Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ailill schreef:Het is al eerder genoemd, en Art_Ificious heeft ook al gezegd dat ze het dier eerst laat röntgenen. Ik heb geen paard van PZB staan, en die gaat er ook van m'n leven niet komen, dus zeggen wat ik zou doen als ik in haar situatie had gezeten, lijkt me niet schadelijk voor haar situatie.Ik zou vooral hier al de mogelijke opties tegen PzB (baas, dé ironie) blijven opteren. Ze lezen vast niet mee.
Mkango schreef:Ik bedoel mogelijke acties tegen PzB, o.a. Tim Hofman/Boos.Ailill schreef:Het is al eerder genoemd, en Art_Ificious heeft ook al gezegd dat ze het dier eerst laat röntgenen. Ik heb geen paard van PZB staan, en die gaat er ook van m'n leven niet komen, dus zeggen wat ik zou doen als ik in haar situatie had gezeten, lijkt me niet schadelijk voor haar situatie.Ik zou vooral hier al de mogelijke opties tegen PzB (baas, dé ironie) blijven opteren. Ze lezen vast niet mee.
Mkango schreef:[Dat iemand paarden houdt, betekent niet dat eventuele problemen of uitdagingen die ze hebben als sneeuw voor de zon verdwijnen. Zou wat zijn als dat zo was.Juist dat rug rechten is iets wat Art moeilijk vindt, en er dan maar bovenop duiken met allerlei stoere praat, gaat ook écht niet helpen.
Ik zou dat dier in laten slapen en zeggen "goh, ja, vervelend, hij lag opeens dood in de wei," maar er zijn mensen die dat, al helemaal dankzij het contract dat ze hebben ondertekend, niet durven. Dan kun je wel met z'n allen tegen diegene aan gaan schoppen, maar a. heeft ze dus wel degelijk geprobeerd om de juiste keuze te maken voor het paard, alleen gaf PZB niet thuis en b. weet je niet hoe ver PZB gaat in "bewijzen" dat het dier onrechtmatig aan z'n einde geholpen is, dus dat daar ook een stukje angst in zit bij sommige mensen, vind ik echt niet onbegrijpelijk.
Dieuwke_ schreef:Ja nog ffMisschien moet je het zelf dan ook niet benoemen als je er toch persé over wilt sneren, jij noemt het nog uitgebreider
Hevonen schreef:Ik heb ervaring met zowel adoptie via PzB als herplaatsing via hen. Na de dood van een van onze merries bleef de ander alleen achter en ik heb toen PzB een maatje voor haar gevonden. Ik wist dat hij extreem verwaarloosd was geweest en de prijs was echt niet onredelijk hoog. Ik wist dat ze het geld vooral gebruiken om de kosten van opvang, stalling, voer en dierenartsen te betalen. Onze nieuwe ruintje was samen met een broodmagere merrie in beslag genomen, en die merrie was er nog zo slecht aan toe dat ze nog bijna een half jaar bij PzB moest staan.
Jaren later kon ik eigenlijk niet goed meer voor beide dieren zorgen omdat ik in een rolstoel zat en de paarden aan huis heb. Ik woon alleen en het was dus niet te doen. Beide dieren zijn via PzB herplaatst, gelukkig samen, zoals ik had gevraagd, en ik heb nog steeds contact met de nieuwe eigenaresse; ze hebben het daar fantastisch, had geen betere plek voor ze kunnen vinden.
Dus, ik ben heel blij met een dergelijke organisatie en de enorme berg werk die ze verrichten. Er gaat vast wel eens iets mis, maar zij DOEN tenminste iets, je kunt er terecht bij problemen en dat is veel meer dan de meeste mensen/instanties doen. Die staan alleen maar aan de kant.
Het is zo gemakkelijk om kritiek te hebben
Moestuin schreef:Ik ken Art en haar paarden. Heb ze ook al vaker gezien en ze heeft een paard van mij onder adoptie. Ik zeg hier en nu, met mijn hand op mijn hart, dat Art geweldig voor haar paarden zorgt. Bij het minste vermoeden van ongemak worden ze uitgebreid onderzocht door een dierenarts en behandeld. Niets is te veel voor de dieren. Mijn paard heeft het zelfs beter bij haar dan bij mij. Ik heb hem er zien openbloeien en zijn plekje weten vinden. En nee, hier had hij het zeker niet slecht!
Ik heb het paard in kwestie dus ook al enkele keren gezien. Nu is het even geleden, maar zoals met alles zijn er betere momenten en slechtere momenten. Het is zeer zeker niet dat hij 24/7 stond/staat te vergaan van de pijn. Maar gezond? Nee, dat is hij inderdaad ook niet meer en ja, inslapen zou in deze de beste keuze zijn.
Ik vind sommigen hier echt heel hard voor Art. Ik weet dat ze alles doet wat mogelijk is voor haar dieren en het zeker niet zo is dat ze het maar wat aankijkt. Mijn paard kon geen beter adoptieplekje vinden dan bij haar en ik geniet van de foto’s en filmpjes.
Kristy1998x schreef:We hebben goed gesproken en veel dingen zijn anders dan pzb mij heeft aangegeven waardoor er veel misstanden tussen betreffende personen en mij waren, dit is nu uitgesproken.
bigone schreef:Dat pzb uit een goed hart voor dieren, met name paarden, is ontstaan is absoluut waar.
Waar de schoen gaat wringen is het moment dat dochterlief volop meedraait. Nogal veel zaken deelt waarvan mensen kunnen denken, waar wordt dit van betaald.
Juist door geen overzicht van inkomsten en uitgaven te geven werkt absoluut tegen ze.
Dan komen er verhalen , net als toen er zadels waren gestolen en er meteen gevraagd werd om spullen. Er werd veel aangeboden maar het meeste was niet goed genoeg. Dan gaan verhalen hun eigen leven leiden.
Ook nu, een toplocatie , helemaal het einde volgens Karlijn en dat snap ik maar voor wie? Om haar paarden te trainen of om er dieren bovenop te helpen.
Wanneer pzb uit de hoek van paarden houden over de rug van donateurs en adoptie paarden wil komen is openheid van zaken het eerste wat ze zouden moeten doen. De insteek is fantastisch, de uitvoering, met name financieel ondoorgrondelijk.