Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VuurVleugels schreef:Popstra schreef:Dat paarden snachts niet op stal zouden kunnen staan vind ik wel zo een kul! En als een paard op 3 benen zn stal uit komt smorgens door artrose vraag ik me af of je dat paard überhaupt nog een plezier doet te laten leven met pijn en ongemak! Of de winterkou en vocht zo fijn is als je onder flinke artrose lijd!! Paarden wennen heus wel aan savonds naar binnen en smorgens weer naar buiten.... En neen niet alleen laten staan maar dat doe je buiten ook niet!
Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen. Ik heb vaak het idee bij veel paarden eigenaren het dier maar zo min mogelijk werk en geld mag kosten als in uitmesten, voeren en dagelijks fatsoenlijke verzorging!
Neem dan geen paarden als je je verantwoording niet wil of kan nemen.
Dit bericht hangt enkel van aannames aan elkaar. Hoe zou jij het vinden om van 24/7 vrij om te gaan en te staan waar je wilt naar MINSTENS 8 uur per dag in een donker, afgesloten toilet opgesloten te gaan, waar je alleen rondjes om je eigen as kan draaien en doortrekken er niet bij is? Zonder enige uitleg, want er is niemand om je heen die je taal spreekt. Veel plezier he vannacht, en alle nachten erna voor de rest van je leven!
Popstra schreef:Ook daar zeur ik niet over. Leg me daar bij neer. Net als de paarden doen met alles wat wij van hen verlangen.![]()
En als we het toch over aannames hebben... neen, ik sta niet in pension. Heb een eigen accomedatie en ben dus 7 dagen per week zoet met de verzorging van 6 paarden. En ja, die staan overdag heel de dag buiten. Dubbel werk dus.![]()
Ik wil niemand kwetsen met mijn eerdere post enkel zijn het altijd dezelfde smoesjes als het over evt binnen zetten gaat.
En nu het voor een dier wellicht veiliger is dat te gaan doen op sommige plekken zou ik zeker de laatste zijn die denkt, ach laat maar buiten. Zal zo een vaart niet lopen...
Ik zou er serieus wakker door liggen.
Coby schreef:[ [url=m/0GnzRJ.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/55jwxo.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ITINMW.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TRMbpr.png]Afbeelding[/url] ]
Na zo’n bericht in de LC ben ik dan wel blij dat ik de mogelijkheid heb om ze thuis binnen te zetten. Wel jammer dat dit ben ik bang ook voor de zomermaanden zal moeten gebeuren.
AnnoNiemand schreef:Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die enthousiast worden van een wolf in NL BE DE. Iedere dag weer horror verhalen en onze pony’s en paarden lopen dagelijks gevaar. Onbegrijpelijk dat dit hier kan… Ik zeg afschieten die beesten en dat kan mij niet snel genoeg gebeuren.
Die wolven leren zo snel dat een paard/koe/schaap veel makkelijkere prooi zijn dan een ree of haas. En bovendien veel meer de moeite waard want er zit veel meer vlees aan. Het is nú nog behapbaar om tot een halt te roepen, maar dat zal niet lang meer duren.
Popstra schreef:Als ik op nowolves die beelden zie dat die wolven in Belgie omgeving Meeuwen enz gewoon naast de autos op de weg lopen, door tuinen banjeren en oversteken denk ik wel echt ,dit is toch niet normaal!,
In de zin van dat het niet normaal is die dieren zo dichtbij de mens komen. Hoe kunnen het er daar in ene ook zoveel zijn? Ik heb daar mn vraagtekens bij. Ja ze planten zich voort maar er lopen best veel volwassen dieren. Lijkt inderdaad wel of ze los gelaten zijn want waarom kwamen ze niet jaren eerder? Wat maakt het nu in ene aantrekkelijk voor de wolf in druk bevolkte gebieden te bivakeren? En vooral zo brutaal te zijn.
Janneke2 schreef:Tja, wat vind ik er van als import Drenth?
...ik vind het prachtig.
De diersoort 'mens' heeft geen alleenrecht op deze aarde.
En mijn Knollie: ik neem aan dat mijn Spaanse schone gewoon de wolf zou aanvallen. (Ze hééft het niet op honden....) Maar omdat ze in een onnatuurlijke kudde staat (geen echte alfahengst) staat ze 'snachts binnen.
Zo gaat het hier al eeuwen met de schapen.
En de ervaring in Estland leert dat paarden in een natuurlijke kudde uitstekend weten hoe ze als kudde moeten zorgen dat ze geen lunch worden.
Dreamboy schreef:Mits ze genoeg ruimte hebben om te vluchten zal dat misschien werken maar in een relatief kleine weide zal die vlieger niet opgaan denk ik?
Citaat:Ik woon in een gebied omringd door plekken waar wolven zijn gesignaleerd, zowel in Nederland (Drenthe)als Duitsland. Daarbij woon ik pal aan een natuur gebied.Tot nu toe zijn ze op ongeveer een half uur afstand aan diverse kanten maar het is vast een kwestie van tijd dat ze dichterbij komen.
Citaat:Hoewel ik het liever niet doe zal ik dan misschien toch moeten gaan overwegen om ze op stal te gaan zetten. Probleem is dat ik op korte termijn geen stallen kan realiseren, als ik al toestemming krijg om te bouwen. Aan de andere kant, ik loop ook in het donker met mijn honden langs de weg met het risico dat ik er één tegen ga komen. Moet ik dan de honden ook maar niet meer uitlaten in het donker?