Dan ben je toch gewoon net zo hard een relschopper, kom op nou.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Citaat:Zo verziekt is deze maatschappij dat we het goed vinden dat agenten keihard door blijven meppen op iemand terwijl die persoon allang weerloos op de grond ligt
Dat zegt lang niet iedereen..
Ik vind ook dat er buitenproportioneel geweld gebruikt is, ik mag aannemen, of ik hoop, dat daar goed onderzoek naar gedaan wordt.
Maar ik vind mezelf dan geen stockholmsyndromer...
En ik vind ergens ook wel dat er behoorlijke zuigers tussen de demonstranten zitten. Die bijvoorbeeld teerrrrrgendddd langzaam weglopen (echt, een kleuter is er niks bij) als we weg moeten. Of nog even moeten blijven zitten, of nog even de handrem goed moeten doen of weet ik veel wat... dat is imo ook provoceren en zeiken (maar zelf doen ze natuurlijk niks verkeerd en luisteren ze perfect naar de aanwijzingen van de politie / ME)
Askja schreef:Zonder er veel woorden aan vuil te willen maken want dat is het niet waard, er komt een club mensen naar het Malieveld met slechts 1 doel: de politie provoceren. Die vervolgens gaan piepen als dat provocatieve gedrag inderdaad wordt aangepakt -want ze kwamen alleen maar vreedzaam demonstreren tegen de maatregelen, toch? Ze deden toch niks?
Fout, ze kwamen om de boel te provoceren zodat ze vervolgens heel hard konden roepen dat Nederland een politiestaat aan het worden is, dat ze niet vrij meer zijn, dat ze hun mening niet mogen verkondigen etc.
Kansloos, als je zo je punt wilt maken.
BarbaLala schreef:Mensen die nog stééds niet willen weten dat er van een levensgevaarlijke, mensenetende pandemie geen sprake is en niet begrijpen dat protesteren een grondrecht is waar je geen toestemming voor nodig hebt, daar ga ik geen discussies (meer) mee aan.
Pas als je goed geinformeerd bent praten we weer verder, eerder niet want dat heeft geen enkel nut.
Niet goed op de hoogte zijn is in deze tijd een bewuste keuze die je maakt, waar je zelf de verantwoordelijkheid voor draagt.
Bijzonder dat dit nog uitgelegd moet worden.
Schemerdier schreef:Als mensen dat niet meer inzien, dan zijn we echt al ver gekomen![]()
Tot jouw kind gecontroleerd wordt door de politie ivm de coronamaatregelen en in elkaar geslagen wordt omdat hij 'uitdagend keek' misschien?
BarbaLala schreef:Ik schrik er van hoeveel bokkers er keer op keer geweld proberen goed te praten.
En daarbij niet op de hoogte zijn van grondrechten en wetgeving (omtrent demonstreren).
Jullie kunnen behoorlijk wat introspectie gebruiken.
Werkelijk ongekend en plaatsvervangend beschamend, foei foei.
BarbaLala schreef:Do your own work. Ik ben hier niet om een ander bij te scholen.
Zoals ik al schreef ligt die verantwoordelijkheid bij jouzelf.
BarbaLala schreef:Mensen die nog stééds niet willen weten dat er van een levensgevaarlijke, mensenetende pandemie geen sprake is en niet begrijpen dat protesteren een grondrecht is waar je geen toestemming voor nodig hebt, laat staan dat ze weten wat de rol van politie en ME etc. hierin hoort te zijn, daar ga ik geen discussies (meer) mee aan.
Pas als je goed geinformeerd bent praten we weer verder, eerder niet want dat heeft geen enkel nut.
neetoch schreef:Ik ben ook oprecht geschokt!
Geschokt door de opmerkingen die hier geplaatst worden.
Als een persoon aangevallen wordt door een hond, is het een doodnormale reactie om die hoe dan ook vast te grijpen en van je af te houden. Als jij dan als begeleider die de hond er nota bene op afstuurt dat niet trekt en compleet los gaat op zo iemand, ben je de baan als politie of me niet waardig.
Ik was altijd zo blij om in Nederland te zijn geboren en te wonen, juist omdat dit altijd zo een vredelievend en vrij land is geweest.
Zien jullie dan zelf helemaal niet wat dit met jullie doet? Dat het blijkbaar ok is dat de politie zo op weerloze mensen inhakt en slaan. Omdat er covid is, moeten de mensen maar gewoon thuis blijven en niet meer demonstreren, want dan zit het risico erin. Er is demonstratie recht, punt. Ik vind het ook oprecht bijzonder dat de demonstranten die tegen de covid regels demonstreren, standaard worden weggezet als oproerkraaiers en dat alle andere demonstraties vredelievend gebeuren. Zou dat niet zo zijn, omdat de eerste vrijwel direct uit elkaar geslagen worden en alle andere demonstraties gewoon door mogen gaan zonder de vele regeltjes die bij eerstgenoemde wel ineens gelden? Dat het nu dan maar als normaal gevonden wordt om op vredelievende en zittende demonstranten in te hakken is echt buiten proportie.
Shae schreef:BarbaLala schreef:Mensen die nog stééds niet willen weten dat er van een levensgevaarlijke, mensenetende pandemie geen sprake is en niet begrijpen dat protesteren een grondrecht is waar je geen toestemming voor nodig hebt, laat staan dat ze weten wat de rol van politie en ME etc. hierin hoort te zijn, daar ga ik geen discussies (meer) mee aan.
Wist je dat er meerdere protesten waren op dat moment?
Bij dit protest is ingegrepen:
[ Afbeelding ]
Bij dit protest niet:
[ Afbeelding ]
Ik zie in één oogopslag waarom. Jij ook?
BarbaLala schreef:Ik ben goed op de hoogte BE, bedankt voor je vooroordeel maar je mag het dus houden![]()
Waarom er bij de klimaatprotesten niet werd opgetreden is een open deur te noemen en heeft (triest genoeg) alles te maken met wat zich nu afspeelt in de wereld betreft de oorlog en onderdrukking.
Laten we hier maar OT blijven, dan kan er in een ander topic over het gesteggel daar gediscussierd worden.
BarbaLala schreef:Ik ben goed op de hoogte BE, bedankt voor je vooroordeel maar je mag het dus houden![]()
Waarom er bij de klimaatprotesten niet werd opgetreden is een open deur te noemen en heeft (triest genoeg) alles te maken met wat zich nu afspeelt in de wereld betreft de oorlog en onderdrukking.
Laten we hier maar OT blijven, dan kan er in een ander topic over het gesteggel daar gediscussierd worden.
KootMiraDrum schreef:Nu mis ik de LIKE button onderaan je bericht ElCid!
Niks denigrerends aan. ElCid beschrijft precies wat er gebeurt.
https://www.ninefornews.nl/politieagent ... nd-in-bed/