Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Whale schreef:Nou inderdaad. Vind ik het oke dat ze een wedstrijd verstoren op zo'n manier, nee, want zo gaat niemand je serieus nemen en naar je luisteren. Maar iemand mishandelen en de dood toe wensen?
MyWishMax schreef:Ik vind het niet kunnen betalen van dierenartskosten wel met haar standpunt te maken hebben. Tenminste, ik vind het dan nogal hypocriet om op te komen voor dierenwelzijn als je het zelf niet naleeft. Het diervriendelijkste in zo'n geval is inslapen. Als je geen geld hebt voor nodige dierenartskosten,maar je wilt ook niet verkopen (wat in het geval van een niet gezond paard alleen maar goed is inderdaad) dan moet je een diervriendelijke optie kiezen en dat is niet een paard door laten lopen die medische behandeling nodig heeft.
xNK schreef:Heleennn schreef:
Ach wie zegt dat dit ook klopt. Die mensen zouden nog met hun kop tegen je vuist aanlopen om dan te zeggen dat je ze in mekaar geslagen hebt. Dat er geduw en getrek was is logisch als je zo uit het stadion verwijderd moet worden, ik kan mij niet voorstellen dat ze nadien uit beeld nog eens flink ‘mishandeld’ zijn.
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... video.html
In het derde filmpje is toch duidelijk te zien dat de vrouw geschopt werd. Naar mijn idee niet hard en ik vraag me af of ze geraakt is, maar hij deed op z'n minst een poging en ook dat is niet toegestaan. Dus, wie weet wat er verder wél achter de schermen heeft plaatsgevonden?
Maar oké, mijn punt was eigenlijk dat Immanuela vond dat de activisten nog harder aangepakt hadden moeten worden, terwijl ik van mening ben, dat je iemand niet hoeft te mishandelen voor zo'n actie. Dat vind ik eigenlijk nog lager dan wat de activisten hebben gedaan. (En wat je zegt, waarschijnlijk is dit precies wat ze willen... Het kan ontzettend tegen de mensen werken die zich schuldig hebben gemaakt aan enige vorm van mishandeling en het is niet echt goed voor de imago van de paarden-/springsport).
Evelien4 schreef:In mijn ogen waren ze dapperder geweest als ze voor de ingang gestaan hadden met hun spanddoeken. dan kan je nog is het gesprek (normaal hopelijk) aan gaan zonder de ruiters e.d. te storen tijdens hun prestatie.
maar ik ben bang dat je deze mensen het nooit gaan begrijpen wat er gedaan en hoe er voor de paarden gezorgd worden.
Cowboy55 schreef:En de toevoeging door de schoppende meneer: "vuil k u t teef" getuigt ook hier van grote klasse. Ik had overigens niet de indruk dat mevrouw geraakt werd. De bewakingsmeneer wellicht wel.
NikkiDeKerf schreef:Het schaadt mijn inziens, als ik het zo eens lees, ook het imago van veganisten en dierenactivisten, doordat dat op één hoop met extremisme komt door zo'n actie, terwijl niet elke veganist of dierenactivist dit zou doen.
NikkiDeKerf schreef:Ik ben bang dat je zo juist de kloof tussen mensen vergroot in plaats van ze nader tot elkaar te brengen om naar een oplossing te zoeken of tot verandering te komen. Hoewel het gesprek aan gaan natuurlijk ook soms moeilijk kan zijn, zelfs op een normale of vriendelijke manier, omdat je aan het einde van de dag toch lijnrecht tegenover elkaar staat.
Vjestagirl schreef:stoffel schreef:Kei hard aanpakken dit soort lui! En degene die dit ook maar een heel klein beetje goed probeert te praten erbij!
INDERDAAD! Want mensen die zich kunnen verplaatsen in het standpunt van een ander, die moeten we niet hebben!
Pareltjes schreef:Toch heb ik moeite met sommige reacties hier. Steek de hand eens in eigen boezem. Hebben al onze rijpaarden het wel zo goed? Hebben alle topsportpaarden het wel zo goed? Er vind echt wel veel verborgen leed plaats in iedere paardensport discipline en alle niveaus. We zullen zelf verantwoording moeten nemen en dat begint eerlijk naar je paard te zijn. Zowel in opvoeding als huisvestimg en verzorging.
Er is nog een lange weg te gaan..
Loretta schreef:Dat moet helemaal niet de reden zijn om je daarvan te weerhouden. Je moet er gewoon boven staan en je niet verlagen tot onbeschaafd, gewelddadig gedrag, punt. Dan ben je zelf namelijk net zo erg.Cowboy55 schreef:En de toevoeging door de schoppende meneer: "vuil k u t teef" getuigt ook hier van grote klasse. Ik had overigens niet de indruk dat mevrouw geraakt werd. De bewakingsmeneer wellicht wel.
Zo of zo is trappen naar dit soort radicalen een heel slecht idee. Ze gebruiken dit om in een slachtofferrol te kruipen en staan bij de politie al klaar met het doen van aangifte van mishandeling nog voordat hun boete goed en wel is uit geschreven.
Askja schreef:Dat moet helemaal niet de reden zijn om je daarvan te weerhouden. Je moet er gewoon boven staan en je niet verlagen tot onbeschaafd, gewelddadig gedrag, punt. Dan ben je zelf namelijk net zo erg.
Ik vind het ook zwaar onder de maat dat meneer Van Lieren in zijn rol als commentator ook nog eens aanzet tot dergelijk gedrag met zijn 'rij haar omver' e.d. Die mag weleens heel goed nadenken over zijn voorbeeldfunctie. Ik had hem hoger ingeschat, hoezeer ik de emotie erachter ook begrijp.
Blijft staan dat ik het een kansloze actie vind, vooral ook omdat het zijn doel compleet voorbijschiet.
Loretta schreef:Dat hun imago geschaad wordt daar zijn ze toch echt zelf voor verantwoordelijk. Natuurlijk is er binnen de vegan beweging ook discussie over de manier waarop je zoiets aan pakt. Degenen die het veganisme groot gemaakt hebben en daarvoor zeer slimme marketingtechnieken hebben gebruikt hebben nu eenmaal niet al hun volgelingen in de hand.
Daarbij is het gewoon een feit dat de vegan beweging meer en meer sektarische trekjes begint te krijgen. Binnen eigen kringen wordt een veganist die paardrijd volledig tot de grond toe afgebrand. Daarnast bestaat er geen enkel respect voor andersdenkenden. Vegatariers en flexitariers worden belachelijk gemaakt.
Vjestagirl schreef:stoffel schreef:Kei hard aanpakken dit soort lui! En degene die dit ook maar een heel klein beetje goed probeert te praten erbij!
INDERDAAD! Want mensen die zich kunnen verplaatsen in het standpunt van een ander, die moeten we niet hebben!
Loretta schreef:Daarbij is het gewoon een feit dat de vegan beweging meer en meer sektarische trekjes begint te krijgen. Binnen eigen kringen wordt een veganist die paardrijd volledig tot de grond toe afgebrand. Daarnast bestaat er geen enkel respect voor andersdenkenden. Vegatariers en flexitariers worden belachelijk gemaakt.
Loretta schreef:De maatschappij is nog nooit zo gepolariseerd geweest als dat die op dit moment is. helaas is dat op zeer veel gebieden het geval.
Ayasha schreef:Wat ik me af vraag, op die tribune raken, kan dat gratis?
Of hebben ze echt een evenement waar ze kennelijk tegen zijn gesteund om dit te doen?
NikkiDeKerf schreef:Loretta schreef:Dat hun imago geschaad wordt daar zijn ze toch echt zelf voor verantwoordelijk. Natuurlijk is er binnen de vegan beweging ook discussie over de manier waarop je zoiets aan pakt. Degenen die het veganisme groot gemaakt hebben en daarvoor zeer slimme marketingtechnieken hebben gebruikt hebben nu eenmaal niet al hun volgelingen in de hand.
Daarbij is het gewoon een feit dat de vegan beweging meer en meer sektarische trekjes begint te krijgen. Binnen eigen kringen wordt een veganist die paardrijd volledig tot de grond toe afgebrand. Daarnast bestaat er geen enkel respect voor andersdenkenden. Vegatariers en flexitariers worden belachelijk gemaakt.
Ik snap maar al te goed wat je bedoelt, helaas, maar vind dit toch niet volledig terecht. Er is een enorme groep veganisten die helemaal niet zo zijn of doen, maar het probleem is dat je deze natuurlijk een stuk minder hoort en daardoor minder onthoudt. En er wordt over de meer extremisten natuurlijk ook meer gepraat, waarbij deze standaard op op één hoop worden gegooid met alle veganisten (zoals hier, telkens)... Dat sterkt ook echt het beeld dat 'alle vegans' dit of dat doen.
sanne83 schreef:Mooi geschreven pien_2010!
Los van de reactie op deze actie op het EK zelf, zie je ook dit soort reactie als mensen in discussie gaan over dierenwelzijn. Ik denk dat de felheid van de reactie ook vaak komt doordat veel mensen aan de ene kant heel veel plezier beleven aan de sport, maar diep van binnen ook wel weten dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is in de paardensport. Als je daar op gewezen wordt, is dat enorm oncomfortabel voor jezelf.
Sasqiua schreef:MyWishMax schreef:Ik vind het niet kunnen betalen van dierenartskosten wel met haar standpunt te maken hebben. Tenminste, ik vind het dan nogal hypocriet om op te komen voor dierenwelzijn als je het zelf niet naleeft. Het diervriendelijkste in zo'n geval is inslapen. Als je geen geld hebt voor nodige dierenartskosten,maar je wilt ook niet verkopen (wat in het geval van een niet gezond paard alleen maar goed is inderdaad) dan moet je een diervriendelijke optie kiezen en dat is niet een paard door laten lopen die medische behandeling nodig heeft.
Maar het paard is toch niet onthouden van medische behandeling?
elnienjo schreef:sanne83 schreef:Mooi geschreven pien_2010!
Los van de reactie op deze actie op het EK zelf, zie je ook dit soort reactie als mensen in discussie gaan over dierenwelzijn. Ik denk dat de felheid van de reactie ook vaak komt doordat veel mensen aan de ene kant heel veel plezier beleven aan de sport, maar diep van binnen ook wel weten dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is in de paardensport. Als je daar op gewezen wordt, is dat enorm oncomfortabel voor jezelf.
Voor de mens is het leven toch ook geen rozengeur en maneschijn? Waarom moet voor dieren het leven comfortabeler worden gemaakt dan het voor de mens is? De meeste rijpaarden hebben maar 1-2 uur werkverplichting op een dag tegen de mens 8 bijv.
Cowboy55 schreef:Een mens heeft de keuze om iets te doen of te laten. Een rijpaard niet.