want zelfs toen er nog echt op vossen gejaagd werd gebeurde het niet altijd dat er ook een kill volgde en vossen vinden veel vaker de dood door andere omstandigheden

Uit Burns report
Citaat:
It is estimated that 400,000 foxes die each year in Britain – on roads, shot or through natural causes.
Before the Hunting Act, registered hunting packs were estimated to kill between 21,000 and 25,000 foxes a year

Om alles even in perspectief te zetten Ja de vossenjacht claimde een fiks aantal vossenlevens, maar ook zonder de klassiek vossenjacht sterven er nog honderdduizenden vossen per jaar

De slipjacht is niet om vossen de doden, dus waar maken mensen zich druk om?

Idd, dat was dus voor de Hunting Act in 2005, dus nu niet meer, geen vos wordt hiermee gedood, dus waar maakt de dierenactivist zich druk om. Daarom zeg ik dat ze zich misschien wat beter in moeten lezen.

Ja, misschien een dikke vinger naar wat vroeger een elitesport was.