Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
belle_boef schreef:eilleen333 schreef:Ben benieuwd wat ze gaan doen met paarden zonder chip...
De legaal niet gechipte paarden moeten ongeveer bijna uitgestorven zijn inmiddels.
eilleen333 schreef:belle_boef schreef:
De legaal niet gechipte paarden moeten ongeveer bijna uitgestorven zijn inmiddels.
Ik ken er genoeg. Paarden geboren na 1 juli 2009 moeten een chip hebben. Dat is pas 12 jaar geleden.
Die hebben als het goed is wel een paspoort en registratie nummer, dus dan zullen ze die gebruiken denk ik
mooney schreef:eilleen333 schreef:[quote="belle_boef"
[/quote
Ik ken er genoeg. Paarden geboren na 1 juli 2009 moeten een chip hebben. Dat is pas 12 jaar geleden.
Die hebben als het goed is wel een paspoort en registratie nummer, dus dan zullen ze die gebruiken denk ik
Die verplichting is er al langer toch? Ik heb er 1 uit 2005 die al bij de lichting zat waar het moest.
Ik heb even gezocht, 1 januari 2004 is de verplichting in gegaan voor veulens. 2006 was de deadline voor de chipverplichting voor oudere paarden.
https://www.horses.nl/algemeen/chipverp ... -ingegaan/
rooslover schreef:Hoe gaan jullie het straks allemaal bijhouden? Zelf in Excel of met een speciaal programma? Wij hebben 10+ ponies.
Wij huren van diversen mensen stukken land, begrijp ik het nu goed dat de eigenaren van het land, zich dan ook moeten registreren met een UBN nummer? En dan wij ook nog apart?
Flower033 schreef:even nieuwsgierig, als je met je ongechipte paard bij een dierenarts komt, dan zal die toch zo ongeveer als eerste je paard chippen? En kan bij een ongechipt paard toch geen paspoort horen? Worden vaccinaties en dergelijke dan alleen bij de DA vastgelegd?
juval schreef:de eigenaar van het land of de stal moet het ubn nummer aanvragen en de aanwezige paarden registreren. per adres/kavel/perceel kan maar 1 ubn nummer worden aangevraagd.
zoals ik het begrijp.