Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:23

imaudy schreef:
Jester_ schreef:
https://www.facebook.com/28848122117519 ... 795898678/

Even iemand anders met een heel ander 6 jarig paard (waar je imo genoeg van kan zeggen maar dat even buiten beschouwing). Hp zit ook dood stil maar in mijn ogen is dit veel minder strak dan anky, niet persee anky maar ook paard. Wat vinden jullie?

Ik zie dat ook hoor!

ik zie toch echt schouders ruiter heen en weer gaan met beweging hand, links en rechts

en ook uit zadel komen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:28

Offtopic:
oji schreef:
Ik ben geen fan van het rijden van HP, of alle volgelingen van Nicole Werner. Maar WOW...wat een mooie rijhal. Is dat Glock's performance center??? Die ramen, geweldig!!!

Ja klopt, dat is de hal in Oosterbeek op het GHPC :j

Is idd erg mooi licht met die ramen en zelfs in de zomer nog heerlijk koel.

Nu ontopic:
Ik vind het leuk weer eens iets van Anky te horen en te zien, ben benieuwd hoe zij en BB zich verder zullen ontwikkelen.

Sheran

Re: Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:41

Heb persoonlijk ook een voorkeur voor de zit van Anky, HP maakt naar mijn idee juist wat teveel onnodige bewegingen en ik heb het idee dat hij het paard wat minder 'toont', hij leidt zelf teveel af.

Niet dat ik zo kan zitten hoor :')

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:07

Beide rijden mee aan de top dus dan doe je imo de basis plus africhting heel goed. De meesten komen daar niet eens bij in de buurt ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:13

Anoniemk2 schreef:
Beide rijden mee aan de top dus dan doe je imo de basis plus africhting heel goed. De meesten komen daar niet eens bij in de buurt ;)

Als je nergens een mening over mag hebben als je het zelf niet gedaan hebt, dan kunnen we Bokt wel opdoeken, evenals alle voetbal programma’s, of formule 1 programma’s, of politieke programmas, het songfestival.. :')

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:30

Tuurlijk mag je een eigen mening hebben over iets, maar het is vaak meer zeuren of doordrammen dan dat het toegevoegde waarde heeft. Hp en Anky zitten daarom ook niet op bokt te discussiëren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:55

Anoniemk2 schreef:
Tuurlijk mag je een eigen mening hebben over iets, maar het is vaak meer zeuren of doordrammen dan dat het toegevoegde waarde heeft. Hp en Anky zitten daarom ook niet op bokt te discussiëren.

Doe ff niet zo spastisch hierover...

Het is tot nu toe best een heel erg keurige discussie, kan totaal geen kwaad. Zeker zolang dit soort reacties zonder toegevoegde waarde uit beeld blijven. :roll:

Ohja, welkom op een Discussie forum... Als het je niet aan staat, rechtsbovenin je scherm staat een kruisje.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:56

Anoniemk2 schreef:

Verklaar mij dan nu eens in een keer duidelijk wat het is wat jij dan doet?
Ik zie jouw mening in vele topics voorbij komen en je bent behoorlijk direct of kort door de bocht tegen posters, je verwijt nu in mijn ogen ( maar da's mijn idee en mening) dat wat jijzelf ook standaard doet.
Het hele doorzagen waarom mensen die nooit hoog gereden hebben geen mening over de top of watook mogen hebben is er ook zo een. Mijn man heeft nog nooit gereden,maar ziet precies wat er goed en niet goed gaat en als ik m'n proef uitkwam en de klep van de trailer lag al open wist ik al genoeg :')
En dat mensen dan gaan roepen jaloers, azijn pissers bah!
Ik zie strakheid in het lijf van Anky en ze zit tegen beweging in en behoorlijk te hijsen aan de voorkant, heb ik vaker van haar gezien,vroeger, maar ook hele mooie harmonie, ook vroeger. Misschien komt het door haar lijf op dit moment, dat kan maar dat weet ik niet, ik roep alleen wat mij opvalt, ik kijk met een instructeurs oog en kijk wat ik zou willen proberen te verbeteren. Is niks negatiefs aan .
Mensen die dit geweldig vinden zijn er genoeg, prima lekker zo laten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:17

Bokkers be like: 8 pagina's discussie tussen amateurs over 20 seconden film van een GP amazone. :')

Wat een mooi dier, lekker onder een steen geleefd hier, had geen idee dat ze zo een ruige had staan! Ook fijn dat ze zich gewoon alle tijd van de wereld neemt.

PS. AL 13, die opmerking is toch hopenlijk niet serieus? :')

Sporthorsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:16

Ja ik weet ook niet wat ik lees. 6 jaar en Z is zielig en te vroeg, 13 jaar en een passage die uit z'n tenen komt is te oud. Make up your mind.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:17

Anoniemk2 schreef:

Herken je jezelf dan ook in dat drammen en zeuren?

Edit: Oh, ik lees dat Knollentuin voor mij ook al bijna van de stoel viel van verbazing om jouw woorden over anderen.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:46

Ik ben kritisch en oprecht dat zouden imo meer mensen hier moeten zijn i.p.v. het heilige boontje uit te hangen. Ik val bijna van mijn stoel van verbazing hoeveel jullie je met mij bezig houden. Echt bizar gewoon :wow:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:47

Anoniemk2 schreef:
Ik ben kritisch en oprecht dat zouden imo meer mensen hier moeten zijn i.p.v. het heilige boontje uit te hangen. Ik val bijna van mijn stoel van verbazing hoeveel jullie je met mij bezig houden. Echt bizar gewoon :wow:

De mensen hier zijn ook kritisch en oprecht. Waarom mag jij dat wel, en anderen niet?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:48

Ik denk dat je de rijstijl van HP en Anky gewoon niet met elkaar kan vergelijken. Geen twee ruiters rijden hetzelfde, zitten hetzelfde, geen twee paarden zijn hetzelfde (zelfs de klonen van Jazz niet). Maar het uiteindelijke effect is wel hetzelfde. En dat is een paard zo netjes en correct mogelijk voorstellen in de ring op GP niveau. En de perfecte 100% score ben ik nog niet tegen gekomen. Je rijdt, schat in, begeleidt, corrigeert en je rijdt door. Dat een trainingsfilmpje van 20 sec geen goed beeld geeft, ala. Maar jeetje, wat een potentie zit er in die twee paarden! Die wil ik graag eens terug zien in een GP proef.
En ik als 45-jarige pennylover, kan daar van genieten...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:50

Anoniemk2 schreef:

Het zou je aan het denken kunnen zetten.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:55

Anoniemk2 schreef:

Heilig boontje? Tja, zolang je maar niet uit het zadel valt ipv uit je stoel valt het wel mee toch. Jij vind dat er geen discussie mag zijn van de mindere goden tov de grote jongens en meiden. Laat het nu net zo zijn dat jij op bijna iedereen die een rij topic opent commentaar hebt. Je begint met mooi paard maar dan komt er standaard kritiek en het grappige is dat je er redelijk vaak naast zit. Maar wel kunnen zien hoe geweldig Anky en Hp zijn.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:56

Sporthorsies schreef:
Ja ik weet ook niet wat ik lees. 6 jaar en Z is zielig en te vroeg, 13 jaar en een passage die uit z'n tenen komt is te oud. Make up your mind.

Nou er vanuitgaande dat een sportpaard fysiek tussen 11-15 op zijn absolute top is... dan is 13 oud om nog aan een topsport carrière te beginnen. Je hebt al een paar jaar van zijn top gemist. Daarbij verder wetende dat er in 2014 toen ie naar Anky ging al geroepen werd dat alle oefeningen voor de GP er al op zitten en hij sindsdien uit de dekdienst is gehaald ten behoeve van een sportcarrière, dan is het idd opvallend laat als een paard met zoveel talent 5 jaar later nog steeds niet uitgebracht is en op GP niveau meedraait. Dat heeft niets met Z op 6 is zielig te maken. Deze liep als 5 jarige al WK jonge paarden.

Sporthorsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:03

Maar nu ga jij er van uit dat hij een topsport carrière gaat hebben. Wie zegt dat? Ik zie een ruiter die lekker met haar paard aan de gang is, gewoon omdat dat leuk is. Omdat Anky ergens heeft gezegd misschien ooit wel weer in de ring te verschijnen gaan mensen er vanuit dat dat paard getraind wordt als volwaardig topsport paard, ik vind dat nogal de zaken voor een ander invullen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:04

Weten wij wat dan de reden is geweest waarom BB nog niet op het hoogste niveau is uitgebracht? Gaat hij wel uitgebracht worden in de ring? Gaan we hem zien met Indoor Brabant? Willen Anky en de eigenaren wel nog een topsport carrière opstarten? Misschien wordt hij gewoon klaargestoomd om verkocht te worden als een leermeester voor een jonge ruiter of amazone? We weten het niet...

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:07

Ik ga ervanuit als je een gewilde dekhengst, die met de dekdienst heel flink geld kan verdienen, als je die uit de dekdienst haalt voor de sport en hem als eigenaar bij een drievoudig olympisch kampioen zet, dat dat idd voor topsport is en niet leuk meehobbelen in de basis of lekker recreatief rondhobbelen. Call me crazy... :D

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:09

En ja ze heeft in 2014 geroepen dat ze haar tijd met hem gaat nemen en niet overhaasten... maar zoveel tijd toept bij mij wel vraagtekens op.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:10

Er is zit nog wel heel groot onderscheid in niveau. Hé jongens. Dat kan ik kennelijk niet aan aantal hun verstand peuteren. De gemiddelde F proefjes die hier voorbij komen is vergelijkbaar met Grand Prix niveau om commentaar op te leveren volgens jullie? Schiet mij maar lek := Paard is in de bloei van zijn leven met deze leeftijd.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:11

Oji: Ik heb het ook niet over een ruiter of amazone in de basissport. En er staat een aantal paarden bij Anky in training en verkoop voor de getalenteerde ruiters/amazones die al heel succesvol zijn geweest in de LT en graag door willen groeien naar de zware tour. Die bedoel ik.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:16

Kijk, qua potentie zit er natuurlijk veel meer in BB dan we nu zien. Onder Tom was ie zo goed als GP klaar. Zet je zijn situatie tegenover de huidige standaard/curve, dan loopt het niet gelijk. Dat roept vragen op. Dat dit vragen oproept zegt, in mijn optiek, ook al iets. Dat we wellicht eens naar de huidige standaard/norm moeten kijken.

BB i.c.m. Anky roept nog meer vragen op. Ondanks dat ik nooit fan ben geweest van haar rijden, kan ik wel erkennen dat ze een hele grote staat van dienst heeft, daar heb ik respect voor. Echter, en dit is mijn vermoeden, kan Anky het fysiek allemaal wat minder aan dan vroeger. Laten we eerlijk wezen, ze rijdt al heel wat jaren mee. Niet alleen dressuur, ook binnen de western schijnt ze het niet slecht te doen. Dan heb je dus gewoon talent en veel ook.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:17

Anoniemk2 schreef:
Er is zit nog wel heel groot onderscheid in niveau. Hé jongens. Dat kan ik kennelijk niet aan aantal hun verstand peuteren. De gemiddelde F proefjes die hier voorbij komen is vergelijkbaar met Grand Prix niveau om commentaar op te leveren volgens jullie? Schiet mij maar lek := Paard is in de bloei van zijn leven met deze leeftijd.
Je bent je d'r van bewust dat er nog een heel groot gebied tussen die F proefjes en de GP ligt?