Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riel schreef:Verbeter de wereld, begin bij jezelf denk ik als ik bovenstaande reacties lees.
djinnie schreef:Riel schreef:Verbeter de wereld, begin bij jezelf denk ik als ik bovenstaande reacties lees.
Ook eens. Het zou niet eens in me opkomen met een zweep uit te halen. Dat kan ik ook op een andere manier oplossen zonder grof geweld.
Het verhaal uit de OP... het zal me bijna worst zijn wat de MB gedaan zou moeten hebben dat de ruiter dit gerechtvaardigd vond, ik vind het verwerpelijk. Bizar en een ongelooflijk Neanderthaler reactie. En dan zeg ik het nog netjes..
Desiree schreef:Zijn er hier mensen die zich zouden laten slaan trouwens, in een situatie waarin ze zich zouden kunnen verdedigen, en zo ja, wat zouden ze doen?
Picasso schreef:Desiree schreef:Zijn er hier mensen die zich zouden laten slaan trouwens, in een situatie waarin ze zich zouden kunnen verdedigen, en zo ja, wat zouden ze doen?
Zoals al eerder gezegd: als ik acuut in gevaar ben en ik móet me verdedigen, dan sla ik van me af. Maar zou in eerste instantie proberen te vluchten of 112 bellen mocht zoiets nodig zijn. Ben niet zo van het ge-mep. Ik kan me een verhaal van iemand herinneren (een paar jaar ouder dan ik, destijds ongeveer dezelfde leeftijd 44) die met trots vertelde dat ze er vroeger altijd op los sloeg. Dan valt mijn mond bijna open: hoe kan je daar trots op zijn? Ik vind het werkelijk een brevet van onvermogen.