Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ingedebruijn schreef:Maar het probleem is toch niet je lengte of gewicht? Het probleem ontstaat pas als je op een paard gaat zitten dat daar niet bij past. Oftewel dan moet je een passend paard zoeken of onder ogen zien dat het anders helaas niet diervriendelijk meer is. Snap niet zo goed hoe je daar wat op tegen kunt hebben.
Janine1990 schreef:ingedebruijn schreef:Maar het probleem is toch niet je lengte of gewicht? Het probleem ontstaat pas als je op een paard gaat zitten dat daar niet bij past. Oftewel dan moet je een passend paard zoeken of onder ogen zien dat het anders helaas niet diervriendelijk meer is. Snap niet zo goed hoe je daar wat op tegen kunt hebben.
Mensen hebben iets tegen op be- en veroordeeld worden![]()
Laat ze zelf het oordeel geven over zichzelf en er is niets aan de hand. Is natuur... Of psychologie... Geen idee... maar manipuleren kan je leren
Janine1990 schreef:Ashleytjuhh schreef:Ninx
Gewoon effe afvallen? Ging het maar zo makkelijk. Aankomen is voor de meeste makkelijker als afvallen. Dus zo effe is dat niet. Helemaal als je aanleg hebt voor snel aankomen.
Iemand die heel gespierd is weegt soms zelf meer als iemand die volgens jou 3 buiken heeft.
Je hebt geen aanleg voor snel aankomen...
Als je onevenredig snel aankomt, heb je een stofwisselingsprobleem, of reeds je hele stofwisseling omzeep geholpen door verkeerd en ongezond te eten en leven.
Iemand die te dun is heeft evenveel moeite om aan te komen als iemand die te dik moeite heeft om af te vallen.
ingedebruijn schreef:Maar als mensen dus liever een bord voor hun kop hebben en de dieren daaronder moeten lijden, is het jammer dan?
Janine1990 schreef:ingedebruijn schreef:Maar als mensen dus liever een bord voor hun kop hebben en de dieren daaronder moeten lijden, is het jammer dan?
Dat zeg ik niet...
Ik zeg dat de KNHS er niet goed aan doet om het onderwerp dwingend en be/veroordelend te brengen. Dan jaag je mensen weg en komt je conclusie niet goed over.
Maar geef je diverse schotten voor de boeg en laat je ze een oordeel over zichzelf vormen, dan kom je veel verder bij die groep die het oordeel niet accepteert. Ze geven dan namelijk het oordeel zelf en dat is veel minder pijnlijk. Win je veel meer mee.
ingedebruijn schreef:Dat snap ik maar wat ga je dan met de groep doen die daar gewoon schijt aan heeft? Als je geen regels maakt, kun je er net zo goed niet aan beginnen.
Dees schreef:Tink89 schreef:Spoiler:
Overigens zat ik met mijn 1.73 en 120 kilo nog gewoon op de fiets hoor. Dat vind ik dan weer zo kwetsend.... alsof dat dikke luie mensen zijn die nooit bewegen en alleen in bed liggen te vreten. Inmiddels weeg ik 72 kilo, maar mijn activiteitenniveau is niet veranderd en ik ben niet minder gaan eten. Ik eet alleen andere dingen.
Had je toen ook 3 buikrollen en 3 rugrollen?
Ik heb namelijk echt geen idee hoe zwaar mensen zijn die dat lichaamsbeeld tonen. De 120 kilo die ik noemde was een inschatting. Misschien zijn die mensen wel veel zwaarder.
Dees schreef:Nou, Tink89 en Viennanova, laat je niets aanpraten hoor, op deze foto's zie ik geen morbide obese dames, echt niet!
En inderdaad geen 3 buikrollen en ook geen 3 rugrollen.
Mensen met 3 buikrollen en 3 rugrollen zijn veel, veel zwaarder en die mensen klimmen echt niet meer op een paard.
Mensen met deze verschijningsvorm hebben doorgaans echt al moeite om op een fiets te komen of 200 meter te wandelen. Die komen echt niet zonder hulp op een paard, zelfs al zouden ze dat willen. En hebben ook geen KNHS-vingertje nodig om ze erop te wijzen dat ze mogelijk te zwaar zijn voor een paard.
Nieuwsredactie schreef:En ook de KNHS gaat aandacht besteden aan dit veelbesproken onderwerp. De KNHS doet een oproep om te reageren als input voor een artikel. Ook volgens KNHS is het gewicht van ruiters in relatie tot de belasting voor het paard een veelbesproken onderwerp en ze vragen of jij wel eens worstelt met je gewicht of met de vraag of je te zwaar bent voor je paard. Aan de hand van deze input zal in 2017 een artikel over ruitergewicht in de Paard & Sport verschijnen.
(en dankzij hem de laatste maanden ook wat afgevallen) 
Viennanova schreef:Poeh, ik ben hier slecht in. Ik zou zeggen ook zo'n 1.80 en ongeveer 70 kg? Maat 38 iig, niet groter.
# duikt alvast weg en doet schietgebedje
Janine1990 schreef:xxCYNNxx schreef:Ja als je lang bent ja. Maar die lengtes op die leeftijd zijn nog steeds de uitzonderingen hoor. Ik loop 5 dagen per week op een middelbare school rond en het overgrote deel van de meisjes rond 15 jaar zijn rond de 1.70-1.73. Tuurlijk lopen er ook langere meiden rond, maar die zijn zwaar, zeer zwaar in de minderheid.
En van die meisjes van rond 1.70-1.73 schat ik dat de meesten eerder tussen de 60 en 65 kilo inzitten...met ook hier idd een paar uitschieters naar boven, maar ook naar beneden.
wel op de school waar ik rondloop in elk geval.
Zeer zwaar in de minderheid? Ondervoeden ze in Friesland de jeugd dan?
Ik ben zeer zeker niet zwaar in de minderheid met mijn lengte hoor... En we worden steeds langer met z'n allen... Dus het wordt steeds minder vreemd om te zien.
Ik ben het wel met je eens dat we te veel wennen aan overgewicht. Maar ik geloof dat deze zienswijze ook al weer op z'n retour is. De tijd dat iedereen tegen elkaar zei dat het wel mee viel, is volgens mij alweer voorbij. Er wordt tegenwoordig meer gekeken naar de gezondheid van het gewicht dan naar wat mooi is en in het schoonheidsideaal valt.