Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:46

Dat stukje over in de rijbak. Ik zie daar gewoon een jolig paard die een enthousiaste sprong maakt, Britt dit heel netjes 'opvangt' en George die tegen gehouden word en dat een beetje spannend vind want immers trekt hij haar iets mee. En daarna kalmeert ie. Thats all.

Ik ken Britt verder niet met haar paarden maar omdat ze altijd zo 'dom' wordt weggezet vond ik het wel heel tof om te zien hoe netjes/kundig ze met de dieren om gaat! :) Ik vind het een leuk mens dus dit programma wordt een vaste prik.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:47

Vind het wel jammer dat sinds ze George heeft ze niet zoveel meer van Eve laat zien, ook een mooi paard!

JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:47

pien_2010 schreef:
Hanafubuki schreef:
Moet je hem even in een incognito tabblad openen.

Ik ben lang geleden gestopt met het lezen van de columns van Angela. Vind ze 9 van de 10 keer zo zuur, tegen het afgunstige aan.


Ben het hier helemaal mee eens. Het komt erg zuur over en mist wat afstand. Teveel vanuit haar eigen beleving, van wat zijzelf leuk vindt.
Wij, die gewoon kijken en oordelen mogen wel van uit onszelf dingen vinden van Brit, van haar verwacht ik iets meer objectiviteit in haar recensie.

Rien je hebt gewoon gelijk. Als het niets is voor je, dan laat je het. Groot gelijk!


Zelf vind ik haar over het algemeen ook errug zuur hoor. Maar toch vond ik het de moeite waard gezien de context om haar column over Brit hier te delen.

;)

goldenarrow

Berichten: 8666
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:06


Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:08

Nee Angela vind ik ook niks... Zeikwijf..

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:42

Voordat ik dit topic zag las ik vanochtend ook dit artikel bij het AD, en was ook meteen sceptisch over de serie. Aflevering één gezien zonet en gewoon om! Ik merk wel een hoop "RTL achtige Nederlandse Showbiz" en dan niet om de Televiezier ring, half bekend NL en dergelijke, maar om de tussentijdse terugblikken en de voice over.. :') Maar ik vind wel dat dit een hele mooie inkijk geeft in haar drukke leven én die van een paardensporter. :j Ik denk dat wie het artikel leest en gaat kijken, alsnog wordt overgehaald en verslaafd raakt aan deze serie.. :D

Door dit soort series zou de paardensport in Nederland best weer een beetje positieve boost kunnen krijgen, en misschien wel weer groeien zoals een aantal andere sporten afgelopen jaar hebben gedaan.. Soms is er een frisse nieuwe stroom nodig. En ik denk dat Britt die zo wel weet te raken..
En het is echt een heerlijke zelfbewuste flapuit die langzaamaan mijn hart wel weet te winnen. :D

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:51

Het is toch gewoon en concept van die Angela om dingen af te zeiken in haar columns?
Zou daar niet te zwaar aan tillen. Als ze lyrisch over dingen gaat schrijven dan krijgt ze vast de zak.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:16

elnienjo schreef:
Het is toch gewoon en concept van die Angela om dingen af te zeiken in haar columns?
Zou daar niet te zwaar aan tillen. Als ze lyrisch over dingen gaat schrijven dan krijgt ze vast de zak.


Grote kans...

Maar wie leent zich nu om geld te verdienen over de rug van anderen?
We trappen vast allemaal wel eens iemand de grond in, meestal zonder het diegene recht in het gezicht te zeggen, een enkeling heeft dat lef wel... Maar doet dat niet publiekelijk en zeker niet voor half Nederland..

Zoals Britt zelf ook ergens aan gaf, dit was niets vergeleken bij wat ze over Wendy en Humberto heeft geschreven...

Autumnn

Berichten: 8097
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:36

Ik ben er ook maar aan begonnen :+
Wel grappig om opeens een vriendin op een foto van Britt tegen te komen. Ze reed blijkbaar samen met Britt en wedstrijd, vielen samen in de prijzen en die foto is gebruikt blijkbaar haha

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:49

Boras schreef:
Dat maakt van jou dan net zo goed een droeftoeter. Ik zie dan geen verschil tussen wat Angela doet en wat jij doet: op een onaangename manier persoonlijk worden :P


Je leest erg letterlijk vind je niet
Angela schept genoegen in het neerhalen van andere , en soms verdiend zo iemand een spiegel. Angela gaat erg ver vaak

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:15

Ik heb het vanmiddag terug gekeken en vind Britt zelf wel grappig.

Hoe ze met George omging, vond ik ook netjes. Ze bleef rustig in die bak, maar er was wel in geknipt volgens mij, want die vorige eigenaresse leek te willen ingrijpen.

Maar ze is lief voor hem en een hengst is gewoon een paard en kan je ook een keer een knuffel geven. Of je dat nou voor jezelf doet of het dier, maakt niet zoveel uit. Paarden voelen dat je het beste met ze voor hebt en dat is gewoon helemaal prima.

Als voorbeeld kan er in mijn ogen nog wel wat verbeterd worden, maar hier heeft ze George net. Ik vond haar met rijden vrij snel kort oppakken, maar haar lesgeefster liet haar wel steeds ontspannen.
Dat stukje angst bij de galop was dan weer jammer.
En je zou de paarden graag buiten willen zien staan natuurlijk.

De komende weken zal alles zich ontwikkelen, want ze heeft hem inmiddels al even.

Commentaar hou je toch. Die zogenaamde journaliste krijgt de ruimte om dit te doen en wordt blijkbaar gelezen.......Niemand blijft dat zo doen als het niks oplevert neem ik aan. Ze vindt Briit een act, maar is dat zelf ook.
Je kan het ook omdraaien; het feit dat zij het nodig vindt, om over Britt te schrijven, betekent dus dat die meid echt meetelt.

prugelpiet

Berichten: 12610
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:46

Wij hebben toch geen flauw idee hoelang/wanneer dat dier uit zijn stal komt? Vreemd dat daar opmerkingen over komen.

Zou die wel buiten staan, was toch niet goed. Of een te klein stukje, of geen/niet genoeg vriendjes, wel vriendjes maar dan ben je gek dat je je hengst bij andere paarden zet en noem zo maar op.

ikkedus
Berichten: 3315
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:56

Ik vind het juist ook mooi dat Britt haar onzekerheid laat zien bij de eerste x rijden.

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:15

Leuk om te zien hoor!
En inderdaad wel echt een heel gaaf paard.
Maar wel een paar keer mijn hart vastgehouden hoor, hoe ze er soms bij of tussen gaat staan. Een hengst is geen knuffeldiertje .. je moet echt ogen in je achterhoofd hebben.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 01:32

prugelpiet schreef:
Wij hebben toch geen flauw idee hoelang/wanneer dat dier uit zijn stal komt? Vreemd dat daar opmerkingen over komen.

Zou die wel buiten staan, was toch niet goed. Of een te klein stukje, of geen/niet genoeg vriendjes, wel vriendjes maar dan ben je gek dat je je hengst bij andere paarden zet en noem zo maar op.


Vaak is het niet goed nee. Dat zegt ook weer genoeg.

Ik vind mensen ontzettend overdreven reageren op hengsten. Mensen die dagelijks met hengsten werken doen niet zo spastisch.

Hengsten die goede opfok hebben gehad, beheersen prima communicatie en daar kan je als mens goed op reageren.

Het is ook allang bekend dat hengsten wel degelijk in een groep kunnen staan en dat komt gedrag ook zeker ten goede.

Ze laten in verhouding weinig zien verder, maar ze heeft een voorbeeld functie. Stap een paard eerst lekker los aan een lang teugeltje bijv. Kort houden gaat toch niet helpen als ie wel kwaad wil.

Maar nogmaals, ik vind het een leuke meid en hoop dat ze veel goede dingen over brengt voor de jeugd. Misschien is het voor kleine kinderen niet verstandig om je hengst dan te knuffelen, maar met een normale hengst kan dat echt gewoon.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 02:20

Het is toch ook logisch als je er op stapt voor het eerst dat het even zoeken is en spannend is? .. :’)

janouk
Blogger

Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:24

Autumnn schreef:
Ik ben er ook maar aan begonnen :+
Wel grappig om opeens een vriendin op een foto van Britt tegen te komen. Ze reed blijkbaar samen met Britt en wedstrijd, vielen samen in de prijzen en die foto is gebruikt blijkbaar haha


Ik had net de prijzen uitgereikt :D mijn core business tijdens de regiokampioenschappen NH , het hele weekend, rozetten, sjerpen, bekers uitreiken. :D

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:27

MiniMouse schreef:
Leuk om te zien hoor!
En inderdaad wel echt een heel gaaf paard.
Maar wel een paar keer mijn hart vastgehouden hoor, hoe ze er soms bij of tussen gaat staan. Een hengst is geen knuffeldiertje .. je moet echt ogen in je achterhoofd hebben.


Dat ligt aan het karakter van het dier. Beest loopt super braaf achter haar aan terwijl andere beesten in z’n deken bijten. Denk dat het soms wel beetje overschat wordt. Hengsten zijn ook maar paarden, geen monsters oid

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:33

Ik vind die gang wel heel smal trouwens. Als je stallen maakt waar paarden zo met hun hoofd naar buiten kunnen hangen, moet de gang wel breed genoeg zijn dat er niet raak gehapt kan worden als je in het midden loopt.

AnnoNiemand

Berichten: 931
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:10

elnienjo schreef:
Ik vind die gang wel heel smal trouwens. Als je stallen maakt waar paarden zo met hun hoofd naar buiten kunnen hangen, moet de gang wel breed genoeg zijn dat er niet raak gehapt kan worden als je in het midden loopt.

Dat viel mij ook op. Lijkt me heel naar om daar met een paard langs te eten lopen. En nog vervelender voor het paard dat daar opgehokt staat en zich daardoor genoodzaakt voelt om dit gedrag zo te uiten.

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:11

Nynkster schreef:
MiniMouse schreef:
Leuk om te zien hoor!
En inderdaad wel echt een heel gaaf paard.
Maar wel een paar keer mijn hart vastgehouden hoor, hoe ze er soms bij of tussen gaat staan. Een hengst is geen knuffeldiertje .. je moet echt ogen in je achterhoofd hebben.


Dat ligt aan het karakter van het dier. Beest loopt super braaf achter haar aan terwijl andere beesten in z’n deken bijten. Denk dat het soms wel beetje overschat wordt. Hengsten zijn ook maar paarden, geen monsters oid


Klopt zeker! Maar ze loopt er bij alsof ze hem al jaren kent. Misschien kent ze hem al langer hoor daar niet van.
Ik heb genoeg met hengsten gewerkt. Maar als ik er net een een dag ken hang ik hem niet zo om zijn hals bijvoorbeeld. Of ga ik voor zijn voorbenen staan als er een paard voor hem langs loopt. Dat bedoel ik meer.
Maar wellicht heeft zij al lang te horen gekregen dat deze zo poepie braaf is dat dat allemaal kan.
Ze boft maar met zon paard.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:13

Oh op die manier! Ze is wel al geweest eerder om te kijken en te rijden dacht ik, daar waren ook foto’s van. Maar verder geen idee. Zou zelf ook iets voorzichtiger zijn maar aan de andere kant went ie wel gelijk aan hoe ze is :+

pien_2010

Berichten: 43893
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:42

Sommige paarden geven je gelijk al het vertrouwen dat dit kan. Zal met George ook wel zo zijn. De ene hengst is niet de andere.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Kijktip: Opgezadeld met Britt vanaf vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:49

Gisteren ook gekeken. Hoewel ik Britt jaren geleden niks vond en in de negeerstand had gezet vind ik haar nu toch heel leuk en oprecht overkomen. Een echt paardenmeisje. En ik vraag me af hoe ze het in hemelsnaam gecombineerd krijgt met die paarden en de reistijd en de andere werkzaamheden.
Wel heb ik het idee dat er soms net iets overdreven VET/COOL/OEH/AH voorbij komt. Het lijkt dan alsof ze haar eigen typetje aan wil dikken. Maar he.. ik blijf kijken en ik hoop dat ze heel ver gaat komen met George.
Prachtig beest trouwens. En ik vond het wel knap hoe ze er de eerste keer zo op stapte. Logisch als je wat angst hebt dat je geneigd bent om hem bij je te houden, het is spannend. Maar ik zou het haar toch niet nadoen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:52

Van de week terug gekeken en vermaak me ook kostelijk ;)

Maar ben ik de enige die de stalgang erg (irritant) smal vind?