Fennadev schreef:Isabonny, een paar jaar terug hadden ze in november wel degelijk allemaal een vetlaag. Dat ze dat nu eind februari niet meer hebben, kan ik begrijpen. Het gras begon net weer wat schot in te komen qua groei nu en dan vriest het opeens, dus dat ze nu geen eten hebben, kan ik ook wel inkomen.
Het bijvoeren nu, zorgt er alleen maar voor dat een heleboel sterke dieren het eten zodanig gaan lopen verdedigen dat zijzelf mei ook niet halen. Ik ben eigenlijk voor het eerder afschieten en desnoods met het beleid, we mogen max. zoveel paarden, runderen en herten de winter in laten gaan, om te voorkomen dat we bij een normale winter halverwege nog meer moeten schieten.
Gras groeit pas vanaf een bodemtemperatuur tussen de 5 en 8 graden... Voor het gemak kan je stellen dat gras groeit wanneer de min. temp. zo'n 7 graden is. Nou, dat is al eventjes geleden
Daarbij was de bodem daarvoor compleet verzadigd en bij een gebrek aan zon heb je ook geen fotosynthese
Dus ze hebben al een poosje geen eten.
Anyhow, ik hoop dat de mensen die zichzelf zo fantastisch vinden door te gaan bijvoeren, zich ook nog zo fantastisch voelen als die uitgemergelde en ondervoedde dieren doodziek worden van hun acties. Echt, BRAVO!
Vraag me het af of die mensen het écht voor de dieren doen, of omdat ze graag zelf aandacht willen.
On the upside, als er nu flink wat beesten dood gaan, scheelt dat SBB weer in het maken van beslissingen. En scheelt dat ook weer tegenhangers als ze met de oplossing van afschieten van 'gezonden' dieren komen.