Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:pol013 schreef:Als ik dan moet kiezen tussen alle weilanden omheinen met heras hekwerk tot 2 meter hoog en een wolf dan mag die wolf van mij echt het loodje leggen hoor.
Dan gaat het welzijn van mijn paarden en het uiterlijk van het Nederlandse landschap voor op die paar beesten.
Want? Jij en jouw paarden hebben meer bestaansrecht dan een ander levend wezen? Waar haal je die grootheidswaanzin vandaan?
@Coonart: is schieten de oplossing bij alles wat niet bevalt?
gohya schreef:Het veulen lag al langere tijd in het weiland? bedoelen ze daarmee dat er niemand elke dag is gaan kijken?
Fenrir schreef:Kuggur schreef:
Een vos, welnee, dat is een absurd idee. Heb je er enig idee van hoe klein en licht vossen zijn?
damian23 schreef:gohya schreef:Het veulen lag al langere tijd in het weiland? bedoelen ze daarmee dat er niemand elke dag is gaan kijken?
De eigenaar heeft het veulen dus nooit in leven gezien. Merrie is in de wei bevallen en de eigenaar heeft het veulen pas voor het eerst gezien toen het dood was (en aangevreten).
Er kan dus zoveel gebeurd zijn.
Sunnda schreef:Precies. En dan is het dus vervolgens aan jou om die grond goed af te schermen, alles daarbuiten is immers niet van jou. Leven er dan dieren op jou grond? Prima. Maar ook de kosten van het beschermen van die dieren komen dan voor jouw rekening, ze leven immers op jouw grond en dus ben jij verantwoordelijk.Palmera schreef:Want? Jij en jouw paarden hebben meer bestaansrecht dan een ander levend wezen? Waar haal je die grootheidswaanzin vandaan?
@Coonart: is schieten de oplossing bij alles wat niet bevalt?
Dan maar grootheidswaanzin hoor.
Volledig met pol013 eens.
Mijn huis en grond zijn van mij.
En ik hou geen open huis voor anderen mensen of dieren, of anderen ze nou leuk vinden of niet.
Grootheidswaanzin. Ik wordt pas griezelig als iemand gaat vinden hoeveel land en dieren je mag hebben.
'Bemoei je met je eigen zaken' is dan het enige wat in mij opkomt.
Fenrir schreef:Iets met Roodkapje syndroom... denk je nou echt dat dat gaat gebeuren?
Mareintje schreef:Weet je waarom? Omdat er, sowieso in Polen en Rusland, meer dan genoeg ruimte is voor beide diersoorten. Ze hebben elk hun eigen terrein. Echter kan het dan gebeuren dat een van de twee op andermans terrein komt, dan kan dit het gevolg zijn. Wat afschuwelijk is, begrijp me niet verkeerd.Fenrir schreef:Iets met Roodkapje syndroom... denk je nou echt dat dat gaat gebeuren?
In de vorige eeuw zijn er 5 kinderen gedood in Polen, 4 in Spanje en 36 in Rusland. In India zijn er in de afgelopen 20 jaar zelfs 273 kinderen gedood door wolven. Dat zijn wel veel Roodkapjes hoor...
Zie onderzoek: http://www.nina.no/archive/nina/PppBase ... ng/731.pdf
A review of wolfs attacks on humans
Mareintje schreef:Mondy schreef:Wolven zijn prachtige dieren met een super mooie manier van leven onderling![]()
Dat er dieren door ze gepakt worden is ontzettend vervelend zacht uitgedrukt maar ik ben van mening dat je kunt kijken naar oplossingen om samen te kunnen leven met elkaar ipv de een moet t veld ruimen voor de ander.
Ja ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn dier dood zou gaan door een wolf. En ja het is verschrikkelijk dat iemand na maanden wachten op een veulen het nu al moet missen. Maar dat kan ook gebeuren doordat het een been breekt. Koliek krijgt of dat je een ongeval krijgt.
En wat nu als deze wolven straks een klein kindje pakken?
Aanvallen op mensen zijn zeer zeldzaam, maar komen voor. Is dat ook acceptabel?
Mareintje schreef:Fenrir schreef:Iets met Roodkapje syndroom... denk je nou echt dat dat gaat gebeuren?
Nou? In de vorige eeuw zijn er 5 kinderen gedood in Polen, 4 in Spanje en 36 in Rusland. In India zijn er in de afgelopen 20 jaar zelfs 273 kinderen gedood door wolven. Dat zijn wel veel Roodkapjes hoor...
Zie onderzoek: http://www.nina.no/archive/nina/PppBase ... ng/731.pdf
A review of wolfs attacks on humans
Koia schreef:Mensen gillen meteen moord en brand over een wolf, 'wah wah de kindjes, wah wah de veulentjes, wahhhh MIJN land, MIJN natuur, MIJN dieren, huil huil huil'. Rot toch op met dat gezeik..er lopen op de wereld al genoeg veulentjes rond, als het echt zo'n geliefd, bijzonder dier was geweest dan hadden ze wel onder beter toezicht gestaan. Voor dat ene veulen lopen er nog 100den rond. De wolf is eindelijk weer terug in opmars na bijna te zijn uitgeroeid door huilies en roodkapjes, ik heb echt 1000x liever wolven dan shetlandponies rondlopen. Maar omdat het om een paard gaat is het ineens zooooo vreselijk. Wat zijn mensen toch selectief als het op dierenliefde aankomt. P.s. hebben jullie ooit wel eens een vos in het echt gezien, weten jullie uberhaupt wel iets over vossen? (of wild in het algemeen), ik heb een sterk vermoeden van niet namelijk. Als je serieus denkt dat een vos een pony aanvalt ben je niet helemaal goed bij je hoofd. De grootste prooi van een vos is een haas, verder dan dat gaat het niet en zelfs daar hebben ze vaak al moeite mee.
Mareintje schreef:Mondy schreef:Wolven zijn prachtige dieren met een super mooie manier van leven onderling![]()
Dat er dieren door ze gepakt worden is ontzettend vervelend zacht uitgedrukt maar ik ben van mening dat je kunt kijken naar oplossingen om samen te kunnen leven met elkaar ipv de een moet t veld ruimen voor de ander.
Ja ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn dier dood zou gaan door een wolf. En ja het is verschrikkelijk dat iemand na maanden wachten op een veulen het nu al moet missen. Maar dat kan ook gebeuren doordat het een been breekt. Koliek krijgt of dat je een ongeval krijgt.
En wat nu als deze wolven straks een klein kindje pakken?
Aanvallen op mensen zijn zeer zeldzaam, maar komen voor. Is dat ook acceptabel?
cam schreef:Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen heel erg bijzonderElk jaar zijn er aardig wat merries die de bevalling niet overleven en toch worden er elk jaar weer merrie gedekt. We zien het dus blijkbaar als het risico van het fokken.
Een enkel veulen word door een hond/vos aangevallen en gedood en toch laten we merrie opnieuw dekken en proberen we het nog een keer. En honden en vossen mogen blijven leven en zien we als een risico wat we incalculeren.
Elk jaar komen jonge veulen en zelfs wat ouderen veulen om door een ongeval of worden ingeslapen en ook dan worden merries weer gedekt en proberen de meeste het gewoon nog een keer. Dat zien we dus blijkbaar als dikke pech en iets waar je niet/wel rekening mee houd, en wel accepteren als risico.
Nu zijn er veulens ten prooi gevallen aan wat we denken een wolf, maar kan ook een hond zijn of zelfs een vos, en plots moet de wolf afgestraft worden en is hij zijn leven niet meer veilig.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()