Duitsland: Mountainbiker door amazone mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Duitsland: Mountainbiker door amazone mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:30

Ja misschien is het wel iets van deze tijd dan KellyR, dat zou zomaar kunnen. Ik weiger echter mij te laten verleiden tot gevaarlijke acties tenzij ik me daadwerkelijk moet verdedigen omdat ik acuut gevaar loop op dat moment. Heb ook weleens de neiging gehad om tekeer te gaan (naar een mederuiter omdat die rakelings langs mijn paardje schoot) maar heb het gehouden bij een opmerking dat ik het knap asociaal vond wat ze deed.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:31

smurffie schreef:
maar uit het niks mijn paard slaan (en hard ook) ga ik op vecht modus schijnbaar, misschien andere ook.

Ik wel in ieder geval! Als ze aan mijn paard komen, komen ze aan mij!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:56

Verbeter de wereld, begin bij jezelf denk ik als ik bovenstaande reacties lees.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:59

Riel schreef:

Snap ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:00

Riel schreef:

Ik ook :)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:17

Riel schreef:

Helemaal mee eens :o

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:53

Riel schreef:

Ook eens. Het zou niet eens in me opkomen met een zweep uit te halen. Dat kan ik ook op een andere manier oplossen zonder grof geweld.

Het verhaal uit de OP... het zal me bijna worst zijn wat de MB gedaan zou moeten hebben dat de ruiter dit gerechtvaardigd vond, ik vind het verwerpelijk. Bizar en een ongelooflijk Neanderthaler reactie. En dan zeg ik het nog netjes.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:15

djinnie schreef:
Riel schreef:

Ook eens. Het zou niet eens in me opkomen met een zweep uit te halen. Dat kan ik ook op een andere manier oplossen zonder grof geweld.

Het verhaal uit de OP... het zal me bijna worst zijn wat de MB gedaan zou moeten hebben dat de ruiter dit gerechtvaardigd vond, ik vind het verwerpelijk. Bizar en een ongelooflijk Neanderthaler reactie. En dan zeg ik het nog netjes.. :+

Nou ik dacht dat ik de enige was, maar er zijn nog meer mensen die zo denken dus.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:39

Zijn er hier mensen die zich zouden laten slaan trouwens, in een situatie waarin ze zich zouden kunnen verdedigen, en zo ja, wat zouden ze doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:09

Desiree schreef:
Zijn er hier mensen die zich zouden laten slaan trouwens, in een situatie waarin ze zich zouden kunnen verdedigen, en zo ja, wat zouden ze doen?

Zoals al eerder gezegd: als ik acuut in gevaar ben en ik móet me verdedigen, dan sla ik van me af. Maar zou in eerste instantie proberen te vluchten of 112 bellen mocht zoiets nodig zijn. Ben niet zo van het ge-mep. Ik kan me een verhaal van iemand herinneren (een paar jaar ouder dan ik, destijds ongeveer dezelfde leeftijd 44) die met trots vertelde dat ze er vroeger altijd op los sloeg. Dan valt mijn mond bijna open: hoe kan je daar trots op zijn? Ik vind het werkelijk een brevet van onvermogen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:21

Eens met Picasso. Heb een gruwelijke hekel aan fysiek geweld. Als ik me het vege lijf moet redden, zal ik me absoluut verdedigen, maar in alle andere gevallen zie ik weinig zinvols in een ordinair mep-partijtje.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:06

Picasso schreef:
Desiree schreef:

Zoals al eerder gezegd: als ik acuut in gevaar ben en ik móet me verdedigen, dan sla ik van me af. Maar zou in eerste instantie proberen te vluchten of 112 bellen mocht zoiets nodig zijn. Ben niet zo van het ge-mep. Ik kan me een verhaal van iemand herinneren (een paar jaar ouder dan ik, destijds ongeveer dezelfde leeftijd 44) die met trots vertelde dat ze er vroeger altijd op los sloeg. Dan valt mijn mond bijna open: hoe kan je daar trots op zijn? Ik vind het werkelijk een brevet van onvermogen.

Het is niet altijd onvermogen. Het kan ook lik op stuk beleid zijn. Uit mezelf zal ik nooit iemand slaan, maar als je mijn dieren iets doet, dan kom je aan mij. Maar ik kan zo geen voorbeeld geven waarin ik iemand ooit geslagen heb.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:41

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, iemand die je paard gaat slaan, het kan toch niet gekker!!!
Die kreeg van mij toch ook wel een duwtje de bosjes in. Slaan doe ik niet, ik kan heel goed uit mijn (nette) woorden komen.

Ik heb 1 keer een skater achter mijn paard gehad ( kon niet remmen, zei hij!) en 1 keer een mountainbiker. Gewoon op het ruiterpad!! En schelden dat hij deed!!