Tiquira_Jill schreef:Bravura schreef:Mijn shet loopt naast het gebied waar zich een roedel heeft gevestigd. Ik wil mijn shet echt niet kwijt en ben gehecht aan dit diertje. Maar ik heb daar wel degelijk over nagedacht ja. En mijn gedachte....Ik hoop dat de shet dan in dat geval een snelle dood heeft gekend en niet veel geleden heeft. De wolf kan ik het niet kwalijk nemen. Vervelend en naar, ja zeker. Ik ga er vanuit dat het niet gebeurt maar mocht het gebeuren....tja....
Pfoe...
Meningen verschillen zeg ik maar.
Maar ik vind het wel gek dat je de wolf boven elk ander dier stelt en het maar natuurlijk gedrag vindt als hij ieder dier op zijn pad dood.
Ik wil hier even op inhaken zonder mij verder in de discussie van wel of geen wolf te mengen, want ik lees het toch anders. Ik zie namelijk niet dat bravura zegt dat de wolf boven elk ander dier staat, maar dat het zo in de natuur gaat is wel een beetje het geval toch? Alvast excuses trouwens, ik ben echt heel slecht in mijn gedachten verwoorden.

Aan de andere kant vraag ik mij af, doen wij niet hetzelfde met onze dieren? Onze paarden zijn belangrijk voor ons, wij bouwen een band met ze op en (in mijn ogen) worden ze deel van de familie. Logisch dat je dan alles op alles wilt zetten om je lieve diertje te beschermen.
Maar ook aan de andere kant wordt besloten dat ons paard (of vee, of wat dan ook) boven andere dieren worden gesteld. Wie zijn wij dan om te bepalen dat onze paarden belangrijker zijn dan wild, prooi of roofdier?
Ik probeer daarmee niet te zeggen dat je je zo niet mag, kunt of hoort te voelen natuurlijk. Ik zou het echt een verschrikking vinden om mijn geliefde dier zo aan te treffen zelf. Gelukkig heb ik op het moment geen paard, dus misschien heb ik makkelijk praten, want ik zou in deze situatie echt niet weten wat ik ermee aan zou moeten. Maar soms denk ik wel eens: ik bepaal ook maar even dat mijn kat boven de muizen staat (hypothetisch gesproken dan, want ze komen alleen met mij buiten).