Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Hoe gaat dat eigenlijk tussen de overheid en die kunstenaarswereld?
Wij maken 2,5 miljoen vrij voor een paard, we willen heel graag dat jij het doet.
Of gaat het zoals het hoort, zoals het bij normale ondernemers gaat?
Doe maar een aanbieding- tegen 10 verschillende kunstenaars.
( Niet van tevoren zeggen hoeveel geld ervoor vrij kan worden gemaakt)
De aanbiedingen vergelijken, beste opties er uit halen en dan daarvan de duurdere Vragen waarom hij duurder is, vervolgens weer een nieuwe aanbieding laten uitbrengen als laatste kans.
Maar ja... Als nu al bekend is dat het 2,5 miljoen mag gaan kosten ...
Anoniem schreef:Omg ja, het is nog erger. Hier heb je 13 miljoen, wil je daarvoor alstublieft onze afsluitdijk opleuken?
Wat een manier van zaken doen met andermans portemonnee, Damn wat hebben die ambtenaren het maar makkelijk dan als het om handelen gaat![]()
Nou ja zeg, voor dat geld is het toch een kleine moeite om dat paard erbij in te passen.
Damn, weet je wel hoeveel omzet bedrijven moeten draaien om 13 miljoen euro aan belastinggeld op te hoesten?
Dan mag je toch hopen dat die 13 miljoen uit het toeristenbelasting potje komt.
Vraag de gemiddelde werknemer eens of hij loonsverhoging wil dmv belastingverlaging of dat hij het belangrijker vind dat er kunst op de afsluitdijk komt en hij hetzelfde loon houdt ten behoeve van onze vaderlandse artistieke ontwikkeling
Anoniem schreef:Tja, het is maar net welke prioriteiten je stelt.
Ik vind dit soort dingen wel altijd heel zuur voor bepaalde bevolkingsgroepen.
En over smaak valt natuurlijk ook te twisten.
Er zullen genoeg mensen zijn die kunst een vervuiling van het landschap vinden.
Mij persoonlijk interesseert het niet zoveel of er nou wel of niet wat staat.
Edit:
Mijn man zei net.... Weet je wat cultuur is? Als de boer gaan gieren, dat is cultuur.
Laten ze als ze zoiets willen op kickstarter.com maar fondswerving gaan doen, dan kunnen ze eens kijken hoeveel interesse er werkelijk is. Eens kijken of ze de 13 miljoen gaan redden.
Anoniem schreef:Nee, ik zeg dat dat een goeie manier zou zijn om te zien hoeveel mensen het nou werkelijk belangrijk vinden. Want wat jij belangrijk vindt hoeft voor een ander dat niet te zijn.
Ik ken mensen die de kunstgeschiedenis gestolen kan worden, en daar hebben ze imo ook hele goede redenen voor.
Eerlijk gezegd kan het mij gestolen worden of we ons door kunst onderscheiden van de dieren.
Ik zou er trotser op zijn wanneer we ons van de dieren zouden onderscheiden door onze soortgenoten op juiste wijze te ondersteunen.
Lekker belangrijk trouwens, dat we ons moeten onderscheiden van de dieren.
Zolang er nog particulier gesponsorde gaarkeukens nodig zijn in dit land mag die 600 miljoen wel wat teruggeschroefd worden.
bruintje123 schreef:Kunst van algemeen gemeenschapsgeld vind ik ook niet kunnen.
Laat alle mensen die graag de "rommel" op de rotondes enz wil daar maar zelf voor sparen.
Negen na de 10 keer staat er een verroest stuk metaal wat je uit elke schroothoop kunt vissen maar is dan ineens 50.000 waard.
bruintje123 schreef:Natuur heb je nodig om te leven.
Een mislukte knol op de afsluitdijk niet.
bruintje123 schreef:Natuur heb je nodig om te leven.
Jennyj01 schreef:bruintje123 schreef:Natuur heb je nodig om te leven.
![]()
Daarbij is de afsluitdijk een kunstwerk op zich. Blijf het fascinerend vinden wanneer ik er over heen rij. Hoezo moet dat dan weer voor een vermogen aan kunst opgeleukt worden? Dan gaat het hele essentie van het verhaal verloren en veranderd het in een kermis. In de basis was het een puur functioneel project. Goeie verbinding, controle over het water en inpolderen van de Flevopolder. Waarom kan men niet gewoon blij zijn met hoe het is en bewondering hebben dat het al zolang perfect functioneert.