Joanne1997 schreef:hahahatsjoe schreef:Ze hebben ook nog een eigen leven naast de opvang... Calijn rijdt wedstrijden met haar eigen paarden. Die wedstrijdzadels gebruiken ze ook op de opvangpaarden. Is niets asociaals aan. Weet maar al te goed hoe het voelt, als alles van je weg gestolen wordt.
Er is niemand die zegt dat het niet erg is voor haar en de stichting.. natuurlijk is het erg als je spullen worden gestolen.
Maar verder ken ik niemand die geld in gaat zamelen voor zijn/haar spullen die gestolen zijn, dikke pech maar je moet zelf weer wat nieuws kopen/regelen met de verzekering.
Op instagram zie ik vooral reacties van de fans, doelgroep 12 jaar oud, die hun zakgeld uitgeven om de stichting te kunnen 'helpen' en dat gaat me echt te ver. Als professionele stichting hoef je niet meteen te gaan bedelen om geld.
gohya schreef:Ook betaal je iets van 230,- per maand aan stalkosten net zolang tot jou paard geadopteerd is.
Niet dus, dat heb ik niet betaald.
Alja schreef:hahahatsjoe schreef:Ik wordt hier verdrietig van, jullie hebben geen idee waar jullie het over hebben.
Jij waarschijnlijk wel?
Ja.
gohya schreef:Klopt bigone,ook werden er poos terug gratis dekens,bortels enz. gratis aangeboden,maar ze wilde liever geld zodat ze het zelf konden kopen want dan wisten ze zeker dat het passend was. Aangeboden voer nemen ze wel aan.
Niet dus, alle spullen zijn welkom. Hebben ze teveel dan worden de spullen verkocht, de opbrengst komt ten goede aan de stichting. Het jaaroverzicht van de stichting, waar het geld heen gaat, staat op hun site.
bigone schreef:De ondoorzichtigheid van eenmanszaakjes is dat ze nooit jaarrekeningen hoeven te overhandigen, hooguit een accountantsverklaring dus los van of het wel of niet gebeurt, ik wil weten waar mijn geld heen gaat en dat is dus niet naar dit soort ondoorzichtige zaken.
De jaarrekening staat op hun site.
gohya schreef:Je kan daar op afspraak de boel komen bezichtigen las ik,en dat begrijp ik ook zeker wel.Anders krijg je teveel mensen in een keer. Maar de reden was dat ze druk waren en geen tijd hadden voor meerdere mensen om rond te leiden.
Ik ben wel benieuwd wie daar een rondleiding heeft gehad?
Ik. Ik heb zowel Calijn als haar vader gesproken, heb er koffie gedronken en ze namen alle tijd voor me. En ik had echt niets bijzonders.
En dat is dus dikke onzin, er zijn heel veel zadels gedoneerd en dat gebeurd echt niet door 12-jarigen. De stichting wordt gerund door de familie Ten Napel, een gewone familie, met een heleboel vrijwilligers. Ze zijn niet professioneel.