Totilas komt definitief niet meer terug in de sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:55

mylittlejoy schreef:
Och, och, och, en precies hoeveel van de tere zieltjes die aanstoot nemen aan dit plaatje stonden eerder dit jaar "Je suis charlie" te roepen? Het is satire, in dit geval op de dressuur. Het is juist de bedoeling van de tekenaar om iets wat hem/haar opvalt, uit te vergroten om te laten zien.

Het is maar een mening. Als mensen hier mogen roepen dat Rath m kapot heeft gereden, mag hij/zij die tekening plaatsen, toch?

Niet dat ik het ermee eens ben, dat niet. Maar ik kan wel begrijpen dat iemand het zo kan zien.

Nou nou ik heb zeker geen je suis charlie staan roepen.. Ik vind ook niet dat het hier thuis hoort. Ik ben het alleen niet eens met de boodschap achter deze "satire" omdat het een eenzijdig plaatje is en je het plaatje net zo goed om kan draaien.

Iedereen mag zijn mening uiten, volgens mij zeg ik daar ook niets over. Ik ben het alleen niet eens met de boodschap. Mijn mening en die plaats ik hier op een forum...

LauraenCadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:00

Het is en blijft eeuwig zonde dat hij nooit meer met Edward Gal heeft gelopen dat was een gouden combinatie!! Dat heeft Rath nooit gekregen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:39

Corine20 schreef:
Wilawander schreef:
Heel jammer voor Totilas maar een goede keuze en hoop dat hij kan genieten van zijn welverdiende rust. Jammer dat Rath niet heeft kunnen laten zien wat ze konden. Maar zijn kans komt vast nog wel eens :)

Die man verdient niet eens n 2e kans. Iemand die niet aanvoelt dat zijn paard niet zuiver loopt en denkt dat hij veel meer punten had verdient (terwijl de aanleuning slecht was) Daar heb ik weinig vertrouwen in. De aanspanning die Edward altijd optimaal had met Totilas, heeft Rath nooit voor elkaar kunnen krijgen. Dan raken pezen en spieren geïrriteerd, omdat ze onvoldoende en/of verkeerd aangespannen worden. Tel daar nog eens de zware belasting van de achterbenen bij vele dekkingen bij en je weet dat geen enkel paard dit ongeschonden had kunnen volbrengen. En maar blijven roepen dat ze altijd aan het belang van Totilas hebben gedacht. Dikke onzin!!! Ze hebben hem gewoon kapot gereden.

Zoveel heeft hij niet kunnen rijden. En ik denk dat het aangeleerde kunstje als voorbeenzwaaier heel wat meer belasting was. Bij Gal had hij vast en zeker ook wel gedekt. En dan geen 2e kans verdienen....... :')

Symbeami

Re: Totilas komt definitief niet meer terug in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:19

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:30

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:36

MiniMouse schreef:

wauw, echt, dit stuk komt op mij zo bitter en onsportief over dat ik me niet kan voorstellen dat iemand dit leuk vindt... Wat een liefde voor paarden als je het beest het zo halvelinge gunt dat ie stuk gaat enkel opdat Duitsland geen medaille kan halen.... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:39

Citaat:
Bovendien, naast een ex-paardenmeisje ben ik ook een ontzettende Hollander. Weet je hoe irritant ik het had gevonden als Duitslands straks op de Olympische Spelen met Totilas al onze gouden plakken binnen zou harken? Nee, Totilas bleek Nederlands meest loyale paard ooit. Voor Nederland sleepte hij wereldtitel na wereldtitel binnen, voor de Duitsers verzette hij geen poot. Ehm. Been.

Held.

:')

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:50

Je kan sommige dingen ook met een korreltje zout nemen he ;)

Het lijkt wel alsof we het over een verschrikkelijk ramp als 9/11 of zo hebben dat er geen grappen over mogen worden gemaakt. Kom op zeg, de wereld vergaat niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:52

het zal wel een verschil van humor zijn.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:52

Denk het :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:14

vind er ook niets aan. Ik had m het liefst ook in NL gehouden,maar na verkoop ( is gewoon zo - niets aan te doen, behalve m zelf kopen ) niet piepen en hopen dat hij het erna goed gaat doen. is helaas niet het geval...maar had het zelf leuker gevonden, als we met z'n allen nog van dit dier hadden kunnen genieten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:18

Ik hou ook niet van dit soort humor... Ik had Totilas, ook met Rath een lange, gezonde carriere gegund...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:21

Billy schreef:
Ik hou ook niet van dit soort humor... Ik had Totilas, ook met Rath een lange, gezonde carriere gegund...

Zeker! Ik vind het ook niet zo'n leuk stuk, al kan ik wel zien waarom andere mensen wel de humor ervan inzien.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:32

Volgens mij lees ik het anders ja.
Er staat nergens dat zij het totilas niet gegund. Enkel dat ze het irritant had gevonden.. Net als vele andere.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:47

Zo lees ik het ook, ik vind het een leuk stuk.
Ik heb vanaf begin geroepen dat de duitsers dachten dat ze met aankoop totilas wel even de gouden medaille oo de os zouden halen, dat plan is dus niet gelukt, dat het voor toot anders loopt vind ik naar, heel naar. Dat had ik graag anders gezien. Maar de arrogantie hoe totilas binnen gehaald werd vond ik stuitend.
Zoals kristina van het weekend met desperado reed vind ik dan weer fantastisch en zou van mij best op 1 hebben mogen staan, de beste mag winnen , maar dan op eigen verdienste en niet de talenten van de ander wegkapen- en ik weet zo gaat t in alle sporten, maar dat is hoe ik ertegenover sta. Ik heb daar gewoon meer respect voor
Rath zal best een stukje kunnen sturen maar als je doorrijd terwijl je paard niet goed loopt... En bretton woods loopt ook niet meer, iets met staken begreep ik... Dan ga ik al verder denken.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:56

Ik zag laatst een oud interview met Gal (toen hij Totilas nog reed) waarin hij vertelde dat Totilas nooit op de wei kwam. Hij zei ongeveer:"we hebben dat wel eens geprobeerd toen hij jonger was maar dan werd hij helemaal wild en trapte altijd een hoefijzer af".....

Mijn bek viel open en staat nog stees open. Ik snap heus wel dat topsportpaarden niet 24/7 in de wei staan maar helemaal nooit? Never? Dus ook nooit sociale omgang met andere paarden op een enigszins vrije manier? Nooit grazen (misschien aan de hand af en toe?)?

Die hele discussie over Totilas zijn sportcarriere vind ik in het niet vallen bij de constatering van zoveel leed. Ik hoop vooral dat het dier eindelijk, voor het eerst of sinds hele lange tijd, weer eens een beetje paard mag zijn.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:09

Ze komen anders wel in een paddock bij Gal dus ze krijgen in elk geval wel vrije beweging.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:15

Bij het Glock horse preformance center dus waar Undercover en Flirt staan mogen ze nu gelukkig wel vrij op de wei!!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:13

He he eindelijk. Ik gun het hem! :j

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:23

Misschien mag hij dan nu eindelijk op de wei en ijzers aftrappen en alles doen wat hij misschien al jaren graag een keer wil doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:25

Behalve dan dat er in een docu over Totilas is gezegd dat hij helemaal niet graag op de wei staat.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:33

Joolien schreef:
Citaat:
Bovendien, naast een ex-paardenmeisje ben ik ook een ontzettende Hollander. Weet je hoe irritant ik het had gevonden als Duitslands straks op de Olympische Spelen met Totilas al onze gouden plakken binnen zou harken? Nee, Totilas bleek Nederlands meest loyale paard ooit. Voor Nederland sleepte hij wereldtitel na wereldtitel binnen, voor de Duitsers verzette hij geen poot. Ehm. Been.

Held.

:')

_/-\o_

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:58

Ayasha schreef:
Hij verdient geen 2e kans? Djiez hij heeft geen moord gepleegd hoor.

In de ogen van sommigen wel; Totilas vermoord :D