Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Het is me nog niet echt duidelijk welk probleem de PVDD nu probeert op te lossen met een verbod op insemineren.
superpony schreef:Maar het is altijd opvallend hoe gereageert wordt.
Mensen zijn zo vreselijk egoistisch. Als ze denken dat zij geraakt kunnen worden met nieuwe regels, gaan ze meteen steigeren. Ze denken niet na waarom het evt nodig zou kunnen zijn, willen niks inleveren voor welzijn en kunnen zich totaal niet verplaatsen in andere situaties.
Waar mensen die al even willen verbeteren het wel kunnen nuanceren.
Ik zie het een beetje zo; Een gevaarlijke kruising wordt pas aangepakt als een aantal mensen daar omkomen door een ongeluk. Als mensen zelf hun rijstijl aanpassen omdat het een gevaarlijke kruising is, vaak wel aangegeven met een bord, is het probleem weg.
Nee, er moeten dingen veranderen. Dan komt er een rotonde en moppert iedereen over de vele rotonde's, maar dat was nodig om het aantal ongelukken te drukken. Men kon niet zelf de verantwoordelijkheid aan om de gevaarlijke kruising anders te benaderen, ondanks waarschuwingen.
Zo is de mens nou eenmaal. En men denkt maar overal recht op te hebben. Ik rij al zoveel jaren, ik geef zoveel geld uit, ik heb luxe voor mn paarden ( wat vaak geen luxe voor paarden is, maar gemak voor de mens )
En niet iedereen kan en wil leren, of zal zelf even goed ontwikkelen om te zien wat er mis is. Maar we weren met dieren en zij kunnen zelf te weinig doen om iets te veranderen. Als ze dat al doen, zijn het rotpaarden en snappen mensen het nog niet.
Je leest al dat mensen al zo gewend zijn om te roepen dat natuurlijk dekken gevaarlijk is of niet kan. Dat is er zo ingestampt. Mensen nemen dat maar aan, maar meerendeel heeft nooit bij natuurlijkde dekkingen gestaan. En velen weten niet hoe je omstandigheden moet creeëren dat een hengst dat wel veilig kan doen.
Ja, het kan mis gaan, zoals zoveel dingen mis kunnen gaan. Maar ook vroeger kwamen er gezonde nakomelingen. Het is de mens die het dier zo ver wilde vormen dat het duur en bijzonder was en bijna als een barbie paard gehouden moet worden.
Popstra schreef:Natuurlijk dekken kan maar dat moet je niet doen met paarden die verder nooit in een kudde leven of geleefd hebben. Die merries kunnen wel eens heel naar uit de hoek komen als er een hengst bovenop klimt en moeten dan gekluisterd gedekt worden met mensen er omheen om de boel in bedwang te houden. Daar is Niks natuurlijks aan.
Popstra schreef:Natuurlijk dekken kan maar dat moet je niet doen met paarden die verder nooit in een kudde leven of geleefd hebben. Die merries kunnen wel eens heel naar uit de hoek komen als er een hengst bovenop klimt en moeten dan gekluisterd gedekt worden met mensen er omheen om de boel in bedwang te houden. Daar is Niks natuurlijks aan.
nuscaniels schreef:Heb wat moeite met max 2 uur op transport.
Vorig jaar mijn paarden in Nederland verhuisd wat met de auto al een rit van bijna 3 uur is.
Dan had ik dus een overnachting moeten regelen op een stal en dan de volgende dag weer verder.
Een van 4 is een zeer moeilijke lader. Denk dat haar stresslevel dan vele malen erger had geweest dan zoals nu gebeurd is met ineen keer door.
Zijn ook bewust in een vrachtwagen vervoerd.
Loretta schreef:Is het zo slecht gesteld met het welzijn van de paarden? De ene na het andere paddock paradise schiet tegenwoordig uit de grond. Steeds meer pensionstallen richten zich op luxe voor het paard inplaats van op luxe voor de ruiter.
betadine schreef:En voor de dekhengst ook niet gezond. Risico op ziektes en virussen is veel groter.
Eigenlijk slaat heel deze discussie helmaal nergens op. Als het morgen in Nederland verboden wordt gaan fokkers gewoon de grens over.
Weer zo een populistische partij die media aandacht zoekt door onzinnige uitspraken te doen. Daar wordt geen enkel dier beter van enkel maar hun campagne.
Loretta schreef:nuscaniels schreef:Heb wat moeite met max 2 uur op transport.
Vorig jaar mijn paarden in Nederland verhuisd wat met de auto al een rit van bijna 3 uur is.
Dan had ik dus een overnachting moeten regelen op een stal en dan de volgende dag weer verder.
Een van 4 is een zeer moeilijke lader. Denk dat haar stresslevel dan vele malen erger had geweest dan zoals nu gebeurd is met ineen keer door.
Dat soort situaties krijg je ook wanneer men ieder probleem dat ergens ontstaat op wil lossen met meer regelgeving. Dat geldt niet enkel op het gebied van dieren. Maar op bijna elk ander gebied. Overal waar iets mis gaat ontstaat weer de roep op nieuwe regels.
betadine schreef:En voor de dekhengst ook niet gezond. Risico op ziektes en virussen is veel groter.
Eigenlijk slaat heel deze discussie helmaal nergens op. Als het morgen in Nederland verboden wordt gaan fokkers gewoon de grens over.
Weer zo een populistische partij die media aandacht zoekt door onzinnige uitspraken te doen. Daar wordt geen enkel dier beter van enkel maar hun campagne.
nuscaniels schreef:Heb wat moeite met max 2 uur op transport.
anjali schreef:nuscaniels schreef:Heb wat moeite met max 2 uur op transport.
Ik denk niet dat het gaat over vervoer van je paard naar een andere woonlocatie,maar over het vervoer van slachtdieren wat er vaak minder aangenaam voor de dieren aan toegaat.
BaileyMix schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldoet
superpony schreef:Dat doordrammen dat mensen vinden dat ze overal maar recht op hebben als ze met dieren bezig zijn, is gewoon echt zorgerlijk. Dat men maar vindt dat ze overal naartoe moeten mogen, omdat zij dat leuk vinden en omdat zij vinden dat hun paarden zo goed verzorgd worden. Maar ondertussen paarden alleen vol zitten met supplementen, in hokjes staan, altijd alleen etc etc, maken ze zich geen zorgen over. Het is ikke, ikke ikke. Paard is er voor mijn plezier.
ruitje schreef:superpony schreef:Dat doordrammen dat mensen vinden dat ze overal maar recht op hebben als ze met dieren bezig zijn, is gewoon echt zorgerlijk. Dat men maar vindt dat ze overal naartoe moeten mogen, omdat zij dat leuk vinden en omdat zij vinden dat hun paarden zo goed verzorgd worden. Maar ondertussen paarden alleen vol zitten met supplementen, in hokjes staan, altijd alleen etc etc, maken ze zich geen zorgen over. Het is ikke, ikke ikke. Paard is er voor mijn plezier.
Iedereens paard is er toch voor het plezier van de eigenaar? Of je ze nou 24/7 buiten hebt staan, nooit met ze reist. In principe, is elk huisdier of dier wat later geslacht word er alleen maar voor het plezier van de mens.
Als het dier een keuze had, ging het aan de wandel namelijk![]()
Ik vind dit een lastige discussie daarom, want als je hem doortrekt: kom je er dus op uit dat de mens helemaal geen dieren meer zou moeten houden: want alleen maar eigenbelang.
Ik denk dat die discussie niet degene is die we moeten voeren,maar dat je wel zou moeten discussiëren over hoe we de dieren die we hebben een zo goed mogelijk leven kunnen geven. Dat daar regels voor komen kan ik het alleen maar mee eens zijn