Anastasia24 schreef:Vind het belachelijk dat er zo schuld wordt aangepraat aan de mensen die hun dieren niet 12 uur op stal zetten, laat staan in de winter waar het een paar uurtjes overdag is.
Moet het leven van al het vee zo dermate beperkt worden, voor wat? Een wild dier dat in dit dichtbevolkte land simpelweg niet thuis hoort?
Mindim: Mensen zijn gewoontedieren, moeten de schapen dan op stal? De heide laten begroeien zodat het ''recreatie'' gevoel van mensen af neemt? Dat gaan ze inderdaad niet doen, dus in welke manier dan ook de dieren lijden en hoewel op stal of achter een honden-kennel hek een leuk idee is voor misschien een jaar of twee, zie ik niet in hoe dat op lang termijn kan worden gehouden. En leuk verder dat jij niet wilt hopen en actie onderneemt, maar wat van de paarden die niet binnen kunnen staan? Astma? trauma's? Ik kan hier geen stallen gaan neerzetten want dat is verboden, dan krijg ik de gemeente op m'n dak. (fijn, nederland.)
Ik denk dat er eerst een paar kinder-mens gevallen moeten zijn voordat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen,
Moet iedereen zelf weten hoor, maar je loopt momenteel dan gewoon een risico en als je dat risico wilt nemen is dat jouw keus. De mijne zal het niet zijn. De wolf is er en zijn aanwezigheid staat niet hoog op de prioriteitenlijst van de overheid. Dus eer er regels zijn rond beheer, moeten we dealen met de wolf en onze dieren veilig houden. Dan kan je roepen dat het niet houdbaar is, maar daar doet men niets mee en het helpt de veiligheid van je dieren al helemaal niet.
Een eigenaar is verantwoordelijk voor het welzijn van zijn dier, als er zichtmeldingen van wolven zijn in je nabije omgeving, dan neem je een risico je dier buiten te laten staan. Als de wolf dan toeslaat, op wiens conto is dat dan, die van de wolf of van de eigenaar die zijn dier niet in veiligheid heeft gebracht. Dat is niemand schuld aanpraten. De eigenaar van het ponietje, liet het dier buiten staan, terwijl hij/ zij wist dat er in de buurt 13 wolven aan het jagen waren. Als jij dat wist, zou je dan geen oplossing zoeken? Want het alternatief is wat er nu gebeurd is, een dode pony. Klein beestje, past toch zo ergens?
Dieren hoeven echt niet aldoor op stal? Hier lopen de meeste dieren gewoon buiten, als er een zichtmelding is in de buurt, dan gaat dat als een vuurtje door het dorp en dan gaan de dieren een paar nachten onder dak. Tot er geen zichtmeldingen meer zijn en dan gaan de dieren gewoon weer in de nacht naar buiten.