Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Danique_G schreef:elnienjo schreef:De overbevolking is hier het probleem,niet de boeren.
Verklaar je nader? Als al die monden gevoed moesten worden had ik je wel begrepen maar 85% wordt naar het buitenland geëxporteerd
Citaat:Om al het eten te verbouwen dat we per Nederlander consumeren, legt Muilwijk uit, is met ons huidige eetpatroon ongeveer 1800 vierkante meter per persoon nodig. En zoveel oppervlak hebben we in Nederland helemaal niet.
Kortom, in Nederland kunnen we niet eens produceren wat we zelf gebruiken; daarvoor is er simpelweg te weinig ruimte.
DuoPenotti schreef:Maar dat kleine land heeft denk ik per m2 ook wel de grootse industrie met uitvoer.
Of gaan we ook zeggen andere bedrijven mogen alleen nog maar producten maken voor de Nederlandse markt.
Waarom is dat alleen een issue bij de boer?
De industrie is ook niet zuiver...dus dat kan de reden niet zijn.
Citaat:
Danique_G schreef:[quote="elnienjo"]Citaat:Asciugamano schreef:Eh…
Bevolkingsdichtheid wel eens vergeleken?
En dan het percentage landbouwgebied en dus stikstofuitstoot?
Nogal logisch dat t hier een veel groter probleem is.
De overbevolking is hier het probleem,niet de boeren.
ElCid schreef:[ [url=m/ftPRL8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze kwam ik nog tegen, voor de mensen die nog twijfelen en denken dat dit gaat om onze "natuur" te redden of die denken dat het om een stikstofbeleid ( lees; hoax) gaat. Huizen dus, zover als het oog rijkt.
DuoPenotti schreef:ElCid schreef:[ [url=m/ftPRL8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze kwam ik nog tegen, voor de mensen die nog twijfelen en denken dat dit gaat om onze "natuur" te redden of die denken dat het om een stikstofbeleid ( lees; hoax) gaat. Huizen dus, zover als het oog rijkt.
En zolang ze maar zeggen dat het voor het milieu is en later voor onze kinderen geloven veel mensen deze onzin, want de waarheid zou voor veel onrust zorgen en op deze manier duwen ze hun zin weer door en houden de bevolking weer voor de gek.
fransje23 schreef:De keuze is gemaakt om het huisvestingsprobleem op te lossen ten kosten van de agrarische sector.
Maar huisvesting is ook een groot probleem.
Dat is ook de verklaring van het verschil met de normen in het buitenland. De totale norm is waarschijnlijk hetzelfde maar de verdeling hoe ze het willen in zetten anders.
Misschien is de woningnood in Duitsland minder?.
ruitje schreef:https://www.nporadio1.nl/nieuws/wetensc ... oeren-echtCitaat:Om al het eten te verbouwen dat we per Nederlander consumeren, legt Muilwijk uit, is met ons huidige eetpatroon ongeveer 1800 vierkante meter per persoon nodig. En zoveel oppervlak hebben we in Nederland helemaal niet.
Kortom, in Nederland kunnen we niet eens produceren wat we zelf gebruiken; daarvoor is er simpelweg te weinig ruimte.
OleJon schreef:fransje23 schreef:De keuze is gemaakt om het huisvestingsprobleem op te lossen ten kosten van de agrarische sector.
Maar huisvesting is ook een groot probleem.
Dat is ook de verklaring van het verschil met de normen in het buitenland. De totale norm is waarschijnlijk hetzelfde maar de verdeling hoe ze het willen in zetten anders.
Misschien is de woningnood in Duitsland minder?.
En waarom is huisvesting een probleem?
Omdat hier teveel vluchtelingen heen komen en ouderen te lang thuis wonen.
Vluchtelingen beperken en ouderen die naar een bejaardentehuis willen door laten stromen.
Maar dit stukje zorg is kapot bezuinigd
elnienjo schreef:ruitje schreef:https://www.nporad
Daarom moeten we blijven produceren om ruilhandel te kunnen bedrijven met landen die tropisch fruit, cacao, koffie, avocado's etc produceren voor export.
fransje23 schreef:elnienjo schreef:
Dat is geen eerlijke ruil hoor.
De boer in dat land krijgt weinig geld. De in een westers land gevestigde Multinational veel geld..
Misschien moeten we ons afvragen of we überhaupt wel op grote schaal producten moeten consumeren die van ver weg hier komen.
fransje23 schreef:OleJon schreef:Ook, als er nu gebouwd word staat er een kast van een huis terwijl er ook een blok van 6 woningen had kunnen staan.
Maar die kast is lucratiever...
Gaat uiteindelijk om geld in de zak van de projectontwikkelaar..
DuoPenotti schreef:Ik doe (oh nee deed) vrijwilligerswerk met bejaarden, maar die willen wel naar een bejaardenhuis.
Ik weet niet welk beeld jij er bij hebt, maar hier waren dat voor de bezuinigingen een soort van kleine 1 kamer appartementjes.
kleine keuken, huiskamer, slaapkamer, en inloopdouche.
En dat was zo zelfstandig als ze konden. Eten kon via centraal punt besteld worden, maar moest niet.
Medicijnen werden wel elke dag gecontroleerd of ze ook gepakt werden.
Er was een algemene noodknop/koord op diverse plaatsen in het appartement.
Maar het was toch echt een bejaardentehuis. Zo zat mijn oma ook.