Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:40

Hoe vredelievend ben je als je meerdere malen verzocht bent om weg te gaan?

Dan ben je toch gewoon net zo hard een relschopper, kom op nou. :n

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:44

loriene schreef:
Opruiende beelden zijn het niet.
Dit waren geen relschoppers.
Alle beelden zijn de werkelijkheid.
Geweld tegen gewone burgers die demonstreren.

Was jij er bij?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:46

Cer schreef:
Citaat:
Zo verziekt is deze maatschappij dat we het goed vinden dat agenten keihard door blijven meppen op iemand terwijl die persoon allang weerloos op de grond ligt

Dat zegt lang niet iedereen..

Ik vind ook dat er buitenproportioneel geweld gebruikt is, ik mag aannemen, of ik hoop, dat daar goed onderzoek naar gedaan wordt.

Maar ik vind mezelf dan geen stockholmsyndromer...
En ik vind ergens ook wel dat er behoorlijke zuigers tussen de demonstranten zitten. Die bijvoorbeeld teerrrrrgendddd langzaam weglopen (echt, een kleuter is er niks bij) als we weg moeten. Of nog even moeten blijven zitten, of nog even de handrem goed moeten doen of weet ik veel wat... dat is imo ook provoceren en zeiken (maar zelf doen ze natuurlijk niks verkeerd en luisteren ze perfect naar de aanwijzingen van de politie / ME :+ )

Mee eens.
Maar hoe vervelend en uitdagend iemand ook is, en hoe zeer hij ook in de fout gaat en de regels overtreedt, dat is geen vrijgeleide voor de politie om geweld te gebruiken... Geweld door de politie is slechts noodzakelijk geweld om iemand onschadelijk te maken. Alles wat daarna dus nog gebeurt, nadat iemand onschadelijk op de grond ligt, is buitensporig geweld.
Hoe zeer hij de politie daarvoor ook uitdaagde. De politie wordt geacht professioneel te zijn, en zich niet te laten meeslepen door emotie of adrenaline.

Als mensen dat niet meer inzien, dan zijn we echt al ver gekomen :n
Tot jouw kind gecontroleerd wordt door de politie ivm de coronamaatregelen en in elkaar geslagen wordt omdat hij 'uitdagend keek' misschien?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:48

Mensen die nog stééds niet willen weten dat er van een levensgevaarlijke, mensenetende pandemie geen sprake is en niet begrijpen dat protesteren een grondrecht is waar je geen toestemming voor nodig hebt, laat staan dat ze weten wat de rol van politie en ME etc. hierin hoort te zijn, daar ga ik geen discussies (meer) mee aan.
Pas als je goed geinformeerd bent praten we weer verder, eerder niet want dat heeft geen enkel nut.

Niet goed op de hoogte zijn is in deze tijd een bewuste keuze die je maakt, waar je zelf de verantwoordelijkheid voor draagt.
Bijzonder dat dit nog uitgelegd moet worden.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 17-03-21 15:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:49

Askja schreef:
Zonder er veel woorden aan vuil te willen maken want dat is het niet waard, er komt een club mensen naar het Malieveld met slechts 1 doel: de politie provoceren. Die vervolgens gaan piepen als dat provocatieve gedrag inderdaad wordt aangepakt -want ze kwamen alleen maar vreedzaam demonstreren tegen de maatregelen, toch? Ze deden toch niks?
Fout, ze kwamen om de boel te provoceren zodat ze vervolgens heel hard konden roepen dat Nederland een politiestaat aan het worden is, dat ze niet vrij meer zijn, dat ze hun mening niet mogen verkondigen etc.

Kansloos, als je zo je punt wilt maken.

Dit. Exact.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:49

BarbaLala schreef:
Mensen die nog stééds niet willen weten dat er van een levensgevaarlijke, mensenetende pandemie geen sprake is en niet begrijpen dat protesteren een grondrecht is waar je geen toestemming voor nodig hebt, daar ga ik geen discussies (meer) mee aan.
Pas als je goed geinformeerd bent praten we weer verder, eerder niet want dat heeft geen enkel nut.

Niet goed op de hoogte zijn is in deze tijd een bewuste keuze die je maakt, waar je zelf de verantwoordelijkheid voor draagt.
Bijzonder dat dit nog uitgelegd moet worden.

Wat een grappige post.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:50

Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 17-03-21 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:51

Tja. Wat moet je daar nou van zeggen :+ Ons onderwijs is zwaar achteruit gegaan precies _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:53

Schemerdier schreef:
Als mensen dat niet meer inzien, dan zijn we echt al ver gekomen :n
Tot jouw kind gecontroleerd wordt door de politie ivm de coronamaatregelen en in elkaar geslagen wordt omdat hij 'uitdagend keek' misschien?

Ik quote mezelf dan gewoon nog een keer

"Ik vind ook dat er buitenproportioneel geweld gebruikt is, ik mag aannemen, of ik hoop, dat daar goed onderzoek naar gedaan wordt."

En
protesteren een grondrecht is

Daar vond ik dit over:
Het recht om te demonstreren is echter geen absoluut grondrecht. Artikel 9 lid 2 van de Grondwet en de Nederlandse demonstratiewet – de Wet openbare manifestaties – bieden de burgemeester de bevoegdheid om een demonstratie te beperken en in een uiterst geval zelfs te verbieden. Dit mag hij alleen doen wanneer dit noodzakelijk is in het kader van drie doelcriteria:
1. ter bescherming van de gezondheid;
2. in het belang van het verkeer;
3. ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:54

BarbaLala schreef:
Ik schrik er van hoeveel bokkers er keer op keer geweld proberen goed te praten.
En daarbij niet op de hoogte zijn van grondrechten en wetgeving (omtrent demonstreren).
Jullie kunnen behoorlijk wat introspectie gebruiken.
Werkelijk ongekend en plaatsvervangend beschamend, foei foei.

Nou, vertel eens, wat zijn die grondrechten? Want ik zie vaak dat juist de demonstranten denken dat ze veel meer rechten hebben dan dat ze daadwerkelijk hebben!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:58

Do your own work. Ik ben hier niet om een ander bij te scholen.
Zoals ik al schreef ligt die verantwoordelijkheid bij jouzelf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:00

BarbaLala schreef:

Ik schrijf t net letterlijk voor je op...althans, ik kopieer het..
Doe dan ook een beetje werk?
Of klopt het niet wat daar staat?

Schemerdier

Ik had het niet tegen jou Cer want ik was het eens met jouw post. Ik voegde er nog mijn eigen opmerkingen aan toe.

rien10

BarbaLala schreef:

Precies. En laat ik nou ook mijn verantwoording nemen. Ik blijf thuis.
Nogmaals mijn vraag: was jij er bij?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:03

BarbaLala schreef:

Standaard antwoord... Ik leg er nog bij uit waarom ik daarom vraag. Ik denk namelijk dat ik beter op de hoogte ben dan jij, als ik het zo lees. Maar doe vooral ook zelf your own work :+

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:04

BarbaLala schreef:
Mensen die nog stééds niet willen weten dat er van een levensgevaarlijke, mensenetende pandemie geen sprake is en niet begrijpen dat protesteren een grondrecht is waar je geen toestemming voor nodig hebt, laat staan dat ze weten wat de rol van politie en ME etc. hierin hoort te zijn, daar ga ik geen discussies (meer) mee aan.

Wist je dat er meerdere protesten waren op dat moment?

Bij dit protest is ingegrepen:
Afbeelding

Bij dit protest niet:
Afbeelding

Ik zie in één oogopslag waarom. Jij ook?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:06

neetoch schreef:
Ik ben ook oprecht geschokt!

Geschokt door de opmerkingen die hier geplaatst worden.

Als een persoon aangevallen wordt door een hond, is het een doodnormale reactie om die hoe dan ook vast te grijpen en van je af te houden. Als jij dan als begeleider die de hond er nota bene op afstuurt dat niet trekt en compleet los gaat op zo iemand, ben je de baan als politie of me niet waardig.

Ik was altijd zo blij om in Nederland te zijn geboren en te wonen, juist omdat dit altijd zo een vredelievend en vrij land is geweest.
Zien jullie dan zelf helemaal niet wat dit met jullie doet? Dat het blijkbaar ok is dat de politie zo op weerloze mensen inhakt en slaan. Omdat er covid is, moeten de mensen maar gewoon thuis blijven en niet meer demonstreren, want dan zit het risico erin. Er is demonstratie recht, punt. Ik vind het ook oprecht bijzonder dat de demonstranten die tegen de covid regels demonstreren, standaard worden weggezet als oproerkraaiers en dat alle andere demonstraties vredelievend gebeuren. Zou dat niet zo zijn, omdat de eerste vrijwel direct uit elkaar geslagen worden en alle andere demonstraties gewoon door mogen gaan zonder de vele regeltjes die bij eerstgenoemde wel ineens gelden? Dat het nu dan maar als normaal gevonden wordt om op vredelievende en zittende demonstranten in te hakken is echt buiten proportie.

En ik vind het oprecht bijzonder dat je dit als vredelievend persoon voor elkaar krijgt dan. Vroeger leerde ik altijd weg te lopen als er onrust kwam of als de politie je dit vroeg. Maar nu moet je blijkbaar maar vooraan gaan staan als een onaantastbare onder het mom dat we normaal met elkaar om moeten gaan.

Maar ik krijg die klappen niet hoor. Ik word niet door een politie agent geslagen en door een paard omver gelopen. Omdat ik op dat moment wel mijn hersens gebruik en me terug zou trekken... je ziet zoiets toch aankomen. Waarom blijven mensen dan áltijd daar om het beter te weten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:07

Shae schreef:
BarbaLala schreef:

Wist je dat er meerdere protesten waren op dat moment?

Bij dit protest is ingegrepen:
[ Afbeelding ]

Bij dit protest niet:
[ Afbeelding ]

Ik zie in één oogopslag waarom. Jij ook?

Yup, ik ook. (Je vroeg het niet aan mij, maar toch :D )

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:11

Ik ben goed op de hoogte BE, bedankt voor je vooroordeel maar je mag het dus houden :)

Waarom er bij de klimaatprotesten niet werd opgetreden is een open deur te noemen en heeft (triest genoeg) alles te maken met wat zich nu afspeelt in de wereld betreft de oorlog en onderdrukking.
Laten we hier maar OT blijven, dan kan er in een ander topic over het gesteggel daar gediscussierd worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:13

Ok. On topic. Was jij bij de demonstratie?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:13

BarbaLala schreef:
Ik ben goed op de hoogte BE, bedankt voor je vooroordeel maar je mag het dus houden :)

Waarom er bij de klimaatprotesten niet werd opgetreden is een open deur te noemen en heeft (triest genoeg) alles te maken met wat zich nu afspeelt in de wereld betreft de oorlog en onderdrukking.
Laten we hier maar OT blijven, dan kan er in een ander topic over het gesteggel daar gediscussierd worden.

Het recht om te demonstreren is blijkbaar geen absoluut grondrecht.. waarom zeg je dan dat dat wel zo is?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:24

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:40

BarbaLala schreef:

Je bedoelt het complot-topic?
Want volgens jou ligt ook hier een complot aan ten grondslag, gezien de
de tweede zin uit jouw post?
Dat mag je best aangeven hoor. Maakt een hoop duidelijk namelijk.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:58

KootMiraDrum schreef:
_/-\o_ Nu mis ik de LIKE button onderaan je bericht ElCid!

Niks denigrerends aan. ElCid beschrijft precies wat er gebeurt.

https://www.ninefornews.nl/politieagent ... nd-in-bed/

Me too *\o/* maaarrrrrrr

ninefornews is natuurlijk wel een heel onbetrouwbare bron die al eindeloos is gefakechecked door skepticalreptor en consorten en dus is het pertinent niet waar en maakt het geen drol uit wat er in de link staat.

Welkom op Bokt :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:05

Ik kijk gewoon even op NineForNews... en dan zie ik dit:

ninefornews : CATEGORIEWOLK
Albert Toby Archeologie Bewustzijn Binnenland Buitenaards Buitenland Chemtrails Columns Financieel Gezondheid Graancirkels Het Complot Innovatie Internet Janet Ossebaard Kruidenvrouw Lezersbrieven Margriet Rijsenbrij Mededelingen Mens en Dier Michel Lejeune Natuur en Milieu Nesara New Reality Shows Nine For News ongebruikte categorie Paranormaal Peter Toonen Propaganda Robbert van den Broeke Spiritueel Straling Tuaca Kelly TV, Film en Boek UFO UFO Database Archief Universum Vrije Energie Wereld Wetenschap

Nou ja... ik kan daar gewoon niet zoveel mee... Ufo's? Really?
En ik heb doorgeklikt op graancirkels en ufo's... dus vrees voor meer van dit 'nieuws'...
Maar goed, als ze serieus zijn qua nieuws, zou ik het niet op deze manier brengen, als ik hun was ..