Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Art_Ificious schreef:Tja klopt hoor. Maar hoeveel paarden in Nederland en België staan er niet 20u per dag op stal? Da's ook paard onwaardig en in principe ook isolement wznt hebben vaak geen kans op contact met hun buurpaard. En als ze buiten mogen is het vaak ook allen op aparte postzegels.
7ofhearts schreef:Waarom laat je een paard of pony die zijn dienst heeft uitgezet eigenlijk hengst?
Een dek kater om maar een voorbeeld te noemen wordt gecastreerd als zijn dienst en vaak eenzame opsluiting er op zit zodat hij ook nog wat kan genieten van gezelschap van mens en soortgenoten.
JoyCiej007 schreef:7ofhearts schreef:Waarom laat je een paard of pony die zijn dienst heeft uitgezet eigenlijk hengst?
Een dek kater om maar een voorbeeld te noemen wordt gecastreerd als zijn dienst en vaak eenzame opsluiting er op zit zodat hij ook nog wat kan genieten van gezelschap van mens en soortgenoten.
Iedere operatie/ingreep, vooral die onder (al dan niet algehele) narcose en/of "roesje" worden gedaan, wordt meer risicovol naarmate de leeftijd oploopt. Dat geldt bijv. ook voor honden en idd katten.
Bovendien is de kans dat het "haantjesgedrag/Hengstengedrag" verdwijnt of afneemt, nihil. Daar hoef je het dus ook niet voor te doen.
Een dekhengst die altijd heeft gedekt, zal alsnog zonder ballen, gaan dekken/die drang hebben. Bereik je dus helemaal niks mee. Want natuurlijke dekking en dan nog zonder begeleiding/controle, heeft ook flink wat risico's voor zowel hengst als merrie(s)
DuoPenotti schreef:En dan het lef de dag daarna opbellen voor verkoop en de papieren.
Wat een misselijke lui.
Of hij het het goed had of niet, dit doe je niet.
hoefnageltje schreef:facebookbericht is niet openbaar, behalve de foto verder niet te lezen als je geen account hebt
Kidde schreef:Ik blijf er eerlijk gezegd gemengde gevoelens bij hebben... Fijn voor de man dat hij zijn pony terug heeft, maar ik blijf het sneu vinden dat hij nu weer alleen in zijn weitje moet staan.
Zeker als ik zie hoe onze shetlandhengst het naar zijn zin heeft met zijn maatje
beert schreef:Kidde schreef:Ik blijf er eerlijk gezegd gemengde gevoelens bij hebben... Fijn voor de man dat hij zijn pony terug heeft, maar ik blijf het sneu vinden dat hij nu weer alleen in zijn weitje moet staan.
Zeker als ik zie hoe onze shetlandhengst het naar zijn zin heeft met zijn maatje
Hij moet zelfs op stal staan, omdat idioten zijn vacht geschoren hebben en het nu nog te koud is. Fijn hoor, zulke "liefhebbers". En inderdaad, ook nog die man telefonisch willen dwingen de pony te verkopen. Gelukkig is het dier weer terug op zijn vertrouwde plek.
Ik denk dat "een paar maanden" overigens in praktijk wel meevalt. Dat zal de tijd zijn dat de vacht moet aangroeien. Als in juni de vogels dood van het dak vallen, dan zal hij echt het dier niet met deken op stal zetten