Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:[naam]: maar omdat jij slechte ervaring hebt met jagen betekend niet meteen dat alle jacht en alle jagers slecht zijn.
ingeb0rg schreef:Ik ben er nu wel klaar mee. Ik verdedig geen enkele man en ik ben ook geen kind die haar vader verdedigd, ik ben een volwassen vrouw van 24 wiens vader toevallig een jager is.
Ik heb hier met verschillende mensen contact via PB met nare ervaringen die ik als insider mee ga nemen in de ledenvergadering en zal bespreken met de jurist van de KNJV hoe het beste te handelen.
Ik wens door jou ook niet zo aangesproken te worden [naam], ik behandel mensen ook met respect, en dan hoef ik door jou niet "het kind die haar vader verdedigt genoemd te worden"
Mensen die mee willen met ons op jacht, kunnen mij per PB benaderen, mits je serieus bent. Mensen die mij benaderd hebben via PB of met wie ik het over de klachten heb gehad en nare ervaringen op een normale toon kunnen nog een terugkoppeling verwachten met eventueel advies wat te doen. Wellicht vraag ik nog wat informatie op zodat de KNJV en de bedrijfsjurist dit zelf op kunnen pakken en er wat aan gedaan kan worden.
Prettige discussie verder
Urona447 schreef:@terpetijn Volgens mij probeerd Ingeborg het in alle rust en vrede uit te leggen. Vind jou reactie daarop ook wel een beetje overdreven.
Het valt me wel op dat sommige mensen de zaken wel erg overdrijven. het zou me ook plezier doen als mensen objectief willen blijven. Snap dat de frustratie bij sommige erg hoog en terecht Is alhoewel wij het verhaal natuurlijk maar van een kant kennen.
ingeb0rg schreef:Dus? Dat leeftijdsverschil laat je niet echt lekker blijken he zo? Moet je zo respectloos tegenover mij reageren? Bovendien jagen we samen met twee goede vrienden, die mijn leeftijd hebben. Die jagen net zo met respect als dat mijn vader doet.
Wat maakt mij dat dan? Een kind die het voor leeftijdsgenoten opneemt? Het klinkt respectloos, als je dat over een 4 jarige zegt, prima. Ik ben volwassen en weet dondersgoed waar ik het over heb. Maar geef jij het beestje een naam. Moet jezelf weten, als jij denkt dat ik mijn vader verdedig en het voor hem opneem, sla je hier compleet de plank mis. En heeft je begrijpend lezen nog wat werk nodig.
Ik maak me al jaren hard voor transparantie binnen het jagersgilde en neem dit elke vergadering mee en ben ook serieus in gesprek met verschillende partijen. Om de jacht weer mooi en bespreekbaar te maken en de rotte appels eruit te halen. Daarom reageer ik ook zo serieus op problemen. Dat jij dat ziet om het voor mijn vader op te nemen, dan gaat er bij jou iets niet goed. Het is wel even een iets groter geheel als alleen mijn vader met zijn jachtgeweer.
En bovendien, als ik in jouw ogen niet voor vol wordt aangezien en slechts dat kind ben, haal mij er dan ook niet bij. Want kennelijk neem je me niet serieus. Wat je goed recht is, ik hoop dat de rest me weet te vinden via PB of via hier.
ingeb0rg schreef:Ehm Terpentijn, misschien kun jij mijn Posts eens teruglezen, mijn vader is jager en ik ga zelf mee met mijn hond.
Het is mijn bedoeling om open en eerlijk te zijn. En dit geef ik ook meermaals aan. Ik heb veel gepost hier, maar vind het jammer dat het kennelijk in de massa is opgegaan.
Kahawa schreef:Ingeborg bedankt voor jouw posts, de andere kant van het verhaal plaatst het toch wat meer in perspectief tegenover al die indianenverhalen hier.
damian23 schreef:Je mag niet zomaar bijvoeren als jager. Volgens mij mag dat alleen als de provincie de jacht wegens slechte weersomstandigheden heeft gesloten. En dat komt hier maar heel weinig voor. Een paar jaar geleden is dat hier een keer voorgevallen. Toen was het ruim min 20. Ik heb geen jager gezien.
Wij hebben toen zelf de hazen bijgevoerd en kleine hooiruifjes gemaakt met hooi en worteltjes. Daar werd dankbaar gebruik van gemaakt.
ingeb0rg schreef:[naam] heeft last van frustraties. En dit is nou precies de spijker op zijn kop slaan. Dat de discussie op bepaalde manieren gevoerd moet worden. Dat zij zo met mij om wil gaan moet ze wel weten, dat zegt meer over haar manier van discussiëren communiceren. Ik probeer de banden van voor en tegenstand te verbeteren en maak me hier hard voor.
Ik slaap er geen nacht minder om hoor, dus je maak je er niet te druk om. Ik heb zoals ik al benoemde, veel leuke contacten hier opgedaan, ook mensen met problemen, die ik zeker aan ga kaarten. Als we elkaar niet tegemoet komen, zal er uiteindelijk niks verbeteren, en zal er nog meer haat en nijd onderling zijn. Van sommige jagers krijg ik tegenstand, gelukkig van een heleboel mensen bijstand dat ik me hier hard voor maak. Daarom neem ik ook de mindere verhalen serieus!
En [naam] ik heb ergens benoemd in dit topic, dat ik graag mijn akte wil behalen. Mijn vader jaagt, ik heb een labrador en ga dus mee. En dit is anders? Mijn vader heeft een eigen gebied, al jaren, waar ik ook jaren in meeloop. Het enig is dat ik niet mag schieten. Dus mag ik hier niet reageren? Jammer hoor, dat je de discussie zo moet gaan voeren, maar nogmaals zegt meer over jouw kunnen en lezen als dat het over mij doet