Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Getup schreef:Degene die het eerste parcours met dat arme dier heeft " gesprongen " mogen ze ook n plekje geven in de media hoor .
Vraag me af, hoe ( en hoe vaak ) deze vijfkampers rijden.
Vraag me ook af, wat zo n eigenaar van n paard denkt bij t zien van zulke beelden. Verschrikkelijk.
Jorex schreef:Getup schreef:Degene die het eerste parcours met dat arme dier heeft " gesprongen " mogen ze ook n plekje geven in de media hoor .
Vraag me af, hoe ( en hoe vaak ) deze vijfkampers rijden.
Vraag me ook af, wat zo n eigenaar van n paard denkt bij t zien van zulke beelden. Verschrikkelijk.
1 keer per maand meestal en de rest van de sporten meerdere keren per week. Dus geen wonder dat ze voor geen enkele meter kunnen rijden en de paarden zo slecht voor de hindernissen uit komen.
Voor diegene die mij quote omtrent de zware mishandeling/zwaar ongemak bij de paarden. Ik vind wat Annika en die ruiter voor haar met Saint boy doen daaronder vallen. Paard wordt heel zwaar bestraft voor dingen die niet zijn fout zijn. Ik heb nu bijna alles gezien van 2012, ja daar wordt ook gesleurd aan de teugels. Maar daar hebben ze dan ook kleine meiden op powerhouses van paarden die dus te vlug willen gezet waardoor de ruiter er houden en keren aan heeft. Dit vind ik een klein ongemak voor het paard. Ik heb daarvan geen enkele ruiter gezien die het paard afstrafte als ze eraf gingen. Dat was gewoon opstaan en weer door en aan het einde kreeg het paard zelfs nog een klopje. Die wisten gewoon dat het hun eigen fout was als ze balken, een weigering of een val hadden.
irmaz schreef:Twiggy2008 schreef:Wow!! Dat er nog steeds mensen zijn, die dit onbekwame, agressieve, gefrustreerde gedrag goedkeuren. Man, man, man.. wat erg.
Er is helemaal niemand die dit goedkeurd. Een amazone aan de schandpaal nagelen voor een falend systeem is echter iets heel anders.
Shadow0 schreef:Het kan een combinatie van factoren zijn. En het is duidelijk dat er heel wat ligt bij de reglementen en het systeem.
Shadow0 schreef:Het kan een combinatie van factoren zijn. En het is duidelijk dat er heel wat ligt bij de reglementen en het systeem.
Gini schreef:In principe is dat wel een gevaarlijk argument als het om sporten met dieren gaat. Dat de hang naar een medaille als een pistool tegen het hoofd kan voelen en dat de redelijkheid naar het achterplan verschuift. Dat is dan eigenlijk een beetje toegeven dat competitie en dieren niet echt samengaan omwille van de druk.
manubres schreef:https://www.horses.nl/evenementen/olymp ... ifSxZvDA4M
Sectorraad Paarden publiceert statement over paardrijden in moderne vijfkamp!
Achterom schreef:Ja, lekker makkelijk, een statement over een sport die in Nederland niet beoefend wordt. Als ze ook eens met een duidelijke statement zouden komen over andere misstanden die wél in Nederland voor komen kun je die club eens serieus gaan nemen.
Jorex schreef:Achterom schreef:Ja, lekker makkelijk, een statement over een sport die in Nederland niet beoefend wordt. Als ze ook eens met een duidelijke statement zouden komen over andere misstanden die wél in Nederland voor komen kun je die club eens serieus gaan nemen.
Moderne vijfkamp zijn in Nederland ook gewoon wedstrijden voor, alleen hier moet men wel kunnen paardrijden om mee te mogen doen.
Jorex schreef:Ik heb toch een filmpje gevonden van 2012 London Olympics van Annika. Als het paard niet al overstuur was geweest, had ze hem waarschijnlijk prima het parcours door gekregen: https://www.youtube.com/watch?v=MzMSB7Wc-3Y op 53 minuten ongeveer is ze aan de beurt. Op zich valt me het tot nu toe mee hoe het in Londen ging qua springen, maar eentje gevallen en geen zware mishandeling gezien. Die ene die viel was een klein Japannertje met een paard met een enorme sprong, ik zou zelf zo'n paard ook niet ff kunnen uitzitten. Maar heb het nog niet verder dan Annika gekeken deze.
Achterom schreef:Jorex schreef:
Moderne vijfkamp zijn in Nederland ook gewoon wedstrijden voor, alleen hier moet men wel kunnen paardrijden om mee te mogen doen.
Oh ja? En wat is dan precies "kunnen paardrijden"? Heel eerlijk gezegd vind ik die Annika tot het moment dat het mis gaat, niet slechter rijden dan wat ik hier op het concours om de hoek zie rondrijden.
Achterom schreef:Oh ja? En wat is dan precies "kunnen paardrijden"? Heel eerlijk gezegd vind ik die Annika tot het moment dat het mis gaat, niet slechter rijden dan wat ik hier op het concours om de hoek zie rondrijden.
rien10 schreef:rien10 schreef:Tegenvraag: waarom wil jij iemand affakkelen?
Omdat een onschuldig dier heel veel pijn en stress bezorgd wordt.
Nu terug mijn vraag.