Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:29

Verbaast mij dat die FB-sites, Insta, YT, Insta nog actief zijn en niet deactiveerd

Hannanas

Re: Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:31

Ja verbaasde mij ook wel. En overal zijn namen en telefoonnummers en dergelijke gewoon te zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:33

sasja0705 schreef:
Verbaast mij dat die FB-sites, Insta, YT, Insta nog actief zijn en niet deactiveerd

Misschien is dat omdat ze vastzitten en geen internettoegang hebben?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:46

_San87_ schreef:
sasja0705 schreef:

Zou kunnen.

Maar hemel, het wordt alsmaar beter... net de tweede website bekeken...en als ik zie wie haar grote voorbeeld is, dan verklaart dat een hoop.
Heb die goede man 27 jaar geleden leren kennen en een paar keer ontmoet ( moest over hem schrijven) Hij was toen een van de eerste "gurus" ... charismatische dromer. Leuk was altijd dat hij voor shows en optredens "moeilijke en getraumatiseerde " paarden zocht...en die angebodenen werden steenvast afgewezen,haha.
Maar ik heb nooit overmatige of überhaupt geweld bij hem gezien.

En ik heb nooit iets gehoord, dat hij een rechter hand had. Weet hier toevallig iemand, wie dat moet zijn?
Want de naam van "de rechter hand" wordt op de website niet genoemd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:48

sasja0705 schreef:
_San87_ schreef:

Zou kunnen.

Maar hemel, het wordt alsmaar beter... net de tweede website bekeken...en als ik zie wie haar grote voorbeeld is, dan verklaart dat een hoop.
Heb die goede man 27 jaar geleden leren kennen en een paar keer ontmoet ( moest over hem schrijven) Hij was toen een van de eerste "gurus" ... charismatische dromer. Leuk was altijd dat hij voor shows en optredens "moeilijke en getraumatiseerde " paarden zocht...en die angebodenen werden steenvast afgewezen,haha.

Ik heb alleen nooit iets gehoord, dat hij een rechter hand had. Weet hier toevallig iemand, wie dat moet zijn?

Dat is iig een reden die ik kan bedenken.

Heb je t over Hempfling?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:57

@_San87_ yepp :)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:01

sasja0705 schreef:
_San87_ schreef:
[quote

Zou kunnen.

Maar ik heb nooit overmatige of überhaupt geweld bij hem gezien.

En ik heb nooit iets gehoord, dat hij een rechter hand had. Weet hier toevallig iemand, wie dat moet zijn?

Dat is ook vaak het probleem. Mensen zien dit soort ervaren trainers aan het werk, in het echt of op internet en gaan het dan na doen. Vervolgens geven ze zich uit voor trainers. Haar hele levensverhaal komt erg pennyachtig over. Kreeg al snel de moeilijkste paarden te rijden op de manege en die waren bij haar niet moeilijk. Haar eerste paard was verwaarloosd en zeer moeilijk maar ze heeft hem naar het hoogste niveau gereden. Als je de filmpjes bekijkt zie je alleen maar paarden korte rondje om haar heendraaien en steigerende paarden. Tenminste, ik vind niet echt rijfilmpjes waaruit ik dat hoge niveau zie terug komen. Maar ik heb ook nog niet alles bekeken. Maar bij dit soort pennyachtige levensverhalen weet ik al genoeg.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:13

Het enige rijfilmpje dat ik van haar gezien, loopt ze te hakken met haar sporen van hier tot Tokio. Beginners op de manege rijden nog beter.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:16

amber15 schreef:
Het enige rijfilmpje dat ik van haar gezien, loopt ze te hakken met haar sporen van hier tot Tokio. Beginners op de manege rijden nog beter.

Waar kan ik dat filmpje vinden? Facebook of YouTube?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:16

Maar ik ben nu echt nieuwsgierig wie "de rechter hand" van KFH moet zijn... ik zoek mij echt suff en vind niets :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:19

sasja0705 schreef:
Maar ik ben nu echt nieuwsgierig wie "de rechter hand" van KFH moet zijn... ik zoek mij echt suff en vind niets :D

Ik denk dat er net zoveel rechterhand is dan dat ze lichaamstaal van de paarden kunnen lezen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:19

sasja0705 schreef:

Omdat die er waarschijnlijk ook niet is :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:24

sasja0705 schreef:

Daar was ik ook benieuwd naar!
Ik heb flink moeten zoeken, maar het uiteindelijk gevonden!
Hier zie je zijn rechterhand in actie. Ik heb hem even voor je omcirkeld 8-)
Afbeelding

Spoiler:
Sorry, ik kon het niet laten :')

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:26

sasja0705 schreef:

Hopelijk gaan deze monsters snel uit de lucht.
Verschrikkelijk. Zum kotzen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:27

Misschien bedoelt ie zijn zweep :').

Als deze man hun voorbeeld is, hebben ze niet zo goed opgelet en zijn werkwijze niet goed in zich opgenomen.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:27

Cayenne schreef:
sasja0705 schreef:

[ [url=m/GfzEBs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:

Cayenne! :')

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:30

Cayenne geweldig!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:49

Dreamboy schreef:
amber15 schreef:

Waar kan ik dat filmpje vinden? Facebook of YouTube?

Heb je even een pb gestuurd

Cayenne :') knap staaltje speurwerk _/-\o_

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:33

Cayenne schreef:
sasja0705 schreef:

[ [url=m/GfzEBs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:

Whaaahaaaa, ge-wel-dig _/-\o_

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:34

Serieus, ik kan 'm ook niet vinden... die goede man is namelijk een one-man-show , altijd geweest

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:37

Prachtig Cayenne! _/-\o_

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:35

Iedereen die wil weten wie dit zijn mag mij een berichtje sturen hoor!!
Ik maak er geen geheim van dat ik graag mijn best doe om deze 2 monsters met de grond gelijk te maken.

Ze verdienen niks beter dan totale vernietiging van hun naam en gezicht in de dierenwereld.

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:55

Noora Ehnqvist misschien?
Noora is jaren lang student en assistent geweest van Klaus Ferdinant Hempfling.
Laatst bijgewerkt door MiekeFS op 18-03-22 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:57

Heb inmiddels ook het tiktok account bekeken en het slaat inderdaad nergens op hoe ze "trainen". En vooral die stomme kop die ze er ook af en toe bij trekken als een paard een "kunstje"doet (lees: stressmoment krijgt). Eerlijk is eerlijk de paarden zien er qua conditie wel goed uit. Ik heb zelf een keer een melding bij de dierenpolitie gedaan over vermagerde paarden die 24/7 op een stukje modder stonden en met 30 graden met een regendeken op, maar dat is schijnbaar niet genoeg aanleiding om eens met de eigenaren in gesprek te gaan, laat staan actie te ondernemen. Dus ik vraag me zeker af wat hier nog meer allemaal is gebeurd. Las hier iets over stroom? Really?

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:06

SaraViavia schreef:
Heb inmiddels ook het tiktok account bekeken en het slaat inderdaad nergens op hoe ze "trainen". En vooral die stomme kop die ze er ook af en toe bij trekken als een paard een "kunstje"doet (lees: stressmoment krijgt). Eerlijk is eerlijk de paarden zien er qua conditie wel goed uit. Ik heb zelf een keer een melding bij de dierenpolitie gedaan over vermagerde paarden die 24/7 op een stukje modder stonden en met 30 graden met een regendeken op, maar dat is schijnbaar niet genoeg aanleiding om eens met de eigenaren in gesprek te gaan, laat staan actie te ondernemen. Dus ik vraag me zeker af wat hier nog meer allemaal is gebeurd. Las hier iets over stroom? Really?

Ik heb alleen de insta en de youtube bekeken . Valt me wel op dat ze de zweep gebruiken . Maar ik heb ze toen niet zien slaan . Dus dat ze het paard echt geraakt hebben . Ik gebuik ook een longeer zweep met ongeren .dat mag en kan gewoon . Een zweep is de verelingi van je arm . Als je het op de juiste manier gebruikt is er niets an de hand
Hun training is inderdaad niet echt jut van het . Maar de paarden staan er wel netjes gezond er bij . Dus ze hebben toch nog wel ene hart voor die beestsn
Een vermageet paard kan ook zijn dat ie oud is . Mijn verzorg paard vroeger op de camping was 29 jaar . En was in de winter wat magerder dan in de zomet . Daarom droeg ze ook een deken in de winter zofat haar energie niet naar warmhoufne ging . Ook stond er een hoefsmid naast . Met trekpaarden zijn oudste paard tikte al bijna de 38 aan . En die was ook magerder dan de andere paarden . Dat komt door de leeftijd .hwt oude paard kreeg slober en alles . Die is in de kudde overleden ze stonden 24 7 buiten