Edward Gal en Undercover niet aan de start op het NK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Edward Gal en Undercover niet aan de start op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:48

En dit topic geeft imo eigenlijk precies aan waarom ze dat niet doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:49

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:51

Sammie schreef:
En dit topic geeft imo eigenlijk precies aan waarom ze dat niet doen.

De traning heeft dan ook niet echt zijn vruchten af gegeven, dat speelt natuurlijk ook mee.
Wat dit betreft hebben ze mij en andere critici ook niet kunnen overtuigen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:55

Halve mouwen is blote armen :D (is spier echt duidelijk kunnen zien) Maar zo rijden ze niet in de ring, das de onderste foto. Armen voor het lijf (let op de positie van de armen to de schouder in vergelijking met foto 1) Overigens is er imo ook niks mis mee om af en toe even wat strenger door te komen, als je maar los laat. Constant vasthouden zoals het gesteld werd houd je niet vol. Het paard ook niet, gaan ze echt vast van zitten.

Oh en hé ik ben ook echt geen hoezee Gal fan, maar bepaalde kritiek hier vind ik wel echt te ver gaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:02

Al had hij daar een rij jasje aangehad zie je het nog aan de gehele arm houding.
En ik denk ook dat het zo bedoeld was?

Nee een keer een ophouding is niet direct erg.
Al kwam ik er tijdens het zoeken naar een foto 1 tegen van Anky dat ik geen ophouding meer kon noemen.

Maar vergeet niet dat je met een stang ook niet heel sterk hoeft te hangen om toch wel maximaal in te komen. Dan vind ik persoonlijk dat er toch te vaak strak gereden wordt.
Juist voor bloedbeestjes, naar mijn idee hebben die er veel meer nog een hekel aan dan de wat koelere in de kop.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:03

Is het zo dat uc en gal nog steeds mee kunnen? Want in de persberichten staat wel dat dit de tweede en laatste observatie is, maar nergens staat dat het uitgesloten is dat ze mee gaan.
Al vraag ik me af: als het nu nog niet goed te handelen is, moet je dat paard de stress van een reis naar rio, ander klimaat en enorme entourage dan wel aan willen doen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:05

bruintje123 schreef:
Al had hij daar een rij jasje aangehad zie je het nog aan de gehele arm houding.
En ik denk ook dat het zo bedoeld was?
Zo bedoelde ik het iig wel :j

Als de coach beslist dat Gal met UC naar Rio mogen en Gal zegt ja dan kunnen ze in principe idd nog wel mee.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:21

Voor iedereen die Gal nog wil zien rijden, nu op Clipmyhorse :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:23

Sammie schreef:
xLes schreef:
[Dat zou iedereen met een beetje gevoel moeten kunnen ja. Maarja mijn instructrice zal dan vast wel gek zijn als ze zegt dat ik mijn schouders niet mag spannen... En dat is door shirt, trui en jas! Een getalenteerde dame dan!

Een gespannen schouder is iets héél anders dan een gespannen armSPIER! Gespannen (boven)armspieren zie je niet door een jas en shirt heen, zelfs superman niet. Dan moet iemand echt met blote (boven)armen rijden. Gespannen schouders zie je ook niet door een shirt, trui en jas heen, maar wel door de houding die een ruiter aanneemt.. :) Dat zou iedereen met een beetje gevoel moeten weten???

Je kan redelijk veel aflezen door enkel te kijken naar de houding/positie van een hand/ arm/ rug/ schouder, maar superstrak getrainde armspieren en beenspieren nu juist nét niet.. En al helemaal niet door de reden die jij aangeeft.. Dat vul je gewoon zelf in.

Dergelijke ruiters rijden tot soms wel 10-12 paarden per dag, dan ben je bekaf als je de hele dag strak moet staat. :)
Niet mee eens, ik heb zelf ook jarenlang 10+ paarden per dag gereden. Mijn bovenbeen, bovenarm, schouder, rug en buikspieren zijn wel degelijk sterker geworden. Niet perse breder, echter wel langer.

Ook ik kan bij iemand te paard redelijk inschatten hoe zijn spieropbouw is, zeker bij beenspieren is dit goed te zien.

Ten slotte, (spier-aan)spanning is absoluut zichtbaar. Een gespannen pols staat bijv. in verbinding met vaste schouder(spieren) en een opgetrokken hak heeft te maken met (aan)spanning in de heup.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:28

Naath86 schreef:
Voor iedereen die Gal nog wil zien rijden, nu op Clipmyhorse :)

Prachtige proef! :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:03

Ailill schreef:
Citaat:
tot soms wel 10-12 paarden per dag, dan ben je bekaf als je de hele dag strak moet staat. :)
Niet mee eens, ik heb zelf ook jarenlang 10+ paarden per dag gereden. Mijn bovenbeen, bovenarm, schouder, rug en buikspieren zijn wel degelijk sterker geworden. Niet perse breder, echter wel langer.

Ook ik kan bij iemand te paard redelijk inschatten hoe zijn spieropbouw is, zeker bij beenspieren is dit goed te zien.

Ten slotte, (spier-aan)spanning is absoluut zichtbaar. Een gespannen pols staat bijv. in verbinding met vaste schouder(spieren) en een opgetrokken hak heeft te maken met (aan)spanning in de heup.

Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Dat laatste ontken ik ook helemaal niet, maar dat soort dingen zie je aan de houding van de ruiter. Er werd beweert dat veel ruiters in een proef continue gespannen armen en benen hebben (want zo - zo was de conclusie - rijden ze vrijwel altijd). En dat je die gespannen bovenarmen en benen dus door een jas heen ziet, immers in een proef rijden ze vol tenue (zie ook die verschil op de foto's van bruintje). Een GP-ruiter die geheel gespannen is in zijn lijf (of zelfs stiekem enkel z'n armen, wat je echt never nooit door een jas kan zien) tijdens de hele proef rijdt echt geen dik 80%, want die spanning werkt door in het paard.

Dat eerste lijkt mij vrij logisch, hé.. :+ Je gebruikt natuurlijk wel je spieren, het zou wat wezen, zeg... Maar dat is wat anders dan ze constant aangespannen opf strak houden. Dát houd je nl. niet vol. Ook die paarden niet trouwens.. (tenzij het continue een ander paard is :)) )

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:56

Jotoma schreef:
Is het zo dat uc en gal nog steeds mee kunnen? Want in de persberichten staat wel dat dit de tweede en laatste observatie is, maar nergens staat dat het uitgesloten is dat ze mee gaan.
Al vraag ik me af: als het nu nog niet goed te handelen is, moet je dat paard de stress van een reis naar rio, ander klimaat en enorme entourage dan wel aan willen doen?

Als dat al zo zou zijn (dat hij nog mee kan), dan zou ik dat zowel oneerlijk tegenover de overige gegadigden vinden als onrealistisch. Het NK is een fractie van de drukte van de OS, als dat al niet te handelen valt, heb je niets te zoeken op de OS.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:31

bruintje123 schreef:
https://ordernorainbowsactivist.files.w ... 8/gal2.jpg
Je kunt toch echt wel zien dat hij hier kracht op zijn amen heeft.
En dan bedoel ik niet zien aan het paard, maar echt aan zijn armen.

http://cdn.nlhors-mansfield.savviihq.co ... _voice.jpg
tegenover dit
Dat geeft toch een heel ander beeld. (Ook Gal, niet alles is negatief)

Dat is idd wel een mooi voorbeeld en vind ik niet echt schokkend.
Als iemand zijn paard er een keer een fractie doorvraagt, geheid dat je ook zoiets krijgt (heb ik het over de armen/arm spanning)
Maar zoals volgens mij sammie ook zegt, het is de kunst om ook weer los te laten, en niet continu zoveel druk erop te houden. want idd dat red geen enkel paard, tenzij je een compleet vastgereden paard wilt idd :+

Bvb een adeline vind ik persoonlijk wel altijd het beeld of ze continu behoorlijk wat druk erop heeft van voor, haar hele houding/arm houding. En zij is daar heus niet de enigste in.

Maargoed zoveel mensen, zoveel smaken blijkbaar, en dat is prima zolang iedereen elkaar dan ook gewoon in z'n waarde daarin laat :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:34

Dit was ook niet als schokkend bedoeld.
Dan moet je term rollkur op Google erbij zetten.

Maar daar ging deze specifieke vraag niet over.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:36

bruintje123 schreef:
Dit was ook niet als schokkend bedoeld.
Dan moet je term rollkur op Google erbij zetten.

Maar daar ging deze specifieke vraag niet over.

Dat snap ik ;) ik heb de andere foto's(en film destijds) ook gezien, die ik ook niet bijzonder schokkend vind, idd camera's van tegenwoordig maken zo een hele serie foto's van iets wat misschien 20 of 30 sec duurt in werkelijkheid.
Maar bedoelde het meer voor de mensen die die 1e foto dus wel al schokkend vinden. :)

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:00

Nou zeg, heeft die stoute, rolkurrijdende en paardenmishandelende Edward toch zowel de lichte als de zware tour gewonnen op het NK. Zal allemaal dan wel een beetje meevallen nietwaar? 8)7

Hopelijk mag hij mee naar Rio met Voice en wie weet zien we hem na Rio weer eens in de ring met Undercover.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:05

Oh ja natuurlijk, hij wint dus het is goed. Dat is nou precies het hele probleem. Jury kan nl nu niet ineens gaan zeggen dat dit nu niet goed meer is.

Misschien zelf eens écht leren kijken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:07

Dat is nou net vaak de discussie horzel.

Ik, en meerdere kunnen ons niet meer vinden in hoe punten gegeven worden.
Veel onderdelen waar het achterbeen niet ondertreed als voorbeeld zouden geen voldoende mogen krijgen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:17

Ah jongens, laten we na alle ellende van Nice dit lekker achter ons laten en bijvoorbeeld blij zijn dat Edward zo net een ijzersterke proef gereden heeft op het NK met zijn tweede paard Voice van 79% :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:21

Ik vond dit ook een hele strakke proef, maar zit wel op het puntje van mn stoel of er niet iets mis gaat. Maar vond het keurig.

Vond daarentegen HP en Adelinde op Aquido een stuk minder aangenaam om te zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:28

Aquido is een hele aparte, ik weet ook niet of die het echt gaat maken op dit niveau.... Hij is nl niet "apart" in de goede zin in mijn mening (maar dat is smaak.)
De proeven die ik van hem gezien heb komt hij ook erg hectisch over. Dat was al iets beter de vorige proef maar nog steeds kwam het op mij allemaal zo gejaagd en ja... Zelfs "onhandig" over als ik het zo mag uitdrukken.

Kan zo maar zijn dat ie straks een gigantische sprong de goede richting in maakt en het wel allemaal mooi en leuk is... Maar wat ie momenteel laat zien kan ik niet echt "naar blijven kijken" zeg maar.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-07-16 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:28

Jotoma schreef:
Ik vond dit ook een hele strakke proef, maar zit wel op het puntje van mn stoel of er niet iets mis gaat. Maar vond het keurig.

Vond daarentegen HP en Adelinde op Aquido een stuk minder aangenaam om te zien.

Haha jij ook al. Dat is inderdaad wel het enige nadeel. Bij Voice weet je het echt niet. Bij het NK voor de WEG meende ik ook dat die erg goed presteerde, maar tijdens de WEG zelf..

Ja absoluut. Nu pas viel ook die dunne nek van Aquido op. Ik vond overigens Parzival er erg goed uit zien.. wat een kracht heeft hij nog, jammer alleen van die foutjes die daardoor ontstonden, maar ze hebben nog tijd. lijkt z'n tweede jeugd wel.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:48

Ik hoop niet dat anderen het erg vinden dat we offtopic gaan, maar had nog geen NK topic gevonden :') en aangezien het hier ook al een zijstapje maakt naar het rijtechnische, ga ik er toch nog even op door ;)

Vooral bij aquido zie je naar mijn mening heel erg de invloed van de handen van Adelinde. Dat hoofd van aquido gaat zo enorm van voor naar achter, zn neus zat bijna tegen de hals aan. Enige voordeel daaraan is dat je de dunne hals bovenaan niet ziet bij de keel, maar met iets meer lengte zie je dat gelijk. Het is dan door een operatie ontstaan, maar ik vind die hals zo gek eruit zien.

Wat vonden jullie dit keer van HP? Het kwam op mij over alsof Johnson op ontploffen stond, ik vond het geen mooie proef.

Diederik vind ik het vriendelijkste van allemaal rijden, maar vond ik nu wel op safe rijden. Niets mis mee, maar ook niet adembenemend voor mij.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:56

O ja gelijk heb je. Hopelijk mag het. Ik heb ook geen ander Topic er van kunnen vinden.

Ik sluit helemaal bij je aan Jotomo. Diederik liep er naar mijn mening het er ook een beetje bij af. Johnson heb ik nog niet gezien die moet ik terug kijken. Edit: HP gaat het er op wagen om zijn KUR van de WEG te gaan rijden. Ik was mega fan van die kur, maar had hem na de WEG wat niet lekker liep hem nooit meer gebruikt. :D

Ik kan op dit moment toch nog het meest gevoel krijgen denk ik dan bij Edward en Voice als ze het waarmaken..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:14