Fries festival serveert ponyvlees

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fries festival serveert ponyvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:07

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:54

Die van mij is dan dus heel lekker :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:09

Die van mij ook hoor, staat 7*24 op het gras en wordt 4 keer per week gereden. Dus dan is de combi vlees-spieren juist goed. ;)
Maar nee, ze moet nog even blijven.

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:19

Heleennn schreef:
Die discussie kan toch ook op gang worden gebracht zonder 3 pony's te slachten? Als ze nou gewoon paardenvlees zouden aankopen zou het al een heel andere gedachte zijn, die paarden moesten sws dood. Het blijft heel sneu maar dat zijn er dan weer 3 extra die dood moeten terwijl er misschien ergens anders paardenvlees wordt weggegooid omdat het niet verkocht raakt. Dom idee.

Juist. Er worden zo al veel te veel dieren geslacht en als je een foto zou maken van de bergen afval en niet-verkocht vlees zou waarschijnlijk iedereen hier dit ponyvlees idee direct afschrijven. Als die man echt duurzaam eten wilt promoten,dat hij dan de mensen laat inzien dat elke dag 2x vlees eten niet ok is. Ik zeg niet dat iedereen gelijk veganistisch moet worden maar 3x/week een stukje vlees is veel duurzamer en veel gezonder dan die vleesverspilling waar zoveel mensen aan meedoen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:30

Als je kijkt naar het aantal runderslachtingen per week in NL, dit zijn voor 90% oude melkkoeien dan zou er genoeg vlees zijn om iedereen hier in NL van een stukje vlees te voorzien (8.000 tot soms wel 15.000 per week) Het grootste deel van dit vlees, voornamelijk de luxere delen vertrekken naar Zuid Europa, de runderlappen enz blijven weer vaak in NL. Het probleem met de consument hier is dat die graag goedkoop eet en dus daarmee het gesleep van dieren in de hand werkt. Betaal iets meer en je hebt vlees van een koe uit NL die in veel gevallen een veel diervriendelijker leven (en einde) hebben gehad dan in andere landen waarvan hier het vlees in de winkel ligt. En nee die koeien in Argentinië lopen niet in de wei, die lopen daar in feedlots, een soort grote zandpaddocks.

Dus over duurzaam gesproken :) koop vlees uit NL en ga niet voor het goedkoopste stukje in de supermarkt.

Over bergen afval van vlees: bijna alles wordt verkocht, afval gaat vaak naar de verbrandingsoven voor de opwekking van groene energie.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:52

De reden waarom we geen vleeseters eten, is omdat we dan goed vlees moeten voeren aan die dieren. Een varken vreet alles en een koe maakt van gras (= oneetbaar) hoogwaardige eiwitten. Gewoon ergens neerzetten op een stuk land waar je zelf niks mee kan en na twee jaar de koe naar de slacht en je hele familie heeft de komende maanden vlees :j

Daarnaast hebben sommige diersoorten ook een andere status, namelijk huisdier. Toch zijn het toch echt de prooidieren die nog altijd gegeten worden, zoals konijnen die zowel voor vlees als gezelschap gehouden worden. Als je milieubewust wil zijn dan eet je dieren die met zo min mogelijk voer, zo veel mogelijk vlees maken. Ik ga daarom liever voor vis (haring etc.) dan voor een hamburger.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:07

KatooG schreef:
Heleennn schreef:
Die discussie kan toch ook op gang worden gebracht zonder 3 pony's te slachten? Als ze nou gewoon paardenvlees zouden aankopen zou het al een heel andere gedachte zijn, die paarden moesten sws dood. Het blijft heel sneu maar dat zijn er dan weer 3 extra die dood moeten terwijl er misschien ergens anders paardenvlees wordt weggegooid omdat het niet verkocht raakt. Dom idee.

Juist. Er worden zo al veel te veel dieren geslacht en als je een foto zou maken van de bergen afval en niet-verkocht vlees zou waarschijnlijk iedereen hier dit ponyvlees idee direct afschrijven. Als die man echt duurzaam eten wilt promoten,dat hij dan de mensen laat inzien dat elke dag 2x vlees eten niet ok is. Ik zeg niet dat iedereen gelijk veganistisch moet worden maar 3x/week een stukje vlees is veel duurzamer en veel gezonder dan die vleesverspilling waar zoveel mensen aan meedoen.

Precies wat ik bedoelde ja

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:09

Het zal als ludiek worden gezien en goeie reclame voor zijn resto. Veel mensen denken nog dat provoceren een fijne manier van aandacht vragen is.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:15

Jaren lang boven een paardenslager gewoond, paarden werden elders geslacht!

Menig paardenbiefstukje gegeten, heerlijk!

Ben wel zo hypocriet dat ik geen stukje zou eten van mijn eigen paarden of een paard dat ik zelf gekend heb, maar dat zit tussen de oortjes natuurlijk

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:10

Elisa2 schreef:
Hoewel ik rationeel vind dat paardenvlees gewoon te eten moet zijn{en het idd waarschijnlijk gezonder is dan veel bio industrie vlees}..verlies ik toch spontaan mn eetlust bij het idee.

Ik dus ook :j