Want op zich deel ik jullie mening; heel blij zijn wij ook niet met de huidige pagina. Heel veel tekst, heel veel onderdelen, grafisch geen hoogstandje. Het werkt, het is functioneel, maar kan zeker beter.
De afgelopen tijd zijn we idd druk bezig geweest met 'de nieuwe voorpagina', maar dat ging puur en alleen over de 'achterkant' van de site. We hebben de voorpagina omgezet naar een nieuw technisch systeem. Dat had nogal veel voeten in de aarde (systeem moet praten met de database, moet ingelogde gebruikers snappen, de wiki kunnen lezen, het forum lezen, nieuws weergeven, etc, etc). Al die zaken draaien nu en het voordeel van dit nieuwe systeem is dat het (relatief) veel eenvoudiger is om de hoofdpagina aan te passen.
Het maken van een indeling met categorieen voor nieuws was o.a. hierdoor (relatief) weinig werk. Dat is alleen niet helemaal volgens planning gegaan door een bij mij wat rommelig verlopen kerst/nieuw periode. Hierdoor was o.a. het markeren van van nieuwe berichten nog niet meteen online terwijl we wel snel over wilde naar de nieuwe indeling ivm het overzetten van de Bokt Nieuwsbrief naar Nieuws. Onfortuinlijk maar ik hoop dat we nu een oplossing hebben voor zowel de mensen die het Echt Niets vinden (terugschakelen naar chronologisch) en de mensen die de categorieeen prettig vinden (de stipjes die nieuw aangeven zouden nu moeten werken).
Maar excuses voor het rommelig verlopen van e.e.a.! Als ik voor mezelf spreek had ik de impact van deze verandering wat onderschat. Dat blijft een lastig ding, soms wijzig je iets groots en is er niemand die er ook maar iets over zegt, op een ander moment verplaats je iets 2 pixels en dan heb je ineens 20 pagina's op forumzaken. Bezoekers zijn rare wezens

Nog even wat de nieuwe indeling betreft; ik zit daar toch nog wat te puzzelen met die 'nieuw' bolletjes. Op dit moment zijn berichten die nieuw zijn sinds de laatste keer dat je de voorpagina bekeek oranje. Hoe werkt dat voor jullie? Ik zag op de vorige pagina's dat hier ook wat verwarring over was, de bolletjes zijn eigenlijk heel eenvoudig. Oranje = dicht = nieuw, blauw = open = oud. Er zijn dus geen open oranje bolletjes oid.