Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Klopt aanpassing voor iedereen.
Dat je gewoon geen paard moet houden als er geen bouwblok op je land is.
tamary schreef:bruintje123 schreef:Klopt aanpassing voor iedereen.
Dat je gewoon geen paard moet houden als er geen bouwblok op je land is.
En geen koeien of schapen die net zo goed behoefte hebben aan beschutting al zal dat eerder tegen de zomerzon zijn. Veel boeren zullen er niet zo snel over klagen, maar ook daar lopen er mensen tegen dezelfde problemen op.
bruintje123 schreef:octavodia schreef:Gewoon alles leeg, mooie groene schone weilanden, en alles ophokken, heeft niemand meer ergens last van, maar nu ben ik wel erg kort door de bocht.
Er bestaan ook nog huizen met bouwblok
safina schreef:En ik denk dat je met het toestaan van meer schuilstallen vooral die laatste groep in de hand werkt. Moet je dat willen? Wat mij betreft stoppen dat soort mensen zo snel mogelijk met het houden van paarden. Ik gun iedereen een paard hoor, maar ik gun ook elk paard een eigenaar die er goed voor kan zorgen.
Desiree schreef:safina schreef:En ik denk dat je met het toestaan van meer schuilstallen vooral die laatste groep in de hand werkt. Moet je dat willen? Wat mij betreft stoppen dat soort mensen zo snel mogelijk met het houden van paarden. Ik gun iedereen een paard hoor, maar ik gun ook elk paard een eigenaar die er goed voor kan zorgen.
En jij gelooft dus als mensen een pensionstal kunnen betalen `dat er dan goed voor het paard gezorgd wordt`?
Ik ben blij dat ik er zelf voor kan zorgen, op de manier zoals IK denk dat goed voor ze is. Ik ben niet meer overgeleverd aan de grillen van een stalhouder die vindt dat ze gewoon basisbrokken moeten hebben terwijl ze iets anders nodig hebben, en dat ze gewoon 2x per dag wat hooi moeten hebben terwijl ze bij mij onbeperkt krijgen, en waar je blij mag zijn dat je paard 2 miezerige uurtjes naar buiten mag met een beetje geluk, ipv de hele dag.
Ik vind het allemaal een beetje te simpel gesteld.
safina schreef:En zijn die mogelijkheden er in jouw buurt niet....begin er dan niet aan! Ik had ook geen paarden genomen als ik ze nergens fatsoenlijk kon huisvesten. Een paard hebben is geen recht hè? Maar als je ervoor kiest heb je wel de plicht om er goed voor te zorgen.
Desiree schreef:safina schreef:En zijn die mogelijkheden er in jouw buurt niet....begin er dan niet aan! Ik had ook geen paarden genomen als ik ze nergens fatsoenlijk kon huisvesten. Een paard hebben is geen recht hè? Maar als je ervoor kiest heb je wel de plicht om er goed voor te zorgen.
Tjonge, je zult maar in de randstad leven en werken.... Daar is paardenhouden alleen maar voor als je een heel goed salaris hebt. Verder kun je er niets.
bruintje123 schreef:Zeg ik nu ik wil een giraffe of een tijger zal iedereen meteen zeggen. Dat kan toch niet!
Dan voor mij de vraag. Waarom is dat bij een paard anders?
Desiree schreef:Ja, als we allemaal zo gingen redeneren als jij Safina, werd het houden van paarden toch weer meer voorbehouden aan de rijken, en viel er bij voorbaat al geen keuze meer te maken. Dat is een ontwikkeling die ik toch niet graag zou willen zien.