Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xDenies schreef:Foija schreef:Dus als ik het goed begrijp moet degene waar ik in pension sta mijn shetjes zelf aanmelden en hoef ik niks te doen?
Nee, jij moet zorgen dat je shetjes zijn geregistreerd bij het I&R. De stal moet dan met die gegevens jouw shetjes onder zijn UBN registreren.
xDenies schreef:miss_lizje schreef:Hoe AVG is het als ik bij het langer dan 24 uur afwezig ben de exacte adresgegevens waar ik ben moet noteren in een map in de kantine waar echt iedereen bij kan?
Ik vind het helemaal geen fijn gevoel dat mijn stalgenoten allemaal kunnen nagaan waar ik ben en dat ik dus ook niet thuis ben.
Hoe gaan jullie stallen daarmee om?
Zo zwart wit is het niet. Het geen dat je moet noteren is het UBN nummer van de locatie waar je bent, daar kan in principe vrij weinig van af gelezen worden. Neem aan dat je dit ook gewoon in overleg met de stal eigenaar kan overleggen dat het op een plek ligt waar niet jan en alleman bij kan
Bambelien schreef:Kidde, je link werkt niet.
Ik kan mijn paard dus niet registreren op het UBN nummer van mijn stalhouder? Ik loop namelijk bij het aanmelden van mijn paard vast nadat ik ben ingelogd via mijn DigiD. In het profiel voor bedrijfsmatig gehouden huisdieren kan ik niet verder.
ruitje schreef:de eventuele boete is voor de pensionhouder, niet voor de eigenaar. Jouw pensionhouder neemt dus zelf het risico.
agee schreef:De UBN houder hoeft bij een nieuw paard niet te weten waar dit paard vandaan komt of waar het voorheen geregistreerd stond. Hij kan dan bij UBN van herkomst 'locatie onbekend' invullen.
Zo ook bij vertrekkende paarden. Daar mag bij UBN van bestemming ook 'locatie onbekend' worden ingevuld.
Edit: Zo werd dit gisteren uitgelegd tijdens de info avond door het LTO.
bamsy schreef:Ik lees al een tijdje mee en dacht laat ik eens checken of mijn paard geregistreerd staat maar krijg zowel op chip als levensnummer de melding dat er geen resultaten gevonden zijn![]()
Paard is van 2010, Spaans paspoort maar wel in NL geboren dus ik er eigenlijk vanuit dat dit wel geregeld was
frensje schreef:Mijn pensionhouder, hele kleine stal aan huis, hij doet het erbij, wil geen UBN aanvragen.
Ik begrijp dat mijn paard geregistreerd moet worden op zijn nummer maar als hij dat niet wil aanvragen gaat dat niet. Ik kan niet zelf een UBN aanvragen.
Een eventuele boete wil ik niet betalen. Wat is nou wijsheid?
Gewoon maar wachten en hopen dat er geen controle komt?
Dakotah_Kath schreef:Ik heb een paard met een Duits Paspoort... levensnummer en chipnummer. Als ik het chipnummer opzoek kan ik niks vinden. Nu was ik ook bezig met het registeren van hem maar ik snap er de ballen van haha
Ik zag iets over Ppi Nederland voorbij komen...import melding bij RVO... HELP
xDenies schreef:Hier dus ook. Gewoon een Quarter bij het NQHA in nederland geregistreerd sinds dat ze geboren is (2010), en toch komt er een paard uit 1990 naar voren ..
Kidde schreef:Bambelien schreef:Kidde, je link werkt niet.
Ik kan mijn paard dus niet registreren op het UBN nummer van mijn stalhouder? Ik loop namelijk bij het aanmelden van mijn paard vast nadat ik ben ingelogd via mijn DigiD. In het profiel voor bedrijfsmatig gehouden huisdieren kan ik niet verder.
Nu wel?: https://webform.rvo.nl/formule1/formuli ... nIenRPaard
Sodeletuut schreef:Dit kan jouw paard zijn hoor! NQHA is erg summier qua invullen van gegevens. Onze 3 quarters staan alle drie op geboortedatum 01-01-1900. Ik heb gemaild naar NQHA, en je moet een mail sturen naar het NRPS om het aan te laten passen.
DuoPenotti schreef:Maar als ik een paard verkoop kan het ook best zijn dat ik de ubn niet weet.
Verkoop hem aan pietje die in de stad woont die hem plaats in een wei in eigen beheer aan de rand van de stad.
Dan zou ik als verkoper de ubn moeten vragen?
Ik denk idd niet dat dat logisch is.
agee schreef:De UBN houder hoeft bij een nieuw paard niet te weten waar dit paard vandaan komt of waar het voorheen geregistreerd stond. Hij kan dan bij UBN van herkomst 'locatie onbekend' invullen.
Zo ook bij vertrekkende paarden. Daar mag bij UBN van bestemming ook 'locatie onbekend' worden ingevuld.
Edit: Zo werd dit gisteren uitgelegd tijdens de info avond door het LTO.
Sodeletuut schreef:Dakotah_Kath schreef:Ik heb een paard met een Duits Paspoort... levensnummer en chipnummer. Als ik het chipnummer opzoek kan ik niks vinden. Nu was ik ook bezig met het registeren van hem maar ik snap er de ballen van haha
Ik zag iets over Ppi Nederland voorbij komen...import melding bij RVO... HELP
Ik zou gewoon importmelding zelf doen, kost je niks