Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pol013 schreef:En dan zeggen mensen: maar er zijn zoveel foute foto's te vinden. Er moet wel iets aan de hand zijn.
Dit is 4 seconden. Hier kun je een reeks afschuwelijke foto's uitvissen. Het is gewoon een goudmijn als je kwaad zou willen.
En er is helemaal NIETS aan de hand in deze video. Wat hooguit aan de hand is, dat hij genoegd ruimte heeft in onze samenwerking dat hij nog een duidelijke mening heeft. De stumper.
WHorse schreef:De hamvraag is of de eisen van de paardensport wel passen bij het paardvriendelijk en eerlijk houden en rijden van paarden. Hoe het plaatje er uit hoort te zien in de ring is vanuit menselijk oogpunt bepaald en niet vanuit de welzijnsgrenzen van het paard. Daar gaat het mis….
De mens wil steeds mooier, sneller, beter en daar moet het paard in mee, desnoods met harde hand. Maar het is geen Formule 1 waar je met aanpassingen aan de auto steeds geavanceerder kunt rijden…het zijn dieren. Het paardenwelzijn bepaalt de grenzen van de mens….niet andersom.
DuoPenotti schreef:Maar dat klopt niet.
Het plaatje hoe dressuur er uit hoort te zien past wel bij het lichaam van een paard en hoe hij gezond een ruiter kan dragen.
Maar op de een of andere rare manier word tegenwoordig die beschrijving niet meer aangehouden.
Als diverse ruiters in Nederland beoordeeld zouden worden volgens de beschreven theorie komen ze niet aan een voldoende. Laat staan scores rond de 80 %. Dat is het onbegrijpelijke.
pol013 schreef:Zo makkelijk is het.
Hang mij maar aan de galg:
[ [url=m/GnPkbK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verzet, Oren naar achter: Eventing is dierenmishandeling
[ [url=m/LkOZra.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aan zijn bek trekken. Rolkur. Amazone is zo hardhandig dat het paard zijn mond openspert.
Het complete verhaal:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0784236624
Hij liep een heerlijk training die dag maar heeft een hekel aan water onder zijn buik/een natte staart en is een beetje een Prinsje op de erwt.
Ik kom er niet eens aan....
Context is alles......
fransje23 schreef:Om een statement te maken is nuancering gewoon niet handig.
Elisa2 schreef:Ik denk dat je op deze manier de "echte" paardenmensen die volledig in het wereldje zit niet bereikt. En ik snap dat, want het is totaal niet geloofwaardig meer. Volgens mij wordt er ook over gepraat als er genuanceerd wordt. Want je kan ook gewoon vragen stellen bij wat er gebeurd zonder verwijten, zonder zwartmakerij en zonder leugens.
Mensen moeten zelf gaan willen nadenken, op alle andere manieren zetten ze alleen maar de hakken in het zand. Er moet een motivatie zijn om zelf te willen gaan nadenken en kritisch te kijken/ veranderen. Die is er op deze manier niet want al doe je alles goed, een foto op een verkeerd moment en je bent een dierenbeul en wordt totaal afgefikt.
fransje23 schreef:Binnen de paardensport zie je ook dat de verandering vanuit de recreatie omhoog gaan ipv andersom.
pol013 schreef:fransje23 schreef:Binnen de paardensport zie je ook dat de verandering vanuit de recreatie omhoog gaan ipv andersom.
Nee joh. Echt niet alleen vanuit recreatie. Van van topsport de andere kant op. Vanuit het midden, Vanaf de zijlijn.
gewoon vanuit alle kanten, alle kanten op.
Mag altijd meer. Maar is echt geen eenrichting verkeer.
Elisa2 schreef:Verfijning lijkt me prettiger voor een paard dan een beginner die op de rug bonkt en aan de teugels trekt...(ookal is dat bitloos) dus wat zou daar mis mee zijn?
Waarom mogen ze niet met vriendjes in de wei ravotten vind ik een terechte vraag, want dat hoort imo bij een paardwaardig leven en ik vind dat een paardwaardig leven voor de sport moet gaan. Sport mag erbij maar niet in plaats van..
De stressvolle situaties vallen volgens mij wel mee als een paard daar ook gewoon voor getraind wordt en leert met de stress om te gaan. In het wild hebben ze ook stress als ze achterna gezeten worden om opgegeten te worden. Het is ook niet zo alsof wij mensen nooit in stressvolle situaties komen, bepaalde stress hoort bij het leven helaas.
Voor de rest blaten ze zoveel onzin dat dat voor mij hun geloofwaardigheid finaal aantast. Als ze de paar valide punten die ze hebben gewoon op een goed onderbouwde manier zouden brengen. Zonder leugens, laster en echt gewoon zinnen waaruit 0,0 kennis blijkt dan zouden ze volgens mij pas echt de mensen bereiken waar het om gaat. Want er is niets mis met kritisch zijn en mensen laten nadenken over wat ze doen maar dat bereiken ze niet op zo'n manier helaas.
fransje23 schreef:Het is natuurlijk niet zo statisch maar als het ergens conservatief is dan is het in de topsport.
Naar mijn idee komt weinig verandering naar beneden toe. Maar misschien heb jij een concreet voorbeeld![]()
Ik heb ook meer en meer het idee dat een grote groep zich zelfs distantieert van de sport.
Spenk schreef:Ja maar Nederlandse topsport paarden komen de meesten, zeker de hengsten, echt niet verder dan een uurtje paddock.