Elisa2 schreef:Die vier teugelhulpen werden uitgelegd bij het gebruik van vier teugels?
Nee, 2 teugels.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schapenwol schreef:denisesilver schreef:Bah, bah, bah.
Maar komt helaas met regelmaat terug. Ken een vooraanstaand jurylid cq. instructeur die een keer een klant heeft geadviseerd hun paard met een strakke bijzet even een uur opstal te zetten, want dan zou die wel stoppen met het gooien van zijn hoofd. Een andere klant van haar heeft de benen van diens paard naar de gruzelementen geholpen door zware gewichten aan de benen te binden met longeren.
Dan denk ik ga gvd gewoon eens rijden in plaats van koste wat kost je paard af te beulen om een keer in de week een strikje mee naar huis te nemen.
Ik ben van mening dat wedstrijden met dieren sowieso verboden moeten worden. Het ego van de mens wordt te vaak groter dan zijn liefde voor het dier (als dat er al is) en dan krijg je dit soort praktijken.
Elisa2 schreef:Hm..ken wel halve en hele ophoudingen. Als je die een en tweezijdig gaat noemen dan kom je inderdaad op zo,n vier hulpen uit.
Benzz schreef:Ophoudingen kunnen wel eenzijdig gegeven worden. Bijv. in een schouderbinnenwaarts waar het paard teveel in de buitenschouder hangt, dan geef je onafhankelijk een ophouding op de buitenteugel. Binnenbeen buitenteugel werkt sowieso heel goed.
Avalanche schreef:Daar had je het wél over, meidik kan je quoten.
Elisa2 schreef:Hm..ken wel halve en hele ophoudingen. Als je die een en tweezijdig gaat noemen dan kom je inderdaad op zo,n vier hulpen uit.
Benzz schreef:Ophoudingen kunnen wel eenzijdig gegeven worden. Bijv. in een schouderbinnenwaarts waar het paard teveel in de buitenschouder hangt, dan geef je onafhankelijk een ophouding op de buitenteugel. Binnenbeen buitenteugel werkt sowieso heel goed.
Suzanne F. schreef:Benzz schreef:Ophoudingen kunnen wel eenzijdig gegeven worden. Bijv. in een schouderbinnenwaarts waar het paard teveel in de buitenschouder hangt, dan geef je onafhankelijk een ophouding op de buitenteugel. Binnenbeen buitenteugel werkt sowieso heel goed.
Hm nee dat noem ik geen ophouding op dat moment. Ik doe in jouw voorbeeld dan iets anders met de buitenteugel en mijn buitenbeen. Maar niet zoals ik een ophouding zou geven. In dit geval is het de schouder die je moet begrenzen. En dat doe ik niet met een ophouding. Dat noem ik dan in dit geval een eenzijdige teugelhulp.