Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
terpentijn schreef:Edward is allerminst heilig, de hele topsport is allerminst heilig. Oaar rijden kan hij. of het op een manier is die ik en een aantal anderen nou graag zien is weer een ander verhaal, ik vind het allemaal een stelletje rukkers en plukkers, die voor eer en glorie hun paarden zwaar het kunstje afdwingen.
Dat is een geheel andere discussie. In het Totilas verhaal ging het helemaal niet om de ruiter, die MOEST gewoon met dat paard de ring in, ondanks dat het paard obviously gemankeerd was, dat valt Rath niet in persoon alleen aan te rekenen. Maar de hele organisatie er om heen.
Dat het paard van Gal bloedschuim vertoonde is natuurlijk iets dat NOOIT mag gebeuren, hij werd er dan ook terecht om uitgebeld. Kan me niet schelen op welk niveau, B of Grand Prix, bloed is een no-no op ieder level en betekent ophouden, want dan is er hoe dan ook te veel stress/druk aanwezig/uitgeoefend.
Het valt te hopen dat het algehele beeld van de dressuur"sport door deze betreurenswaardige voorstellingen in Aken door althans sommigen nu eens langs de lat van paardenwelzijn wordt gelegd.
En dat er eens een andere weg wordt ingeslagen.
Want zulke zaken zijn echt een aanfluiting. Dressuur zou moeten zijn: "dansen met je paard" ipv "worstelen met je paard".
Hier ligt een taak voor de opkomende jonge(re) garde en diens instructeurs.
FriesWytske schreef:En daar gaan we weer. Als je lang genoeg zoekt zijn dit soort foto's van iedereen te vinden. Alles wordt aangegrepen om het gelijk maar te krijgen dat er met zeer harde hand wordt gereden.
Wie weet zat er net een daas of vlieg op de borst van Undercover.
Nog even een trap nageven ook nog.
Hoop dat ie de volgende keer weer een goede ervaring heeft in de ring.. Heel gaaf paard maar wel een stresskip 
Coloured schreef:Als je zó strak in je bek gehouden wordt, kun je je tong niet meer normaal houden. Arm beest.
Lienboon schreef:Maar owee als Matthias Totilas zo gereden had, met zoveel spanning de proef starten (wie doet dat nou?!) en dan ook nog met bloed in de mond gediskwalificeerd worden....
Cinnepin schreef:Tuurlijk kan het een ongelukje zijn op de tong, daar gaat het mij ook niet om. Het gaat er mij om dat bij Gal alles maar goed gepraat wordt..Zijn allemaal moment opnames en blabla
Zet ik ( of iedere andere onbekende top ruiter ) foto's neer met rollkurr...blauwe tongen....bloed in de mond of wat dan ook, dan word ik afgeblaft als mishandelaar en kijk men niet eens welke reden ik ervoor zou geven. Dat is hypocriet!
FriesWytske schreef:En daar gaan we weer. Als je lang genoeg zoekt zijn dit soort foto's van iedereen te vinden. Alles wordt aangegrepen om het gelijk maar te krijgen dat er met zeer harde hand wordt gereden.
Wie weet zat er net een daas of vlieg op de borst van Undercover.
Nog even een trap nageven ook nog.
pidoro schreef:Coloured schreef:Als je zó strak in je bek gehouden wordt, kun je je tong niet meer normaal houden. Arm beest.
Kan jij het beter dan, zeker op dat paard ???
Cinnepin schreef:Tuurlijk kan het een ongelukje zijn op de tong, daar gaat het mij ook niet om. Het gaat er mij om dat bij Gal alles maar goed gepraat wordt..Zijn allemaal moment opnames en blabla
Zet ik ( of iedere andere onbekende top ruiter ) foto's neer met rollkurr...blauwe tongen....bloed in de mond of wat dan ook, dan word ik afgeblaft als mishandelaar en kijk men niet eens welke reden ik ervoor zou geven. Dat is hypocriet!
rapido schreef:Cinnepin schreef:Tuurlijk kan het een ongelukje zijn op de tong, daar gaat het mij ook niet om. Het gaat er mij om dat bij Gal alles maar goed gepraat wordt..Zijn allemaal moment opnames en blabla
Weet je wat hypocriet is?
Dat als je een mooie gewonnen proef ziet je wel staat te juichen!
HorseTimeXL schreef:[ Maar ik denk zodra Edward iets toe had gegeven ze met man en macht naar het paard hadden moeten zoeken omdat die dan echt helemaal over de zeik zou zijn geweest.
Ik was waarschijnlijk niet eens bij de ring uberhaub gekomen met zo'n heet paard