Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:52

Diablo schreef:
Het feit dat het verschil groter is/kan zijn, is reden genoeg om maatregelen te nemen. Laten we wel zijn, dat we met zijn allen het risico lopen dat onze honden verscheurd worden door deze rassen (en niet zeggen dat het niet zo is, het is wel zo), is te gek voor woorden.

_/-\o_
Mee eens.
De schade die ze veroorzaken is gewoon niet te vergelijken met een kleine hond.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:53

PussInBoots schreef:
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat er een groep is die deze molosserachtige/pitbullachtige/staffordachtige honden, of hoe je ze ook wilt noemen, blijft verdedigen.

Ieder mens met een beetje verstand weet dat het 9 van de 10 keer aan de opvoeding ligt, maar de genoemde groep blijft het voorbeeld van de eigen hond er bij slepen. Als je verantwoordelijk omgaat met je hond, weet waar de grens ligt en zeker die van je hond, je geen risico's neemt en prima kunt inschatten wat kan en wat niet...dan val je niet binnen de hoogrisicogroep. Het feit blijft dat voorgenoemde type honden een enorme aantrekkingskracht hebben op mensen die dus géén idee hebben waar ze mee bezig zijn of juist wel en dit helemaal geweldig vinden.

Een Chi die bijt vergelijken met een Molosser (etc) is een luchtbuks vergelijken met een machinegeweer. Het ene doet pijn en kan echt wel lichte schade aanrichten, het andere is in het slechtste geval simpelweg dodelijk.

Dat er weinig bijtincidenten zijn gericht op mensen komt idd omdat het ontzettend trouwe mensgerichte honden zijn, bijtincidenten waar dieren bij zijn betrokken komen des te vaker voor. En het "doet ie ander nooit hoor!" komt dan ook net iets te vaak voorbij.

Ook IK ga een rondje verder om als ik een Pitbull/Stafford etc. tegen kom. Zéker als het er eentje is die op zijn achterpoten balanceert met een eigenaar aan de andere kant die ook de zwaartekracht test.

Nouja, helemaal dit dus.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:01

En nog even oven het aantal bijtincidenten waarbij deze honden betrokken zijn en dat deze niet op de hoogrisicolijst zouden staan: dat komt omdat daar alleen naar rassen gekeken wordt. De kruisingen/pitbullachtigen worden daarom niet meegerekend. Dat geeft daarom nogal een vertekend beeld.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:08

_San87_ schreef:
kiwiwitje schreef:
Dan moet je geen enkele hond houden Nikass. Iedere hond kan bijten. En dat deze honden altijd meer schade aanrichten dan ieder ander ras is onzin. Dus dan gewoon geen honden houden.
Het heeft geen maatschappelijk doel. Maar wel zeker een doel. En niet perse voor de leuk. Dat jij dat zo ziet kan.
Er zijn mensen die hun geld verdienen met honden. In wat voor tak dan ook.

Iedere hond kan bijten. Het gaat om de schade die een hond aanricht als hij/zij bijt.

En die schade is bij een pitbullachtige aanzienlijk :). Helemaal als het om een aanval gaat en er ook nog lekker met de kop geschud wordt.

De combinatie schade en lage bijtdrempel.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:14

Smee__ schreef:
Jeetje, ik word er gewoon een beetje misselijk van hoe er hier op een forum vol dierenliefhebbers vrolijk tips worden uitgewisseld hoe een hond (die 9 vd 10x zo doorgefokt is of een dusdanig beroerde opvoeding heeft gehad dat t niet beter weet) zoveel mogelijk pijn te doen :r

Walgelijk dat het gebeurd is, maar zo te lezen vooral te wijten aan de eigenaar. Die ook maar een klaplong bezorgen, uit elkaar trekken of een doodstrap verkopen? :+

_/-\o_ _/-\o_ helemaal met je eens.

En dan helemaal de tip van die ene bokker die meent dat hij de enige is die traint bij een speciale eenheid/hondengeleider etc; toch knap: dat je aan de hand van een post in dit topic al helemaal weet wat desbetreffende bokkers doen buiten Bokt. Zo'n glazen bol wil ik ook wel.
Een volwassen bokker denigrrend bokt meisje noemen omdat die naar zijn mening met de verkeerde kant met een schep sloeg, was ook al zo'n respectloos dieptepunt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:24

PanamaD schreef:
Mooi he, ik post wat over deze beestjes en direct wordt ik aangesproken met dat het geen onzin is, niet moet vergelijken met andere honden en dat ik hun gevaren niet wil inzien.

Het probleem ligt dat bij een kleine hond minder schade maakt dan bij grote honden. Daar ligt direct het probleem. Van de week een chihuahua ontmoet die direct begon te keffen en te snauwen op een grote hond die helemaal niets deed. Eigenaar vertelde mij erbij dat hij ook bijt.

Zo'n mini hond wordt daar niet eens op afgestraft.
Maar pas op als t een stafford is, die wordt direct in het nieuws gegooit en krijgt de stempel 'gevaarlijke honden'.

Laat ik duidelijk zijn over mijn mening over de verschillen dat het puur oneerlijkheid is. Dit is mijn mening.

Ik ga hier niet verder op in gezien ik gelukkig weet hoe deze beesten over het algemeen, met goede opvoeding, kunnen zijn. Maar hoop dat jullie weten dat niet alle 'gevaarlijke honden' gevaarlijk zijn.

Verder ontstip ik het topic :)

Zo jammer dat het goedgepraat wordt............het is en blijft een rotras waarmee het heel vaak fout gaat, ze hebben hun bouw en kracht en de vasthoudendheid mee waardoor ze veel schade aanrichten....en dat is erin gefokt door een mens, puur bedoeld voor vechtsport. En het blijft een levend dier met gevoel en dus als ie eenmaal boos zijn en of doordraaien..........heb je een probleem.

Gewoon dit soort rassen niet meer toestaan als huisdieren, klaar!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:35

Nee hoor Diablo, jouw hondje hoeft zeker niet eerst dood of gebeten worden. Alleen ik ga mijn honden niet korven als ze zich gewoon gedragen zoals ze dat horen.
Ik heb al meerdere keren beschreven hoe ik met mijn honden om ga. En ik ga mijn honden niet korven omdat een ander het voor hun misbruikt hebben. Maar zoals gelezen hebben mijn honden best wat dicipline mee gekregen en weet ik dus hoe mijn honden zijn. En op het moment dat ik wel ander gedrag zal zien zal ik ook korven heb ik gezegd. Alleen mijn hond heeft net zoveel recht op vrijheid die ik om problemen te voorkomen(die niet eens door mijn honden hoeven te ontstaan) wandel ik maar op een paar plekken. Daar waar ik meters lang het overzicht heb. We wandelen ook altijd met twee dus ieder 1 hond om te zorgen dat we ze optimaal in de gaten kunnen houden.
Mijn hond mag net zo goed met een stok spelen of balletje vangen.
Mijn honden lopen overal aangelijnd en niemand heeft dan met zijn hond iets bij mijn hond te zoeken. Waardoor ik de risico's toch echt wel beperk. Ik ga dan ook echt niet nog meer preventief beperken.
Dat mag je arrogant vinden. Ik denk dat ik meer dan mijn best doe. Ik zou er eerder voor kiezen om verplichte gedragstesten te doen. Honden die betrokken zijn van dit soort incidenten vertonen echt wel ander gedrag in het algemeen dan honden die er niet bij betrokken raken.(als aanvaller niet als het slachtoffer).
En ik zie ook liever dat dit soort honden niet meer voor zo'n laag bedrag tekoop zijn. Want ik denk dat daar al een groot probleem zit. Eventueel zelfs de prijs van stamboomhonden verhogen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:43

Weet je, ik doe precies hetzelfde met mijn honden als jij en toch zou ik korven als ik een ras had wat gefokt is om soortgenoten te slopen.
Die heb ik niet, maar wel een ras wat hoogstwaarschijnlijk wel een ras dat tot de HR lijst gaat behoren en waarschijnlijk gekorfd zou moeten worden. Dat zou dus ook zonder problemen gebeuren. Mijn honden gaan niet dood van een muilkorf en ik denk niet alleen maar: MIJN hond en wat die allemaal zou mogen. Ik vind het veel belangrijker dat andere honden geen slachtoffer meer worden van mensen die er zeker van zijn dat hun hond nooit zoiets zal doen. Want dat zeggen ze namelijk allemaal.

Edit: juist degenen die denken dat het met een gedragstest op te lossen is, zijn degenen waar ik het meest bang voor ben.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:47

Diablo, mooi gezegd, mee eens.

Kuggur

Re: Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:56

Blij dat ik in een land woon waar de overheid gezond verstand genoeg heeft een invoerverbod op dergelijke rassen te handhaven. Geen pitbulls, cane corso's , staffordshire's etc. hier.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:08

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:09

Dat mag je vinden. Ik zeg niet dat het met een gedragstest op te lossen is. Maar dat is eerder iets waar ik aan mee ga werken dan aal een muilkorfplicht vanaf zoveel cm.
De agressieve staffords die ik ken zijn namelijk allemaal gebeten. No way dat ik het risico ga lopen dat mijn hond gebeten word en niets terug kan doen. Eerder in het topic was ik een verantwoord baasje en nu ik zeg dat als er een muilkorfplicht komt ik het daar niet mee eens ben ben ik ineens verre van een verantwoord baasje.
Geweldig!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:10

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:11

Nope maar wel dusdanig fel dat hij een andere hond zou kunnen vermoorden. Als een goldenretriever dominant zou doen en hem zou bijten dan had hij zeker wel tot heet naadje gegaan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:12

kiwiwitje schreef:
Dat mag je vinden. Ik zeg niet dat het met een gedragstest op te lossen is. Maar dat is eerder iets waar ik aan mee ga werken dan aal een muilkorfplicht vanaf zoveel cm.
De agressieve staffords die ik ken zijn namelijk allemaal gebeten. No way dat ik het risico ga lopen dat mijn hond gebeten word en niets terug kan doen. Eerder in het topic was ik een verantwoord baasje en nu ik zeg dat als er een muilkorfplicht komt ik het daar niet mee eens ben ben ik ineens verre van een verantwoord baasje.
Geweldig!

Je leest niet goed. Ik zeg dat, wat mij betreft, alle honden een muilkorf moeten (vanaf 40 cm, mag ook anders, ik zeg maar wat). Dus jouw hond zou dan niet meer gebeten kunnen worden.
Ik denk dat jou niet gevraagd gaat worden waar jij aan wilt werken. Het is al zover gekomen dat de overheid dat voor jou en mij gaat beslissen. Gelukkig maar.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:13

GabberGill schreef:
Nope maar wel dusdanig fel dat hij een andere hond zou kunnen vermoorden. Als een goldenretriever dominant zou doen en hem zou bijten dan had hij zeker wel tot heet naadje gegaan.

Dan is dat zeker een hond die gemuilkorfd zou moeten worden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:14

Diablo muilkorf je nu al dan? Want daarmee hoef je natuurlijk niet te wachten op een maatregel van de overheid. (Je hebt CC's toch? Heb ik absoluut geen slechte ervaringen mee, het gaat mij even om het principe)

Kuggur: helaas moeten we daar naartoe denk ik.
Het beste zou zijn als ras verenigingen zelf anders gaan fokken of stoppen met fokken...

Ik heb zelf een Amstaff X Labrador gehad, 20 jaar geleden. Een hele sociale hond, liep altijd los aan de voet en nooit problemen. Mijn buurman had een pitbull en de buurt sprak daar al schande van. Was ook een lieve hond en liep altijd los. (was wel een aso buurman maar gelukkig deed zijn hond daar niet aan mee haha) wat dat betreft heb ik zeker geen hekel aan de honden en zou het me ook verdriet doen het ras te laten uitsterven. Maar ik denk dat het niet anders is helaas.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:17

Waarom zou mijn hond dan niet meer gebeten kunnen worden?
En ik heb dus net gemeten mijn beide honden zitten onder de 40 cm...
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 12-05-17 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:18

Afbeelding

Afbeelding

Schat van een beest, maar je loopt altijd risico met zo'n hond hoe lief hij ook is.

Qua muilkorf
Dat is zeker waar en daar was ik mij ook bewust van. Wat ik zeg is ook dat de voor ons oh zo lieve hond voor een ander een nachtmerrie kon zijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:41

kiwiwitje schreef:
Geweldig!

Dus de agressie van Pitbulls komt komt doordat ze ooit gebeten zijn volgens jouw?! Mocht er een muilkorfplicht komen, dan zouden hr honden alleen nog door honden met minder kaakkracht gebeten kunnen worden, dat is uiteraard ook vreselijk maar richt minder schade aan elk geval. Laat is ieder bijtincident er 1 teveel uiteraard.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:44

GG Ik krijg echt de kriebels van zulke foto's. Wat is er toch de lol van een kind aan een dergelijk risico bloot te stellen?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:50

Wat voor risico? Jij kent de hond niet en ik wel. Iedere hond kan wat doen. Zo kreeg hij altijd zijn nachtkustje en ging hij nog even met haar kroelen.

Ik snap niet waarom je daar de kriebels van krijgt. Ik kan je 1 ding vertellen en dat is dat dit type hond het makkelijkste aan te voelen is. Ze happen nooit direct, staan veel van ons toe, eigenaar en gezin is alles voor ze en ze hebben een geweldige en duidelijke uitdrukking.

Neem de herder of kleine kefferts. Happen vaak uit het niets en zie je niks aan voordat ze wat gaan doen. Ik vertrouwde hem volledig, maar zou mijn kleine nooit alleen bij hem achterlaten ofzo.

chevaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:53

Nikass schreef:
GG Ik krijg echt de kriebels van zulke foto's. Wat is er toch de lol van een kind aan een dergelijk risico bloot te stellen?

Dat vraag ik me ook altijd af. Natuurlijk doet deze hond niks, natuurlijk ben je vlak in de buurt en natuurlijk is deze hond dol op het kind... Maar ik denk dat al die andere mensen die betrokken waren bij incidenten dat ook altijd zeiden. Waarom een hond in zo'n situatie brengen?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:56

Nikass schreef:
Diablo muilkorf je nu al dan? Want daarmee hoef je natuurlijk niet te wachten op een maatregel van de overheid. (Je hebt CC's toch? Heb ik absoluut geen slechte ervaringen mee, het gaat mij even om het principe)

Kuggur: helaas moeten we daar naartoe denk ik.
Het beste zou zijn als ras verenigingen zelf anders gaan fokken of stoppen met fokken...

Ik heb zelf een Amstaff X Labrador gehad, 20 jaar geleden. Een hele sociale hond, liep altijd los aan de voet en nooit problemen. Mijn buurman had een pitbull en de buurt sprak daar al schande van. Was ook een lieve hond en liep altijd los. (was wel een aso buurman maar gelukkig deed zijn hond daar niet aan mee haha) wat dat betreft heb ik zeker geen hekel aan de honden en zou het me ook verdriet doen het ras te laten uitsterven. Maar ik denk dat het niet anders is helaas.

Ik muilkorf niet, omdat ik geen honden heb die gefokt zijn om soortgenoten te doden.
Mocht ik zo'n hond hebben, zou ik dat zeker doen.

chevaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 19:58

GabberGill schreef:
Wat voor risico? Jij kent de hond niet en ik wel. Iedere hond kan wat doen. Zo kreeg hij altijd zijn nachtkustje en ging hij nog even met haar kroelen.

Ik snap niet waarom je daar de kriebels van krijgt. Ik kan je 1 ding vertellen en dat is dat dit type hond het makkelijkste aan te voelen is. Ze happen nooit direct, staan veel van ons toe, eigenaar en gezin is alles voor ze en ze hebben een geweldige en duidelijke uitdrukking.

Neem de herder of kleine kefferts. Happen vaak uit het niets en zie je niks aan voordat ze wat gaan doen. Ik vertrouwde hem volledig, maar zou mijn kleine nooit alleen bij hem achterlaten ofzo.

Nu ken ik je hond niet maar ik vind 'm er toch niet ontspannen bijliggen.