GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:01

Het is zo makkelijk om te zeggen dat het een tact fout is of een harde hand of dat beest voor beenzwaaier is of dat ie zo kort loopt, of kort in hals

Het zijn nou eenmaal geen my little ponies en ik denk dat deze paarden ook niet echt geschikt zijn voor de doorsnee ruiter maar na lezen van 3 pagina’s vol met afkeurend kritiek en gezeik denk ik wel eens worden jullie niet moe van jezelf..... echt geen enkel ruiter die in daglicht staat doet het goed.

Dan is het Anky, dan is het van Balen dan is het Gal of we gaan wat lager gezeik bij esmee anders bij Melanie m
Altijd is er wat te zeuren, te dik, te hard, tact fouten, dit niet goed dat niet goed.

Anky afgezeken bij het vleet maar die knollen worden wel oud daar en ontbreken aan niks en als ze wel goed rijden is het...staat alleen op de wei, staat niet in de wei, staat op vlas, rijdt met sporen.

Is gewoon nooit nooit nooit goed

En gros van de mensen rijdt zelf niet eens fatsoenlijk of vinden zichzelf het beste van beste.
Want ook jullie kunnen de intentie hebben ergens vol voor gaan en denken dat je het goed doet voor paard zijn welzijn maar ondertussen rij je um kapot of is dat beest helemaal niet happy

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:07

tita schreef:
Wat een topic Y)(^) :9k

Ik lees echt boel negativiteit denk zeker dat minimaal 90% van de posters hier eens serieus hun commentaar voor zich moeten houden.

Lekker makkelijk om commentaar te geven ..... ze rijden deze paarden stukken beter dan 90% nee 99% van deze posters het zouden doen.

Tita mensen zoals ik, die houden van dressuur zijn gewoon enorm maar dan ook enorm teleurgesteld:
1. Over hoe er gereden wordt;
2. Over de jury

En...
3 ik vind het heel sneu voor dit geweldige paard die echt beter verdiend.

Als kind keken we al naar springen en dressuur wedstrijden om dat later in onze tuin over te doen (met denkbeeldige paarden) :j we keken rena, genoten ervan.
Die liefde voor de sport zat er al lang in. Vandaar dat ik al heel lang ongelooflijk veel heb gezien live ook op de Tribune, en dit is teleurstellend omdat de opleiding fout lijkt te zijn.

Enfin het is wat het is. Positief is dat steeds meer mensen leren zien wat correct en wat niet correct is en daar hoef je zelf niet op dat niveau voor te rijden.
Ik zal me verder er niet meer in mengen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:07

Ik vraag me af of de mensen die nu commentaar geven, dat altijd zo doen.

Komen ze bij de dokter, gaan ze daar ook even staan uitleggen hoe die doktoren moeten dokteren _O- _O-

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:10

Volgens mij proberen de meeste mensen te zeggen dat dit beeld niet beloond zou moeten worden. 80%/gemiddeld een 8 is een score gelijk aan 'goed'. En als ik deze video bekijk, zie ik gemiddeld gewoon geen 8. Dit is niet de 'happy athlete', niet het ogenschijnlijke gemak waar naar gestreefd wordt. Als dit 80% oplevert, betekent het dat het nog niet perfect is, maar wel meer dan ruim voldoende. Een 8 is toch een 'ga zo door, er is nog wat ruimte voor verbetering'.

Ik zou ook echt graag eens beelden zien van dit soort paarden (extreme bewegers) die wél correct voorgesteld worden, puur om te weten hoe het er dan uit zou zien. Ik denk namelijk dat de meeste plaatjes waar naar terug gegrepen wordt niet kloppend zouden zijn voor de combinaties van nu.

@tita: maar je hoeft toch zelf niet tot de wereldtop te behoren om te kunnen zien wat goed of fout is? Ik heb bijv. nul verstand van schaatsen, maar ik zie het wel als iemand bijna onderuit gaat. Mag ik dan niet zeggen 'hé, diegene raakte de balans kwijt?', omdat ik zelf niet schaats?

En een oprechte vraag, word jij blij van het beeldmateriaal dat hier wordt getoond?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:13

Heel apart dat er meteen gesneerd word dat je zelf Gal of wie dan ook niet kunt of wilt evenaren dat je dan blijkbaar ook niet meer kunt zien of een dier wel of niet goed over de benen loopt. Tja, kijk je alleen naar de voorkant , geweldig net als Totilas. Sommigen hebben een bril op die maar de helft laat zien blijkbaar.
Pittige paard, GP ruiter , allemaal klep dicht jongens.

vur

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:15

Ik heb ontzettend genoten van Vincent van Gasselt. Het kan wel dus in Nederland.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:16

Ik wordt blijer van het beeld van total dan van toto. Wel kunnen we dit zo goed of zo slecht beoordelen als we willen. Het gaat er meer om hoe het beeld er over een paar jaar uit ziet. Zelfs het braafste paard kan in een vreemde omgeving het stuur wat kwijt zijn.

Ik vind die cap van edward eigenlijk ook niks :+ Dan raakt edward ook nog wat uit balans..

996981

xChanelx schreef:
Als dit 80% oplevert, betekent het dat het nog niet perfect is, maar wel meer dan ruim voldoende. Een 8 is toch een 'ga zo door, er is nog wat ruimte voor verbetering'.

Maar de meeste oefeningen worden ook gewoon echt ruim voldoende uitgevoerd... als in die oefeningen het beeld nog meer ontspannen was, waardoor de hakkeltjes ook verdwijnen en de aanleuning fijner wordt ga je inderdaad naar een 10.

Anoniem

xChanelx schreef:
Volgens mij proberen de meeste mensen te zeggen dat dit beeld niet beloond zou moeten worden. 80%/gemiddeld een 8 is een score gelijk aan 'goed'. En als ik deze video bekijk, zie ik gemiddeld gewoon geen 8. Dit is niet de 'happy athlete', niet het ogenschijnlijke gemak waar naar gestreefd wordt. Als dit 80% oplevert, betekent het dat het nog niet perfect is, maar wel meer dan ruim voldoende. Een 8 is toch een 'ga zo door, er is nog wat ruimte voor verbetering'.

Ik zou ook echt graag eens beelden zien van dit soort paarden (extreme bewegers) die wél correct voorgesteld worden, puur om te weten hoe het er dan uit zou zien. Ik denk namelijk dat de meeste plaatjes waar naar terug gegrepen wordt niet kloppend zouden zijn voor de combinaties van nu.

@tita: maar je hoeft toch zelf niet tot de wereldtop te behoren om te kunnen zien wat goed of fout is? Ik heb bijv. nul verstand van schaatsen, maar ik zie het wel als iemand bijna onderuit gaat. Mag ik dan niet zeggen 'hé, diegene raakte de balans kwijt?', omdat ik zelf niet schaats?

En een oprechte vraag, word jij blij van het beeldmateriaal dat hier wordt getoond?

niet perfect maar wel recent en prettig om naar te kijken (denk ik)
https://www.youtube.com/watch?v=kF20PEySQKk

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:17

bigone schreef:
Heel apart dat er meteen gesneerd word dat je zelf Gal of wie dan ook niet kunt of wilt evenaren dat je dan blijkbaar ook niet meer kunt zien of een dier wel of niet goed over de benen loopt. Tja, kijk je alleen naar de voorkant , geweldig net als Totilas. Sommigen hebben een bril op die maar de helft laat zien blijkbaar.

Ik zie de sneren niet zoveel? Ik zie wel mensen die proberen de harde, ongefundeerde meningen van een aantal anderen proberen te nuanceren.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:20

996981 schreef:
bigone schreef:

Ik zie de sneren niet zoveel? Ik zie wel mensen die proberen de harde, ongefundeerde meningen van een aantal anderen proberen te nuanceren.

_/-\o_

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:22

Heerlijke soap _O- _O- _O- _O- _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:27

vur schreef:
Ik heb ontzettend genoten van Vincent van Gasselt. Het kan wel dus in Nederland.

Weet jij een filmpje van zijn proef te vinden? Ik ben erg benieuwd :j.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:28

MCE schreef:
xChanelx schreef:

niet perfect maar wel recent en prettig om naar te kijken (denk ik)
https://www.youtube.com/watch?v=kF20PEySQKk

Paard zakt van achteren erg weinig. Verder mooi beeld.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:30

_San87_ schreef:
vur schreef:

Clipmyhorse :) hele fijne combi :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:30

tita schreef:
Het is zo makkelijk om te zeggen dat het een tact fout is of een harde hand of dat beest voor beenzwaaier is of dat ie zo kort loopt, of kort in hals

Het zijn nou eenmaal geen my little ponies en ik denk dat deze paarden ook niet echt geschikt zijn voor de doorsnee ruiter maar na lezen van 3 pagina’s vol met afkeurend kritiek en gezeik denk ik wel eens worden jullie niet moe van jezelf..... echt geen enkel ruiter die in daglicht staat doet het goed.

Dan is het Anky, dan is het van Balen dan is het Gal of we gaan wat lager gezeik bij esmee anders bij Melanie m
Altijd is er wat te zeuren, te dik, te hard, tact fouten, dit niet goed dat niet goed.

Anky afgezeken bij het vleet maar die knollen worden wel oud daar en ontbreken aan niks en als ze wel goed rijden is het...staat alleen op de wei, staat niet in de wei, staat op vlas, rijdt met sporen.

Is gewoon nooit nooit nooit goed

En gros van de mensen rijdt zelf niet eens fatsoenlijk of vinden zichzelf het beste van beste.
Want ook jullie kunnen de intentie hebben ergens vol voor gaan en denken dat je het goed doet voor paard zijn welzijn maar ondertussen rij je um kapot of is dat beest helemaal niet happy

Je neemt me de woorden uit de mond. Ik las dit en dacht: Daar GAAAAAN we weer.
Lekker alle koppen eraf die boven het maaiveld uitsteken. :roll: :roll: :roll:
Maar gelukkig hebben we de jury(s) nog (de echte, welteverstaan)
Laatst bijgewerkt door Babootje op 14-02-21 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:35

996981 schreef:
bigone schreef:

Ik vind t niet mooi. Moet ik ook mijn klep dicht houden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:35

996981 schreef:
_San87_ schreef:

Daar heb ik helaas geen abonnement.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:38

rien10 schreef:
996981 schreef:

Ik vind t niet mooi. Moet ik ook mijn klep dicht houden?

Je mag je klep zo ver open trekken als je wil, als jij daar gelukkig van wordt. Je moet doen waar jij je fijn bij voelt :)

Ik zeg toch ook nergens dat niemand “zn klep” open mag trekken? :z

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:40

_San87_ schreef:
996981 schreef:

Dan is het wachten tot hij het zelf post :) maar ik snap wel als mensen dat niet meer durven, met de komst van het social-media/forum jurykorps :D

Je wordt tegenwoordig overal, ongevraagd voorzien van de mening van alles en iedereen. Ik snap heel goed dat niet iedereen daar op zit te wachten eerlijk gezegd...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:43

Babootje schreef:
Je neemt me de woorden uit de mond. Ik las dit en dacht: Daar GAAAAAN we weer.
Lekker alle koppen eraf die boven het maaiveld uitsteken. :roll: :roll: :roll:
Maar gelukkig hebben we de jury(s) nog (de echte, welteverstaan)

Maar waarom mag er niet aangegeven worden dat men iets niet prettig/mooi/correct vindt? Dat is een mening en die mag toch gegeven worden? Ik zie de meeste users hier uitleggen waarom ze iets vinden. Heeft niks met koppen die boven t maaiveld uitsteken afhakken.

996981 schreef:
_San87_ schreef:

Dan is het wachten tot hij het zelf post :) maar ik snap wel als mensen dat niet meer durven, met de komst van het social-media/forum jurykorps :D

Je wordt tegenwoordig overal, ongevraagd voorzien van de mening van alles en iedereen. Ik snap heel goed dat niet iedereen daar op zit te wachten eerlijk gezegd...

Ja, dat zou ik ook wel snappen. Toch zou ik het leuk vinden, ik heb eerdere proeven van hem gezien waar ik heel graag naar keek :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:47

Paard zakt van achteren erg weinig. Verder mooi beeld.[/quote Imaudy]

tja dan, als alle GP paarden zo kunnen zakken en bewegen in de achterhand,

maar het is nooit genoeg blijkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:52

Ik vind van wel San87. Ik ben niet de allergrootste fan van Gal en ik heb ook andere persoonlijke favorieten, maar ik zie toch een flink aantal ongefundeerde meningen ook al wordt erbij gezet waarom men iets vindt.
Taktfouten, de houding van Gal, zn zadel..
En in het algemeen omdat er niet begrepen wordt wat er gebeurt bij zo'n paard met zo weinig ervaring in de ring op dat moment. Nee, het is niet perfect misschien, maar in het geval van Gal moet dat het allemaal wel zijn, blijkbaar. Gelukkig zitten er nog "echte" juryleden.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:56

tita schreef:

En dat is nou precies volgens mij het grote verschil met Gal. Anky hield haar toppers wel heel. Ik ben geen fan van Anky haar manier van rijden, maar zij zocht de randen op en wist precies de grens waar je niet overheen kon. Sympathiek rijden, dat valt te betwijfelen, maar wel met een dusdanig ruitergevoel dat ze precies wist hoever ze kon gaan om ze heel te houden.

Gal zoekt de randen op en wil daar dan nog net een schepje bovenop en heeft de paarden die dat aanbieden. Gevolg, paarden die aan de voorkant met hun hoeven bijna in hun neus peuteren, en aan de achterkant het niet kunnen bolwerken waardoor een achterblijvend achterbeen en taktfouten....en nog veel belangrijker in mijn ogen, door altijd zo op/net over de rand te gaan, paarden die lichamelijk of mentaal stuk gaan.

Bij Totilas ben ik er ook van overtuigd (mijn mening, geen feit) dat als ze gedacht hadden dat ze hem heel hadden kunnen houden tot Londen, dat ie niet verkocht was. Maar je zag in de nadagen bij Gal al het verval inzetten. Jammer dat alle kritiek op het bord van Mathias Rath is gekomen, want hij had gewoon een valse start met een paard dat mijn inziens al niet meer het geweld van de afgelopen jaren (wat op veel te jonge leeftijd al gevraagd werd) meer aan kon. Nee Gal en Totilas waren mijn inziens verre van magisch...Gal en Totilas waren destructief voor de gezondheid van het paard.

En nu dan Zonik, dat was toch zijn Tokyo paard. En ja het kan best zijn dat deze paarden net even getalenteerder zijn, maar ze zijn nog onervaren, niet constant, veel taktfouten en erg jong voor dit niveau. Zonik kon dit niveau inmiddels aan.
Maar wat horen we nog van Zonik, ook een mega getalenteerd paard...net als meerdere anderen bij Gal afgeserveerd via de achterdeur denk ik. Valt nu minder op omdat hij nu 2 andere kanonnen achter de hand heeft en het dus niet zoals bij Undercover in de gaten loopt dat zijn topper stuk is. Het gebeurt mij in ieder geval te vaak dat Gal mega-getalenteerde paarden onder de bibs krijgt, die toch net voor stuk gaan verkocht worden, of gewoon stuk gaan en er een nieuw blik wordt opengetrokken. En wat ik al aangaf, stuk gaan kan mentaal of lichamelijk zijn. Undercover en Lingh waren gewoon mentaal stuk. Totilas denk ik lichamelijk stuk.

En ik weet dat mijn reactie verre van genuanceerd is! Sorry daarvoor, maar ik vind het zo verdrietig om te zien hoe dit heerschap ook deze 2 jonge talenten weer zo over de top presenteert, zo op druk, zo achterlijk en onnatuurlijk in de beweging om maar die grenzen van het extreme op te zoeken. Het is gewoon iedere keer hetzelfde. Alles voor het spektakel en het extreme. Dit kan gewoon niet goed zijn voor een paard. Niet mentaal, niet fysiek. Ja topsport is intensief. Topsport is per definitie niet echt gezond. Maar een heel belangrijk onderdeel van topsport is in mijn ogen het managen dat blessures niet of nauwelijks voorkomen (in elke sport). Ik vind het jammer dat Gal een dusdanige sponsor achter de hand heeft dat alle excellente paarden naar hem gaan. Zoals 1 van mijn instructeurs ooit zei...je hebt tegenwoordig wel heel veel pech als je als mega getalenteerd dressuurpaard in NL geboren wordt. Het verschil met hoe je de jonge paarden met weinig ervaring van Dujardin ziet gaan is gewoon pijnlijk. Ik hoop echt dat NL heel erg lang geen medailles meer in de dressuur wint op de grote toernooien en dat die mega sponsor van Gal dan afhaakt.

Overigens vind ik zowel Tot Jr als Tatal US gave paarden...dat maakt het in mijn ogen des te jammer....
Laatst bijgewerkt door oji op 14-02-21 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:57

Zonik loopt in de wei bij Glock samen met Nadine en nog wat oudjes