beert schreef:superpony schreef:Dus is het stemmingmakerij om de paardensport in een kwaad daglicht te stellen. Als je echt wat wil bereiken, is het verstandiger om een echt goed onderzoek te doen en een wetsvoorstel in te dienen. Kom dan met voorstellen wat minimaal aantal uren buiten wordt....Hoe groot de boxen moeten. Wat worden de boetes? Hoe gaat men controleren? Kom met iets goeds ipv een beetje blazen wat allang bekend is.
Als je klikt op de link in mijn bericht boven je van het rapport, had je op pagina 43 TM 46 de aanbevelingen gelezen. Ook had je dan gezien dat ze dit bij de tweede kamer onder de aandacht willen brengen.
Verder is het bepalen van boetes een taak van de overheid en uitvoering van controles (justitie neem ik aan) en niet van een organisatie.
Ik ben het niet per se op alle punten eens met deze stichting, maar denk wel dat als je een mening/vragen hebt over de werkwijze dat je op zijn minst even kan kijken in het rapport wat erin staat
Ik heb het vaag gelezen, omdat ik ze niet meer serieus kan nemen. De politiek op gebied van dierenwelzijn al helemaal niet!
Als FNRS bijvoorbeeld sterren uitdeelt na het bekijken van een manege, kunnen zij ook jaarlijks een controle uitvoeren of de manege nog steeds een zelfde kwaliteit heeft of beter of slechter is geworden. Dat hoeft niet via justitie. En laten we eerlijk zijn, KNHS en FNRS hebben toch het meest te vertellen. Rechtsom of linksom wordt er naar hun geluisterd en zijn zij bepalend.
Boetes zouden kunnen als er ook een wet aan welzijn gekoppeld is. Maar die voorstellen zijn echt slechts minimaal en zullen nooit iedereen tevreden gaan stellen. Mij niet in ieder geval. Ook doen ze er veel te lang over. Die paarden lijden al jaren en blijven dat nog vele jaren doen. Gaat het om leed, dan zouden ze leed direct laten stoppen en willen voorkomen. Maar daar gaat het ze helemaal niet om.