Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bethje31 schreef:Het is wel zo dat hier de meeste slachtoffers vallen(schapen, kippen, poezen) door honden en dan met name jachthonden die op hun eigen houtje gaan jagen. Hier zijn geen wolven dus het is niet eens een vraag, was het een hond of een wolf. Honden doden vaak meerdere schapen en zo 10 kippen tegelijk. Dit is regelmatig en dat ziet niemand als een een probleem, toch typisch. De eigenaar wordt vergoed en de kous is af...
bethje31 schreef:Het is wel zo dat hier de meeste slachtoffers vallen(schapen, kippen, poezen) door honden en dan met name jachthonden die op hun eigen houtje gaan jagen. Hier zijn geen wolven dus het is niet eens een vraag, was het een hond of een wolf. Honden doden vaak meerdere schapen en zo 10 kippen tegelijk. Dit is regelmatig en dat ziet niemand als een een probleem, toch typisch. De eigenaar wordt vergoed en de kous is af...
minikatje schreef:bethje31 schreef:Het is wel zo dat hier de meeste slachtoffers vallen(schapen, kippen, poezen) door honden en dan met name jachthonden die op hun eigen houtje gaan jagen. Hier zijn geen wolven dus het is niet eens een vraag, was het een hond of een wolf. Honden doden vaak meerdere schapen en zo 10 kippen tegelijk. Dit is regelmatig en dat ziet niemand als een een probleem, toch typisch. De eigenaar wordt vergoed en de kous is af...
In your dreams, maar bij huishonden kun je altijd nog de eigenaar aanspreken.
Dat gezegd hebbende, je wilt niet weten hoeveel hondeneigenaren het normaal vinden dat hun hond de kudde induikt of je collie aanvalt.
Het is zeker een groot probleem, maar mensen denken er makkelijk over plus het is een bekend probleem.
rainbow8 schreef:Of de collie valt mijn honden aan en de herder zegt er niets van.. Dan krijgt de collie van mij toch echt een rot schop.. Mijn honden laten de schaapskudde die af en toe in het bos loopt met rust, dan hoeft die hond mijn honden ook niet aan te vallen..
rainbow8 schreef:[
Of de collie valt mijn honden aan en de herder zegt er niets van.. Dan krijgt de collie van mij toch echt een rot schop.. Mijn honden laten de schaapskudde die af en toe in het bos loopt met rust, dan hoeft die hond mijn honden ook niet aan te vallen..
Karl66 schreef:Kuggur schreef:Dus je loopt met een meute losse uitlaathonden zó dicht langs een kudde schapen? Daar neem je nogal een risico mee.
Vind jij dan niet dat een herder die zijn schapen in een honden losloop gebied weidt nogal risico's neemt?
Kuggur schreef:Karl66 schreef:
Vind jij dan niet dat een herder die zijn schapen in een honden losloop gebied weidt nogal risico's neemt?
Ehm, ja. Maar dat is Nederland hè, iedere postzegel land heeft minstens 3 bestemmingen...
dees_daan schreef:Risico's hier zijn vooral een hond die in paniek weg rent omdat ie stroom gehad heeft en schapen in een woonwijk omdat ze een stukje gevonden hebben waar ze langs kunnen.
oomens schreef:dees_daan schreef:Risico's hier zijn vooral een hond die in paniek weg rent omdat ie stroom gehad heeft en schapen in een woonwijk omdat ze een stukje gevonden hebben waar ze langs kunnen.
Risico's hier bestaan ook uit schapen die ondanks het raster in paniek raken van (onafgerichte!) honden zo dichtbij en die tegelijkertijd dankzij het raster geen kant op kunnen. Zelfs zonder dat er happen uit de schapen genomen worden, kan flinke paniek zo een aantal ongeboren lammeren kosten.