Dan de klassiekers, die roepen van alles over balans en verzameling terwijl het paard nog niet eens voldoende voorwaarts is om nageeflijk te zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elvirawortel schreef:Waarom zou ik me in jou verdiepen?
Elvirawortel schreef:Als paarden op wedstrijd ineens hun lijf slecht gaan gebruiken, wat jullie hier stellen want het gaat mij om het verkeerd lichaamsgebruik en dat gebeurt dus automatisch wanneer bepaalde factoren spelen die thuis niet spelen, dan snap ik best dat de ruiters in mijn omgeving die alleen maar voor het paardvriendelijke treinen geen zin hebben om op wedstrijd te gaan
Elvirawortel schreef:Als paarden op wedstrijd ineens hun lijf slecht gaan gebruiken, wat jullie hier stellen want het gaat mij om het verkeerd lichaamsgebruik en dat gebeurt dus automatisch wanneer bepaalde factoren spelen die thuis niet spelen, dan snap ik best dat de ruiters in mijn omgeving die alleen maar voor het paardvriendelijke treinen geen zin hebben om op wedstrijd te gaan
Pipodipo schreef:Elvirawortel schreef:Als paarden op wedstrijd ineens hun lijf slecht gaan gebruiken, wat jullie hier stellen want het gaat mij om het verkeerd lichaamsgebruik en dat gebeurt dus automatisch wanneer bepaalde factoren spelen die thuis niet spelen, dan snap ik best dat de ruiters in mijn omgeving die alleen maar voor het paardvriendelijke treinen geen zin hebben om op wedstrijd te gaan
Niemand stelt hier dat paarden op wedstrijd hun lijf slecht gaan gebruiken, behalve jij. Elk paard zal spanning voelen op vreemd terrein en dan kun je 2 dingen doen: je gaat vaker weg zodat hij daar vertrouwd mee raakt of 2, je blijft veilig thuis en zet je een interessant leer- en ontwikkelproces opzij. Hiermee doel ik niet alleen op wedstrijden, maar ook clinics en lessen.
Janine1990 schreef:Elvirawortel schreef:Het blijft interessant dat er blijkbaar zo weinig topruiters zijn, terwijl er toch best veel mensen zijn die fanatiek wedstrijden rijden, en het niveau van de hoogste oefeningen uit de klassieke dressuur veel hoger ligt dan onze Grand Prix proef
Misschien even toevoegen 'in Nederland'.
Verder lijkt het me appels met peren. Genoeg paarden die piaffe kunnen, maar in de context van de proef (nog) niet...
Je hebt rijden en wedstrijden cq proeven rijden.
Iedereen die een jong paard heeft opgeleid en wil starten weet zdat.
Elvirawortel schreef:Ja maar GP is niet hetzelfde als klassiek. Vergeleken met de hoogste oefeningen uit de klassieke dressuur stelt onze GP proef niet zoveel voor, en zelfs dat lukt veel mensen niet
Elvirawortel schreef:Zien we jou volgens jaar rolkuren in Aken? Nee ik ben geen getalenteerde ruiter, maar Ben zo eerlijk om dat voor mezelf toe te geven en me te verdiepen in goede beweging, wetende dat ik wat meer tijd nodig ga hebben om mijn paarden echt goed voor elkaar te krijgen, in plaats van naar allemaal Quick Vixes te grijpen
Askja schreef:Elvirawortel schreef:Zien we jou volgens jaar rolkuren in Aken? Nee ik ben geen getalenteerde ruiter, maar Ben zo eerlijk om dat voor mezelf toe te geven en me te verdiepen in goede beweging, wetende dat ik wat meer tijd nodig ga hebben om mijn paarden echt goed voor elkaar te krijgen, in plaats van naar allemaal Quick Vixes te grijpen
[/quoted]