[***] schreef:@geer en Tillie, ik ben het met jullie eens hoor, maar daarom is dit juist zo'n lastige discussie, dat bedoelde ik eigenlijk met mijn vraag aan te geven.
Eigenlijk is het helemaal niet "normaal" om op een paard te gaan zitten (volgens mij schreef jij geer, dat eerder ook al), maar omdat we met zijn allen massaal op deze dieren gaan zitten (ook ik) en er dingen van vragen is er geen definitie van normaal.
Eigenlijk zouden we er gewoon vanaf moeten blijven? Net als de ook al eerder genoemde honden, katten, konijnen en welke dierenshow dan ook moeten verbieden?
Dus ik wil van jullie geen antwoord op de vraag wat "normaal rijden" is (sorry als mijn bericht niet duidelijk was), maar eerder dat men nadenkt over de vraag zelf?
Paardrijden is toch niet normaal?
Zo lastige discussie dit. Een hond een halsband laten dragen en daar een riem aan doen? Ook niet normaal. Een hond de hele dag voor een blinde laten lopen, ook niet leuk. De hond vraagt daar niet om en een kip wil ook liever gewoon haar eitjes uitbroeden. Wie bepaalt de grenzen? Het zal nooit gebeuren dat dieren gelijkgesteld worden aan mensen. Simpelweg omdat dieren niet voor zichzelf op kunnen komen. Mensen denken dat ze het recht hebben om overal over te beschikken.