Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingvdh schreef:Ik snap ook niet waarom het te ver gaat, als je het bekijkt is het eerder een verruiming dan een regeling die de touwtjes strakker aan trekt.
Als eigenaar mag je nog steeds beslissen wat je wil, alleen niet meer voor de volgende eigenaar.
Ik vind dat het ook zo hoort, als je verkoopt heb je niets meer over het paard te zeggen.
secricible schreef:ingvdh schreef:Ik snap ook niet waarom het te ver gaat, als je het bekijkt is het eerder een verruiming dan een regeling die de touwtjes strakker aan trekt.
Als eigenaar mag je nog steeds beslissen wat je wil, alleen niet meer voor de volgende eigenaar.
Ik vind dat het ook zo hoort, als je verkoopt heb je niets meer over het paard te zeggen.
Mijn idee. Ik vind de tendens dat mensen hun paard verkopen maar wel bakken voorwaarden houden echt idioot. Wettelijk ook nooit rechtsgeldig en het enige dat je wel voor nieuwe eigenaren kon beslissen is nu ook uitgesloten.
Maar echt, eerste terugkooprecht, nooit de handel in mogen, niet mogen rijden, niet laten slachten, regelmatig updates moeten (!) Sturen, allemaal dingen die ik ben tegen gekomen bij verkoop van een paard.
Als je verkoopt heb je geen zeggenschap meer. Wil je dat niet, dan niet verkopen.
ingvdh schreef:Ik snap ook niet waarom het te ver gaat, als je het bekijkt is het eerder een verruiming dan een regeling die de touwtjes strakker aan trekt.
Elisa2 schreef:Mwah mensen willen gewoon het beste voor hun paard, bij sommige gaat dat iets te ver maar voor de rest lijkt me daar niets mis mee. Je moet ook niet vergeten dat sommige mensen hun paarden noodgedwongen moeten verkopen.
Dat zou kunnen Ibbel, maar ik vraag me wel af hoe ze dit allemaal willen gaan controleren wbt medicatie. Want dan zou je eigenlijk geen enkel paard meer bute mogen geven want ooit kan het nog geslacht worden...of blijft het dan wel uitgesloten voor de slacht voor altijd?
Elisa2 schreef:Dat zou kunnen Ibbel, maar ik vraag me wel af hoe ze dit allemaal willen gaan controleren wbt medicatie. Want dan zou je eigenlijk geen enkel paard meer bute mogen geven want ooit kan het nog geslacht worden...of blijft het dan wel uitgesloten voor de slacht voor altijd?
anjali schreef:Een boer waar ik vroeger stond had de oorlog nog meegemaakt en in die tijd werden tegen je wil je paarden geconfisqueerd. Vanwege een strikte administratie en keuringen was daar geen ontkomen aan.Eerst door de Nederlanders zelf, die betaalden er nog voor, en daarna door de Duitsers die er niet voor betaalden.Dus denk maar niet dat je altijd zelf alles zult kunnen bepalen voor je paarden.Ik vind die registratieplicht al niets.Weliswaar goed tegen "normale"dieven maar wel in het straatje van stelende regeringen vanuit welke hoek dan ook. Ook in de eerste wereldoorlog werden massaal paarden gevorderd.
anjali schreef:Overigens, bepaalde medicijnen blijken zo schadelijk te zijn dat mensen dat vlees niet meer mogen eten. Maar tot diervoeding zou het dan wel verwerkt worden. Zijn die stoffen dan niet schadelijk voor dieren?
anjali schreef:Overigens, bepaalde medicijnen blijken zo schadelijk te zijn dat mensen dat vlees niet meer mogen eten. Maar tot diervoeding zou het dan wel verwerkt worden. Zijn die stoffen dan niet schadelijk voor dieren?
Onali schreef:anjali schreef:Overigens, bepaalde medicijnen blijken zo schadelijk te zijn dat mensen dat vlees niet meer mogen eten. Maar tot diervoeding zou het dan wel verwerkt worden. Zijn die stoffen dan niet schadelijk voor dieren?
Dieren leven minder lang.
Zeker met bepaalde kankerverwekkende stoffen, dat is dan bij een hondenleven verwaarloosbaar.