pol013 schreef:@gini: ik hint helemaal nergens op je intellect. Ik vind alleen dat je erg kort door de bocht gaat in deze discussie.
Jij vind blijkbaar dat regels er zijn om vrij te interpreteren. En het spel tussentijds mag aanpassen.
Ik vind dat regels er zijn om je aan te houden en op een beter moment tegen het licht te houden. En ik vermoed dat ik iets positiever tegen mijn mede-paardensporter aankijk dan jij.
De regels zijn vrij te interpreteren met een reden. Het staat niet in de regels dat een jury een combinatie moet stoppen wanneer het bij wijze van spreken op 3 benen de ring door gaat bijvoorbeeld.
Het is onmogelijk om elke situatie wanneer het welzijn in gevaar komt omschreven te hebben in de reglementen. We hebben het nu over een bloedneus/longbloeding, ik denk dat we met zijn allen nog wel een tiental redenen kunnen bedenken die niet in het reglement staan, maar waarbij het common sense is om niet door te rijden/de combinatie te stoppen. Het komt wellicht niet vaak voor, maar het is wel degelijk mogelijk.
De jury zit er niet alleen om te zorgen dat alles eerlijk verloopt, maar ook om het welzijn van de paarden te waarborgen.
En ik begrijp dat het in deze situatie bijzonder moeilijk is om een dergelijke beslissing te maken, het is een heftig en ingrijpend besluit dat gemaakt moet worden in zeer weinig tijd, maar wat mij betreft zouden ze dat zeker moeten doen in de toekomst.