PussInBoots schreef:Wat ik werkelijk niet begrijp is dat er een groep is die deze molosserachtige/pitbullachtige/staffordachtige honden, of hoe je ze ook wilt noemen, blijft verdedigen.
Ieder mens met een beetje verstand weet dat het 9 van de 10 keer aan de opvoeding ligt, maar de genoemde groep blijft het voorbeeld van de eigen hond er bij slepen. Als je verantwoordelijk omgaat met je hond, weet waar de grens ligt en zeker die van je hond, je geen risico's neemt en prima kunt inschatten wat kan en wat niet...dan val je niet binnen de hoogrisicogroep. Het feit blijft dat voorgenoemde type honden een enorme aantrekkingskracht hebben op mensen die dus géén idee hebben waar ze mee bezig zijn of juist wel en dit helemaal geweldig vinden.
Een Chi die bijt vergelijken met een Molosser (etc) is een luchtbuks vergelijken met een machinegeweer. Het ene doet pijn en kan echt wel lichte schade aanrichten, het andere is in het slechtste geval simpelweg dodelijk.
Dat er weinig bijtincidenten zijn gericht op mensen komt idd omdat het ontzettend trouwe mensgerichte honden zijn, bijtincidenten waar dieren bij zijn betrokken komen des te vaker voor. En het "doet ie ander nooit hoor!" komt dan ook net iets te vaak voorbij.
Ook IK ga een rondje verder om als ik een Pitbull/Stafford etc. tegen kom. Zéker als het er eentje is die op zijn achterpoten balanceert met een eigenaar aan de andere kant die ook de zwaartekracht test.
Nouja, helemaal dit dus.