Tweede pony in korte tijd aangevallen in Wittelte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 23:39

Zoolgangster schreef:
Onali schreef:
Nee zo zie ik het niet.
Schijnbaar mogen wij vleeseters geen mening over het onderwerp Wolf geven want wij eten toch vlees en de wolf ook.
Dus die schapen en pony's zijn niets in vergelijking met de miljoenen koeien die wij dagelijks slachten.

Nee vegatariers en vegans hebben dan de morele hogerhand ofzo??

Zo lees ik het namelijk.

Terwijl dat echt koeienstront is.
Ja we eten vlees, maar die dieren worden er voor gefokt, er wordt goed voor verzorgd en ze worden volgens de norm netjes doodgemaakt.

Slachtvee is NIET te vergelijken met een pony die al 3 generaties aan huis gehouden wordt bij een liefdevolle familie en wordt opgejaagd, gedood en opgevreten door een wolf.

Mee eens, veganisten vergeten dat er miljoenen meer dieren in de natuur doodgemaakt worden door andere dieren, dan in slachthuizen door en voor mensen. En ook het eten van de hond/kat van de veganist komt uit een slachthuis.

Sorry maar dat moet ik toch even corrigeren!

Wereldwijd wordt ongeveer 97% van alle dieren in gevangenschap gehouden.
De meesten voor onze consumptie.

En die paar procent wilde dieren wordt niet allemaal opgevreten hè. ;

Dus het is absoluut hypocriet om je wel druk te maken om dat enkele (landbouw-)huisdier dat door de wolf wordt gepakt en het maar
normaal vinden dat er honderdduizenden beesten per dag worden geslacht
normaal vinden dat er meer dan anderhalf miljoen beesten per dag worden geslacht, in Nederland alleen al!

https://decorrespondent.nl/13601/we-dod ... 0-15ebd998

Onali

Re: Tweede pony in korte tijd aangevallen in Wittelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:40

Dat vinden alleen vegetariers/ vegans hypocriet.

Je moet jezelf even corrigeren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:49

Het punt is denk ik dat roofdieren altijd al prooidieren hebben gegeten, ik ben geen vegetarier maar als ik me verplaats dan snap ik het standpunt wel. Alleen waar wij mensen proberen zo humaan mogelijk te slachten etc., komen dieren bij de wolf echt afschuwelijk aan hun einde. En dan zijn het dus ook vaak dieren die niet voor de slacht bestemd zijn en waarbij het heel moeilijk is om ze ervoor te beschermen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:03

Dat steeds beginnen over het aantal dieren dat geslacht wordt is pure Whataboutism.
Voegt niets toe aan een inhoudelijke discussie.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:09

Elisa2 schreef:
Het punt is denk ik dat roofdieren altijd al prooidieren hebben gegeten, ik ben geen vegetarier maar als ik me verplaats dan snap ik het standpunt wel. Alleen waar wij mensen proberen zo humaan mogelijk te slachten etc., komen dieren bij de wolf echt afschuwelijk aan hun einde. En dan zijn het dus ook vaak dieren die niet voor de slacht bestemd zijn en waarbij het heel moeilijk is om ze ervoor te beschermen.

Wij mensen? Hier in NL misschien. (al zijn ook hier misstanden helaas) maar ik heb wel eens beelden van slachthuizen in het buitenland gezien en denk dat een koe dan liever gewoon terwijl ie lekker aan het grazen is aangevallen wordt door een wolf. |(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:19

Loretta schreef:
Dat steeds beginnen over het aantal dieren dat geslacht wordt is pure Whataboutism.

dit
we hebben geen fatsoenlijke argumenten dus slepen er van alles bij wat er niet toe doet.
En dan bij dit onderwerp ook nog eens dat er alleen maar meer dieren opgesloten gaan worden.
Een veganist zou daarom alleen al juist tegen de wolf moeten zijn.
Want die boer en dat varken van de bioindustrie merkt er niets aan.
Wel de dieren van burger en boer die fijn buiten staan.
Dus dat vega gedoe in dit topic is zo krom en dom...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:30

DuoPenotti schreef:
Loretta schreef:

dit
we hebben geen fatsoenlijke argumenten dus slepen er van alles bij wat er niet toe doet.
En dan bij dit onderwerp ook nog eens dat er alleen maar meer dieren opgesloten gaan worden.
Een veganist zou daarom alleen al juist tegen de wolf moeten zijn.
Want die boer en dat varken van de bioindustrie merkt er niets aan.
Wel de dieren van burger en boer die fijn buiten staan.
Dus dat vega gedoe in dit topic is zo krom en dom...

Het zijn een rijtje standaard argumenten die ze steeds weer herhalen en herhalen. Het zijn vrij inhoudsloze discussies met steeds weer dezelfde non argumenten die ze als standaard pakketje van het web hebben geplukt,

En je hebt zeker gelijk. Het is erg dubbel. Vooral omdat de bio industrie er geen last van heeft. Juist dieren met een hoog welzijn worden de dupe. Maar als vegan behoor je nu eenmaal voor de wolf te zijn. Waarom dat is, ik vraag me af of velen het zelf wel begrijpen. Het is net zoiets als. Waarom zijn Jehova getuigen tegen bloedtransfusie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:30

Ik ben vega en ben tegen de wolf! Althans tegen het los laten lopen van roofdieren tussen onze kwetsbare weidedieren. Ik vind ook dat Jehova's Getuigen en hun weigering van bloedtransfusies hier helemaal niets mee te maken hebben want dat zijn hun privekeuzes die hun eigen lichaam betreffen .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:37

anjali schreef:
Ik ben vega en ben tegen de wolf! Althans tegen het los laten lopen van roofdieren tussen onze kwetsbare weidedieren. Ik vind ook dat Jehova's Getuigen en hun weigering van bloedtransfusies hier helemaal niets mee te maken hebben want dat zijn hun privekeuzes die hun eigen lichaam betreffen .

Daar heb je gelijk aan. Heeft er niets mee te maken. Het was enkel als voorbeeld hoe onlogisch en hoe voorgeschreven door anderen de redenaties zijn. Maar ik had misschien beter een heel ander voorbeeld kunnen gebruiken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:58

@Loretta, ik begrijp wel wat je bedoelt want de PvdD is of was,(dat weet ik niet wat de laatste ontwikkelingen zijn want onze leidster Esther Ouwehand is inmiddels overspannen en treedt tijdelijk terug,) voor de wolf!? Terwijl je althans toen ik lid werd van deze partij,vegetarier moest zijn om lid te kunnen worden. Nou een wolf is dus beslist geen vegetarier en veroorzaakt een heleboel leed aan dieren en hun eigenaren. Maar ja, een wolf is zelf ook een dier en vandaar misschien dat hij deze bescherming moet genieten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:21

Moe(s)t je serieus vegetariër zijn om lid te worden van de PvdD? En hoe moet je dat dan bewijzen? _O-

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:22

Cayenne schreef:
Moe(s)t je serieus vegetariër zijn om lid te worden van de PvdD? En hoe moet je dat dan bewijzen? _O-

Selfie terwijl je een groene salade eet? :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:30

anjali schreef:
@Loretta, ik begrijp wel wat je bedoelt want de PvdD is of was,(dat weet ik niet wat de laatste ontwikkelingen zijn want onze leidster Esther Ouwehand is inmiddels overspannen en treedt tijdelijk terug,) voor de wolf!? Terwijl je althans toen ik lid werd van deze partij,vegetarier moest zijn om lid te kunnen worden. Nou een wolf is dus beslist geen vegetarier en veroorzaakt een heleboel leed aan dieren en hun eigenaren. Maar ja, een wolf is zelf ook een dier en vandaar misschien dat hij deze bescherming moet genieten?

Ga er maar vanuit dat de PVDD nog steeds voor de wolf is en dat ook blijft. Laatst noemde iemand de PVDD "Partij tegen de dierenhouderij" uiteindelijk is dat wel waar de ideologie van het extreme veganisme om draait. Dus niet alleen weg met de bio industrie. Maar ook weg tegen alle hobbydieren en uiteindelijk ook weg met alle huisdieren.

Denk maar niet dat nu Esther Ouwehand ziek is dat opeens de gematigde vegetariërs en veganisten de partij over nemen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:17

Cayenne schreef:

Toen ik lid werd was het nog onder Marianne Thieme en toen moest je om LID te kunnen worden (je hebt dan ook stemrecht binnen de partij) inderdaad vegetarier zijn. Ze gaan er van uit dat je daar niet over liegt. Mensen die liegen kun je in geen enkele politieke partij gebruiken.Waarom zou je dat ook doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:24

Thieme... als er 1 niet eerlijk is over wat ze allemaal uitgespookt heeft is zij het wel.
Maar goed de wet niet naleven zogenaamd voor de diertjes denken sommige wel te mogen....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:40

Thieme heeft op tijd het stokje overgedragen. Anders waren er heel wat lijken uit de kast gekomen.
Dat is iets wat de PVDD niet kan gebruiken aangezien een deel van het electoraat bestaat uit mensen die geen idee hebben welke partij ze moeten kiezen en daarom maar voor de diertjes stemmen. Dat klinkt tenminste sympathiek. Maar ze hebben geen idee waar de partij voor staat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:12

Zolang ze zelf nog foie gras serveren op hun bijeenkomsten kan ik ze niet meer serieus nemen.

Needje, ligt er natuurlijk aan welke slachthuizen je bedoelt. Mijn punt is in ieder geval dat een mens de dood zo humaan mogelijk probeert te maken in de geciviliseerde landen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:24

Elisa2 schreef:
Zolang ze zelf nog foie gras serveren op hun bijeenkomsten kan ik ze niet meer serieus nemen.

Needje, ligt er natuurlijk aan welke slachthuizen je bedoelt. Mijn punt is in ieder geval dat een mens de dood zo humaan mogelijk probeert te maken in de geciviliseerde landen.

Op de bijeenkomsten van de PvdD wordt alleen vegetarisch of zelfs veganistisch voedsel geserveerd.Dus hoe kom je bij die foie gras? Dat wil ik graag weten waar dat gebeurd zou zijn,dan ga ik ze daar meteen op aanspreken.Ik geloof het ook niet, maar zoals gezegd,mocht dat ergens gebeurd zijn dan maak ik er werk van.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:30

Gaat dit topic nu over veganistisch / vegetarisch eten en politiek of over de wolf? Open dan een apart topic om daar over te discussieren

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:31

Daar ben ik ook weleens benieuwd naar. Heb je daar een bron van. Kan me niet voorstellen dat de PVDD foie gras serveert. Ze willen foie gras ja juist verbieden.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:53

Loretta schreef:
Daar ben ik ook weleens benieuwd naar. Heb je daar een bron van. Kan me niet voorstellen dat de PVDD foie gras serveert. Ze willen foie gras ja juist verbieden.

En we gaan gewoon nog even door. -:(-

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:40

Ik denk dat uiteindelijk iedereen het wel ongeveer eens is maar dat het weer eens extreem wordt.

Ik denk dat niemand per se tegen de wolf is. Zolang het beest in een groot woud zit en daar voor diversiteit en regulatie van de standen van verschillende dieren zorgt, is er natuurlijk niks aan de hand. Het kan gebeuren dat de wolf dan eens buiten het grote woud komt en een dier pakt om te eten. Dat is heel naar maar kan gebeuren.

Wat er hier gaande is, is iets anders. Ik woon middenin het bos. Er is hier bijzonder weinig wild voor zo’n gebied. Er is in dit bos dus ook te weinig voedsel voor de wolf. In de situatie van het woud zou dit nu gaan reguleren. Er komen daar minder wolven want er is minder eten. Dan kan de populatie van bijvoorbeeld herten weer aansterken en komen er als gevolg daarvan ook weer meer wolven. Dat is een natuurlijke balans.

Het probleem nu is, dat de wolven populatie niet gereguleerd wordt. We hebben immers overal voedsel staan en zolang wij voedsel hebben staan voor de wolven, zullen we groepen blijven groeien. De groep zal net zo lang blijven groeien als wij voedsel faciliteren.

En daar gaat het mis, er is hier in Drenthe geen regulatie van de populatie. Hierdoor worden er allerlei dieren aangevallen die niet weg kunnen komen.

De regulatie van de populatie is het probleem, de wolf zelf niet :)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:46

lies_sparkle schreef:
Ik denk dat uiteindelijk iedereen het wel ongeveer eens is maar dat het weer eens extreem wordt.

Ik denk dat niemand per se tegen de wolf is. Zolang het beest in een groot woud zit en daar voor diversiteit en regulatie van de standen van verschillende dieren zorgt, is er natuurlijk niks aan de hand. Het kan gebeuren dat de wolf dan eens buiten het grote woud komt en een dier pakt om te eten. Dat is heel naar maar kan gebeuren.

Wat er hier gaande is, is iets anders. Ik woon middenin het bos. Er is hier bijzonder weinig wild voor zo’n gebied. Er is in dit bos dus ook te weinig voedsel voor de wolf. In de situatie van het woud zou dit nu gaan reguleren. Er komen daar minder wolven want er is minder eten. Dan kan de populatie van bijvoorbeeld herten weer aansterken en komen er als gevolg daarvan ook weer meer wolven. Dat is een natuurlijke balans.

Het probleem nu is, dat de wolven populatie niet gereguleerd wordt. We hebben immers overal voedsel staan en zolang wij voedsel hebben staan voor de wolven, zullen we groepen blijven groeien. De groep zal net zo lang blijven groeien als wij voedsel faciliteren.

En daar gaat het mis, er is hier in Drenthe geen regulatie van de populatie. Hierdoor worden er allerlei dieren aangevallen die niet weg kunnen komen.

Niets aan toe te voegen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:04

lies_sparkle schreef:

In groep wolf zegt men nota bene zelf dat de wolf in Drenthe vee aan valt omdat er geen prooidieren zijn en omdat veehouders volgens hun weigeren hun vee te beschermen. Of dat dat onwil is is een discussie op zichzelf. Maar de wolvenliefhebbers daar denken zelfs al dat de wolven alleen maar op die plek een roedel hebben gesticht omdat er zoveel vee is om op te eten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:28

Ik lees al even mee en heb een hersenspinsel.

Vooral bij grotere paarden is de schade vaak sneden en flinke krassen, het zijn meer de kleinere dieren die echt ten prooi vallen.
Natuurlijk moeten wij er alles aan doen om onze dieren te beschermen, maar ophokken is uit welzijnsoogpunt niet wenselijk.
Ik heb zelf een jonge E-pony in een kleine groep metschuilstal net van de Veluwe af. Nu zijn de Veluwse wolven redelijk rustig maar door de komst van steeds meer hobby fotograven en wolfknuffelaars kan het maar zo zijn dat de wolven uit het bos komen omdat het te druk wordt.

Zou het, naast een degelijke afrastering met een klap stroom erop zinvol zijn om het paard een deken met hals en buik flap op te doen van ballistic nylon, Kevlar of nylcot (daar maken ze plakwerk pakken van voor de honden sport)