Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Ik ben het met je eens mbt Adelinde en Anky. Die worden ook altijd door dezelfde bokkers afgekapt, terwijl Parzival geen gemakkelijk paard is.
In de dressuur is spanning moeilijk af te laten vloeien. De Sjiem was ook ontzettend moeilijk, maar springsport wordt op andere zaken beoordeeld.
Dat EG zijn paarden niet 5 jaar meegaan, is niet te vergelijken. Hij had geen eigen paarden, dus geen zeggenschap over bijv. Verkoop.
Als Totilas nog steeds bij EG was gebleven, was hij misschien nog top. Dat weet je nooit.
Wisseling van ruiter en omstandigheden brengt vaker blessures of afwijkingen aan het licht.
FriesWytske schreef:![]()
Ayasha schreef:Dan heeft EG wel bijzonder veel pech.![]()
Maar bij EG kan dat, en is dat wellicht ook gewoon zo, dat sluit ik niet uit he al begrijp ik dat dat wellicht wel zo lijkt. Maar als het nu Rath was .... Dán zouden de zaken er heeeeeellll anders voor staan. Dan zou ik nog complimenten krijgen ook voor deze discussie.Want die kan ook niet rijden.
En dát verschil wat gemaakt wordt, dat is wat mij tegen staat.En dat is niets persoonlijks tov Gal, het toeval wil nu eenmaal dat Gal momenteel zo populair is dat hij aan de goede kant van dat "verschil" staat dat gemaakt wordt.
Electra63 schreef:Ik heb ook nooit meegedaan met de hetze naar Rath toe. Ik vond het wel sneu voor EG om zijn toppaard dat moment kwijt te raken. Maar dat gebeurt met name in de subtop ook.
Er zijn maar weinig mensen die.hun paarden zelf opleiden vanuit de basis tot aan absolute top. Het nadeel als je geen eigen paarden hebt.
EG staat ook niet in mijn top 3 van favoriete ruiters en ik heb ook geen bijzondere voorkeur voor zwarte paarden. Maar de kritieken op hem (maar ook op andere topsporters) vind ik onterecht en niet altijd eerlijk.
Picasso schreef:FriesWytske schreef:![]()
Serieus? Ben jij niet een van die mensen die vaak vooraan staat om haar mening te geven over een ieders rijden, waaronder de top? Hoe presteer jij ook al weer in de basis? En waarom een ander nu gaan opleggen hoe ze moeten reageren???
Ik vind EG een begaafd ruiter en denk dat hij ondanks de enorme bult stress er het beste uit gehaald heeft. Ik vraag me alleen af: is dit wat we willen zien bij de top? Waar is de mode ontstaan dat het er allemaal zo getruukt uit moet zien? Het filmpje (ondanks het protest in de piaffe) van Gribaldi uit 2007 vond ik veel fijner om naar te kijken....Beide paarden zijn natuurlijk niet te vergelijken maar daar zie je wel dat EG een prima ruiter is. Zal geen fan worden, maar respecteer hem wel.
oji schreef:,
Of een paard na zo'n slechte ervaring nog weer okay in het koppie wordt, dat is denk ik altijd de vraag. Je kan 2 dingen doen. Hem een tijd thuis houden, rust in het koppie geven en hopen dat hij de slechte ervaring vergeet. Of een paard juist overal op af sturen en kijken of het door gewenning beter wordt.
Ik denk dat ze voor de eerste oplossing zijn gegaan, alleen lijken die 7 maanden niet afdoende geweest. Ik vrees dat als dit na 7 maanden nog niet uit het koppie is, er nu weer een mindere ervaring erbij, dat dit in de resterende 5 maanden niet meer opgelost gaat worden. En of je nou fan bent of niet, dat is hoe dan ook een aderlating voor het team.
Upgrade1 schreef:Gribaldi wilde op het laatst ook niet meer piafferen (zie link), maar goed, misschien brengt het net op de wedstrijd meer spanning mee en was dit weer de eerste keer na een periode rust. Undercover lijkt een wat nerveuzer typje en Gribaldi oogt wat zekerder en had wellicht geen zin meer in dat getrippel![]()
https://www.youtube.com/watch?v=Mvyy99JF3_E
Cowgirl schreef:Upgrade1 schreef:Gribaldi wilde op het laatst ook niet meer piafferen (zie link), maar goed, misschien brengt het net op de wedstrijd meer spanning mee en was dit weer de eerste keer na een periode rust. Undercover lijkt een wat nerveuzer typje en Gribaldi oogt wat zekerder en had wellicht geen zin meer in dat getrippel![]()
https://www.youtube.com/watch?v=Mvyy99JF3_E
Dit is geen staken...maar whaaaaa enge opvliegende duif!!