Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:05

_Reneee schreef:
Ik denk het niet, aangezien ze het ook overdreven gezeur vindt. Daarom vind ik dit topic juist goed, er moet op gewezen worden dat dit nou niet echt bepaald de manier is waarop je op een paard rijdt zegmaar.

Haha ja tuurlijk. :P
Het was een reactie op tazzey die aangaf dat het aangeven dat je het heel slecht vond internetpesten is.
Dus ik dacht; misschien vindt tazzey dat dit de enige juiste reactie is. ;)

_Reneee

Re: Veel ophef over nieuwe amazone Vorst D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:08

Altijd lastig te interpreteren als je alleen kunt lezen ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:14

Ach, als ik het geld had zou ik ook wel zo'n paard willen hebben, super leermeester. Enigste wat hier niet klopt is dat ze te hoog start, denk dat een paar klasses (lees heleboel) lager beter bij de ruiter zou passen. Maar we hebben het allemaal moeten leren, of het nu op zo'n duur paard is of op het manegepaard van de manege op de hoek, voor het paard is wat hij gekost heeft en hoeveel talent hij heeft lood om oud ijzer.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:16

Zeepsop schreef:
Sclimpre schreef:
Er is veel ophef over omdat het een wedstrijd op hoog niveau is. Maar hetzelfde zie je ook in B-wedstrijden met ruiters die een Z-paard gekocht hebben, ttz. wanneer het paard veel ervarener is dan de ruiter krijg je een raar beeld. Het paard dwaalt dan een beetje verdwaasd door de ring en vraagt zich af waar zijn ruiter gebleven is. Paard probeert dan wijs te raken uit de hulpen die hij krijgt van die persoon op zijn rug en loopt de proef verder een beetje op eigen houtje.
Die mensen verwachten een goed resultaat omdat ze veel betaald hebben voor het paard en dat valt dan tegen.

Ik vind dit echt een generalisatie. Ik scoorde als toen B-ruiter met mijn Z-paard gemiddeld rond de 200 punten per proef, met uitschieters naar 210/215. +:)+ Hoe ga je het anders leren? Verschil is dat ik in de B reed en niet de inter 2.

Inderdaad juist verstandig om een meer ervaren paard te kopen, maar je moet geen piaffe willen rijden als je nog niet stil kan zitten in draf. Als deze mevrouw met dit paard gewoon op haar eigen niveau was gestart, was het beeld echt wel heel anders geweest.

Vreemd dat dit zo mogelijk is.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:22

speurneusc schreef:
Zeepsop schreef:

http://www.centerlinescores.com/Rider/D ... erBy=rider

Leuke informatie over de amazone. Vooral het menuutje rechtsboven. De resultaten met haar andere paarden... Blijkbaar gaat ze door tot ze een paard heeft die 'het wel kan'?

30 wedstrijden gereden met 7 verschillende paarden :wow:

misschien is ze wel beroepsruiter....[/quote]

Mag toch hopen van niet :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:23

30 wedstrijden met 7 paarden vind ik niet zo schokkend. Menig professional heeft minstens 7 paarden onder haar/zijn achterwerk.
Waarbij ik overigens er niet vanuit ga dat mevrouw professional is.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:34

Ze zou een rijke Hollywood casting agent zijn... (Zie internationale discussie op fb)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:38

Ik kan ook niet op elk paard netjes (stil)zitten. Op Mn vaste paard wel maar nu rijd ik een paar weken een andere en Mn hele houding is ver te zoeken. Maar dat is geen grand prix paard en gewoon wennen aan de grote passen. Dit ziet eruit alsof ze na 3 lessen op een grand prix paard is gaan zitten en een wedstrijd is gestart. Denk zelfs dat de B te hooggegrepen voor dr is zo. Weet niet welke leeftijd ze heeft maar op een gegeven moment moet je misschien denken: ik blijf er wel naast. Maar..een paar (veel) lessen een geen wedstrijd voorlopig zou ook een goed idee kunnen zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:41

Waarom is iedereen zo verbaasd?
Voor geld is alles te koop naast goede paarden ook trainers etc die je naar de mond praten.

FiestaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:11

Wat erg....zo wil je toch de ring niet inkomen...dat zij niet uitgebeld is...mooi paard

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:09

Ik vond die punten eigen nog best hoog. Ik heb naar de proef gekeken maar ik zag zo veel onderdelen voorbij komen waarbij ik me afvroeg wat de bedoeling was, en een aantal onderdelen die echt zwaar onvoldoende waren zoals de zigzag, wissels om de 2, pirouette, piaffe waar het paard stil viel. Dat kan niet hoger dan een 3 scoren. Ik snap niet dat gemiddeld toch nog een 5 heeft gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:27

Dit is hetzelfde verhaal als bij Chinezen die goede=dure springpaarden kopen en er dan zelf mee gaan springen }>

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:28

Ja maar die beginnen gewoon met 80cm en geen 1,40m

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:30

Haha, vond het eerst lachwekkend dat mens op dat paard maar al snel had ik enorme medelijden met het dier....

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:30

Nies_ schreef:
Ja maar die beginnen gewoon met 80cm en geen 1,40m
Omdat ze anders die hindernis niet over zouden komen, in dat geval is dressuur wat makkelijker, althans om d'r op te blijven zitten. Hoe is dan weer een ander verhaal :P

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:02

Heeft deze mevrouw überhaupt empathisch vermogen vraag ik me af? Wat een agressie tegen een dier. Met haar 13 jaar wedstrijdervaring.. Wat een grap. :))

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:36

Veroordelen is altijd zo makkelijk. Vooral als je met veel tegen één bent :o

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:40

piezze schreef:

Echt? :wow: :')

Het is niet oordelen, dit kan gewoon niet. Als je op zo'n niveau start mag je toch zeker wel een goede houding en balans hebben, dat moet je sowieso hebben voor je uberhaubt wil starten! Ze zit haar paard op alle mogelijke manieren in de weg..

En ja misschien is dat voor deze vrouw wel nodig om even haar ogen open te doen, en dat niet alles met geld te kopen is.. Talent koop je niet maar daar moet je voor werken!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:51

En hoog niveau gaat om fijngevoeligheid, in je hulpen..in de africhting. Dat kan alleen met een onafhankelijke zit..

Overigens zou ze voor ieder onderdeel twee punten aftrek moeten krijgen vanwege het achter de loodlijn lopen alleen al.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:59

piezze schreef:
Dus jij bent van mening dat dit goed of zelfs maar acceptabel is?

Sorry, maar sommige dingen zijn niet juist. Zijn dit nooit geweest en zullen dit ook nooit worden. Dit is hier, in mijn optiek, een goed voorbeeld van.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:12

Ik kan het gewoon niet afkijken. Beide filmpjes niet.
Als je ziet hoe ze aandrijft, dat heb ik ook gedaan bij een laks paard maar ik had geen sporen en was 11 jaar oud en nauwelijks rijervaring.
Voor iemand met zoveel jaar ervaring en dát niveau zou ik toch heel wat meer verwachten.

Arm dier, Patrick zou toch ook wel moeite er mee hebben als hij dit zou zien.
Samen een team geweest met het paard en dan zien dat iemand er zo op hobbelt alsof het een 1e paardrijles is.
Nee dit kan gewoon echt niet. Ik snap ook niet dat ze de hele proef uit heeft mogen rijden. Haar paard geeft haar zoveel signalen die zij niet door lijkt te hebben.
Ik zeg wel eens lacherig dat ik ga knolhobbelen maar deze mevrouw neemt dat echt letterlijk.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:14

Ik vind het hilarisch dat mensen dit nu proberen goed te praten. _O- Iemand moest maar eens op Bokt een topic van zichzelf openen met dit filmpje erin, het kot zou te klein zijn. :')

Maar ach binnenkort is het paard gewoon lam voor alle hulpen... Kan het beest ergens anders naar toe en vindt ze zich wel een nieuw slachtoffer.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:18

wat ik niet begrijp is dat ze zelfs scores heeft behaald van boven de 60 %

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:34

Alane schreef:
wat ik niet begrijp is dat ze zelfs scores heeft behaald van boven de 60 %

Nou precies. Dat vind ik misschien nog wel triester dan mevrouw haar rijstijl. Het feit dat jurys dit naar een voldoende achten.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:44

Deze vrouw zal toch ook ergens trainen. Ik vind het ook een taak van trainers om te zorgen dat iemand op het juiste nivo start. Het jammere is dat mensen met veel geld (paard zal ook niet goedkoop geweest zijn) gewoon mensen betalen om ze te laten zeggen en doen wat ze willen horen, en dat is vaak niet de waarheid. Je mag hopen dat dit paard getraind wordt door een vaardiger ruiter en zij er vooral op wedstrijden op gaat zitten, dat is niet ongebruikelijk in Amerika.