Laurora schreef:Mijn vriend en ik doen om er een leuke twist aan te geven soms het spelletje "gaat de volgende tegemoetkomende wandelaar ons groeten ja of nee"
Wie verliest moet terugrijden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verstijnen schreef:Tja.. lekker doorgaan zo!![]()
Maar niet klagen, als je straks volwassen bent, dat de wereld zo veranderd is en de mensen vervreemd zijn van elkaar.
Heb een beetje fatsoen en zeg begroet iemand en loop lekker door.
Marije_jiplover schreef:Ik ben geen mensenmassa-mens, maar als ik andere mensen tegenkom, zeg ik ze in principe wel altijd gedag.
Machie schreef:Ik vind dat altijd super ongemakkelijk om mensen op zo'n relatief smal pad te passeren en dan niks te zeggen. Ik groet dus ook altijd.
Maar ik woon ook in een dorp waar we elkaar op straat ook bijna allemaal gewoon groeten in het voorbij gaan. Dus voor mij is dat ook echt gewoon normaal.
SusanH schreef:Als het op groeten aankomt ben ik volgens velen hier vast niet sociaal, maar mensen die net als ik introvert zijn en graag de natuur intrekken om weer op te laden zullen het wel kunnen begrijpen. Ik groet wel terug als iemand me gedag zegt. Maar als ik echt laag in de energie zit, dan groet ik niet uit mezelf en zal ik als het even kan een ander paadje in piepen of op afstand blijven zodat ik andere wandelaars/fietsers ed kan ontlopen. Dat doe ik eigenlijk altijd wel want ik loop het liefst alleen met mijn hondje samen. Heb pas een stukje bos ontdekt waar echt bijna niemand komt (grappig feitje aan de andere kant van de N weg kun je over de hoofden lopen zeker in het weekend). Dat is echt de hemel op aarde voor mij. Dus als gedag zeggen gelijk staat aan sociaal zijn, dan ben ik a-sociaal.
Ik zeg trouwens wel altijd gedag als ik merk dat mensen mijn hond eng vinden, dan wil ik juist bewust even contact maken. Zelfde geldt wanneer ik te paard zit, dan zeg ik altijd gedag. Zo weten mensen dat ik ze gezien heb, en ik merk dat mensen het altijd waarderen als je dat doet.
karuna schreef:Het niet teruggroeten van mensen vind ik echt zo ontzettend pijnlijk altijd. En zeker de mensen die je dan aankijken als ik groet en dan eruit zien alsof ze een heel vieze beschimmelde drol zien of zo. Dat kwetst best![]()
Kleine moeite en basisbeleefdheid om even een knikje, glimlach of in ieder geval een blijk dat het gezien is en dan niet een vies of zuur gezicht trekken.
Ik heb het idee dat dat bewust mensen negeren bij groeten wel steeds erger wordt. Alsof het beneden de stand is om iemand te groeten of zoen nee van op afstand teruggroeten loop je ook geen ziektes op of zo
verstijnen schreef:Hoe denken jullie dan over de wolf?
Een hond mag niet los in het bos volgens vele van jullie. Maar wat veroorzaakt een wolf dan?