De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:49

Het plan is wel om dit te houden, iig tot we de voorpagina helemaal om gaan gooien.

Want op zich deel ik jullie mening; heel blij zijn wij ook niet met de huidige pagina. Heel veel tekst, heel veel onderdelen, grafisch geen hoogstandje. Het werkt, het is functioneel, maar kan zeker beter.

De afgelopen tijd zijn we idd druk bezig geweest met 'de nieuwe voorpagina', maar dat ging puur en alleen over de 'achterkant' van de site. We hebben de voorpagina omgezet naar een nieuw technisch systeem. Dat had nogal veel voeten in de aarde (systeem moet praten met de database, moet ingelogde gebruikers snappen, de wiki kunnen lezen, het forum lezen, nieuws weergeven, etc, etc). Al die zaken draaien nu en het voordeel van dit nieuwe systeem is dat het (relatief) veel eenvoudiger is om de hoofdpagina aan te passen.

Het maken van een indeling met categorieen voor nieuws was o.a. hierdoor (relatief) weinig werk. Dat is alleen niet helemaal volgens planning gegaan door een bij mij wat rommelig verlopen kerst/nieuw periode. Hierdoor was o.a. het markeren van van nieuwe berichten nog niet meteen online terwijl we wel snel over wilde naar de nieuwe indeling ivm het overzetten van de Bokt Nieuwsbrief naar Nieuws. Onfortuinlijk maar ik hoop dat we nu een oplossing hebben voor zowel de mensen die het Echt Niets vinden (terugschakelen naar chronologisch) en de mensen die de categorieeen prettig vinden (de stipjes die nieuw aangeven zouden nu moeten werken).

Maar excuses voor het rommelig verlopen van e.e.a.! Als ik voor mezelf spreek had ik de impact van deze verandering wat onderschat. Dat blijft een lastig ding, soms wijzig je iets groots en is er niemand die er ook maar iets over zegt, op een ander moment verplaats je iets 2 pixels en dan heb je ineens 20 pagina's op forumzaken. Bezoekers zijn rare wezens ;)

Nog even wat de nieuwe indeling betreft; ik zit daar toch nog wat te puzzelen met die 'nieuw' bolletjes. Op dit moment zijn berichten die nieuw zijn sinds de laatste keer dat je de voorpagina bekeek oranje. Hoe werkt dat voor jullie? Ik zag op de vorige pagina's dat hier ook wat verwarring over was, de bolletjes zijn eigenlijk heel eenvoudig. Oranje = dicht = nieuw, blauw = open = oud. Er zijn dus geen open oranje bolletjes oid.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:12

Euh, ik heb alleen maar open bolletjes bart. Dus zowel de blauwe als de oranje zijn open. Of komt dat doordat ik in de oude versie zit?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:14

Veulen84 schreef:
Kan er ook een datum bij de nieuwsberichten? Ik onthou lang niet altijd welke titels een artikel heeft, maar wil graag gewoon even het nieuws van de laatste dag lezen.

Vind ik ook.

Na een paar dagen ging het mij ook tegenstaan.........wil ook liever een datum bij de berichten. Zodat ik kan zien wat er nieuw is. Eigenlijk is het zoals het voorheen was beter, dan zie je direct wat nieuw is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:16

Ragdollcat schreef:
Veulen84 schreef:
Kan er ook een datum bij de nieuwsberichten? Ik onthou lang niet altijd welke titels een artikel heeft, maar wil graag gewoon even het nieuws van de laatste dag lezen.

Vind ik ook.

Na een paar dagen ging het mij ook tegenstaan.........wil ook liever een datum bij de berichten. Zodat ik kan zien wat er nieuw is. Eigenlijk is het zoals het voorheen was beter, dan zie je direct wat nieuw is.

Even op het knopje (klokje) klikken, dan krijg je de oude versie weer!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:19

Dank voor de uitleg en voor het knopje met de oude indeling!
Klein vraagje nog: hoe kan een voorpagina van een forum eigenlijk te veel tekst hebben? Het draait uiteindelijk toch allemaal om topics die voornamelijk uit tekst bestaan?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:24

Lalidan: Ah, super! Dank je wel dan doe ik het direct, weer terug naar de oude versie.

En het is zoveel beter, echt waar.........want nu in de oude versie zie je gelijk dat de gekleurde tekst niet nieuwste nieuws is......maar meer wanneer er op is gereageerd en dat is niet belangrijk, want dat komt toch al omhoog in de linkerkolom laatste berichten.

En zie ik nu de nieuwtjes dat ik totaal gemist had, dus dat wordt een hoop bijlezen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:48

BartVB schreef:
Nog even wat de nieuwe indeling betreft; ik zit daar toch nog wat te puzzelen met die 'nieuw' bolletjes. Op dit moment zijn berichten die nieuw zijn sinds de laatste keer dat je de voorpagina bekeek oranje. Hoe werkt dat voor jullie? Ik zag op de vorige pagina's dat hier ook wat verwarring over was, de bolletjes zijn eigenlijk heel eenvoudig. Oranje = dicht = nieuw, blauw = open = oud. Er zijn dus geen open oranje bolletjes oid.

Ik vroeg me dus ook al af wat dit inhield... alleen is alles open hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:19

Ragdollcat schreef:
En zie ik nu de nieuwtjes dat ik totaal gemist had, dus dat wordt een hoop bijlezen.

Grappig is dat, ik bleek door de vernieuwde lay-out ook allerlei berichten te hebben gemist terwijl ik wel elke dag de thema's doorscrolde. Maar blijkbaar las ik doordat daar geen data bij stonden toch over een hoop heen.
Ik ben als voorpaginaBokker in elk geval erg blij met de optie chronologisch, super ook dat dat zo snel geregeld kon worden! :j

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:22

Jessica schreef:
Bart komt later vandaag wat melden over de technische zaken. Voor nu hebben we in elk geval een naar ons idee fijne middenweg. Iedereen die de huidige indeling niet fijn vindt, kan op het icoontje dat rechts bovenaan de nieuwskolom op de voorpagina staat klikken, dan kom je bij de oude indeling. Wil je toch weer de indeling in categorieën, dan kun je er weer op klikken en kom je in de huidige indeling.

We zullen de huidige indeling blijven verbeteren en ook feedback blijven vragen. Maar voor hen die zich ergeren aan de huidige indeling is er dus de mogelijkheid om de oude indeling te gebruiken. :)

Hier een gelukkig Bokt gebruiker.. *\o/*

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:23

Ja, grappig is dat he.

Ik mistte ook van alles terwijl ik wel elke dag ff op de bokt zit, nu niet meer doordat ik het weer in de oude versie heb teruggezet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:26

Driewerf hoera voor de oude versie

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:56

Dus als ik het goed begrijp is dit nu blijvend? Dat je zelf kan kiezen tussen de chronologische variant en de categorieën? Dat is helemaal top! :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:00

Waar is het knopje op de mobiele versie?

Edit:
Toen ik in het luchtledige drukte was er schijnbaar een onzichtbaar knopje.
Het andere knopje om terug te zetten is wel zichtbaar

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:43

@fleurtjeuh; welke telefoon gebruik je?

Hmm, ik zit inderdaad te liegen over de open/dichte bolletjes. Eens nadenken hoe we dat netjes op kunnen lossen. Goed punt :o

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:25

super oplossing zo! Ik heb de oude layout weer en inderdaad ook het eea gemist zie ik.

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:26

Super fijn dat je nu kan kiezen! *\o/* Heb de oude indeling weer terug dus helemaal blij. Hoop dat deze optie gaat blijven. :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:46

BartVB schreef:
@fleurtjeuh; welke telefoon gebruik je?

Hmm, ik zit inderdaad te liegen over de open/dichte bolletjes. Eens nadenken hoe we dat netjes op kunnen lossen. Goed punt :o

HTC desire 610 en ik gebruik de telefoon browser

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:25

Dit vind ik een goede oplossing! Kunnen jullie nu ook zien wie welke lay-out gebruikt? Lijkt mij wel interessant om te zien hoeveel de oude of de nieuwe gebruiken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:27

Ik ben blij met de optie. *\o/* Zie ook nu berichten die ik ondanks kijken gemist heb. Zie alleen open bolletjes

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:25

Zou het ook mogelijk zijn om het onderwerp bij de Wiki foto te plaatsen?

Vorige keer leek net of het om 'De Haflinger' ging, maar bleek Sooty gen. Misschien dat meer mensen geklikt zouden hebben. Haflinger kent men over het algemeen wel, maar met Sooty is niet iedereen bekend, zouden sommigen best interessant gevonden hebben om daar meer over te weten dan wel te weten wat het is.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:32

De dag indeling is inderdaad weer erg fijn. Enige nadeel wel is dat al het community "nieuws" er ook tussen staat. Dat zou ik als voorkeur wel met een apart kopje onderaan willen. Scheelt ook weer filteren in het nieuws.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:04

Wat ik mij afvraag. Kan men op de achtergrond zien hoeveel er terug naar de oude situatie zijn? Ik in elk geval wel. En ben er blij mee.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:25

BartVB schreef:

Het ging even mis in mijn hoofd omdat we oranje gebruiken voor zowel 'nieuw' als 'highlight'. Dichte bolletjes geven aan dat een artikel nieuw is sinds de laatste keer dat je de hoofdpagina bekeek en die dichte bolletjes zijn altijd oranje.

@Jennyj01; op dit moment heeft 3% van de mensen die de nieuwe voorpagina gezien heeft de sortering teruggezet op 'per dag'.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:32

Alleen heb ik nog steeds geen dichte bolletjes ;). Ook niet bij nieuwe berichten.

De knop was trouwens in het begin heel mooi, een lijstje en een klokje, maar inmiddels is het iets euh.... vaags.... geworden?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:34

Lalidan schreef:
De knop was trouwens in het begin heel mooi, een lijstje en een klokje, maar inmiddels is het iets euh.... vaags.... geworden?

Ik heb op de laptop (Dell) ook iets vaags; mobiel ziet het er wel fatsoenlijk uit (iPhone)