Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:06

terpentijn schreef:
Het is goed als ze hem lekker met pensioen laten gaan.... goed voor het paard, welteverstaan.

Tja, als het over een paard gaat van 10.000 euro dan lukt dat ook wel. Maarr er is 11.000.000 voor betaald. En dat is een investering en dan wil je ook geld weer terug hebben. Of het nu verstandig is te investeren in een dier? Ik denk dat de invensteerder die geld in totilas hebben gestoken dit ook niet meer doen. Tenminste als ik invensteerder was....
Maar voor hun gaat het ook niet om of het om een levend wezen gaat. Er is geld ingestoken en dat is nu voor niets geweest.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:07

Vala schreef:
Ik begrijp inderdaad niet dat niemand wat gezien heeft, Rath heeft het over zijn team van proffesionals om hem heen, allemaal grote namen en dan start je een onregelmatig paard op dit niveau?

dit inderdaad.....waarom laat een trainer of een eigenaar of een bondscoach of z'n moeder hem starten?

Ik werd er verdrietig van, wat zonde.....ik hoop écht, dat het goed komt met hem , en dat Toot nog lekker een leuk pensioen mag genieten, of nog de ring in kan komen. had het Rath gegund.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:07

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:08

Wat is dit ontzettend balen, dit wil niemand. Man man, er komt wel wat binnen hoor dat blijf ik houden bij Toot. Ik vind het voor M.A.R. ook erg wat die jongen allemaal over zich heen heeft gekregen. Ik hoop maar dat hij onwijs veel mag dekken.

terpentijn

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:23

Totilas.. het wonderpaard....vreselijk zonde om hem op zó'n wijze nog uit te brengen. Dit verdient dat paard niet. Dit is een aanfluiting voor de Dressuursport op dit niveau, en geeft dan ook wel aan wat daar mis mee is. Dat men zó een combinatie de ring in laat gaan (op een EK nota bene) is wel een verbijsterend slecht voorbeeld voor datgene wat we nou zouden willen zien/wat zou moeten kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:24

Heel erg jammer, had het ze wel gegunt. Maar had het op een of andere manier wel verwacht.... -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:28

Dit zag je wel aankomen natuurlijk. Was al langer te voorspellen dat het hem niet meer ging worden.
Toch wel heel erg triest. Dier had met Edward alles kunnen winnen wat er te winnen viel. Valegro als eeuwige 2e.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:30

Ik had het ze ook gegund... nog eenmaal schitteren... nog eenmaal de roem, de fraaie stoere zwarte hengst zien stralen.... ik had het iedereen gegund, paard en ruiter, nu kunnen ze het paard na zijn zware loopbaan beter een verdere roemloze teloorgang besparen en de mensen er om hen de hoon en kritiek: haal hem uit de sport, zodat ieder verdere vernedering en spot bespaard blijft.
Totilas is OP. Dat is geen schande, maar het is schandalig dat men dat gewoon niet onderkent en hem onzuiver en al tóch weer laat lopen. Wat heb je er aan? Nu komt die kritiek alsnog.
Sad, sad, sad....
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 14-08-15 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:31

Ook bij Edward was hij al niet altijd helemaal regelmatig, dus het is meer de vraag hoe lang het kaarsje was blijven branden.
Misschien was dit wel zo'n verkoop precies op het juiste moment.

terpentijn

Dan ook stoppen er mee op het juiste moment, met name om het paard in diens mythische eigenwaarde te laten.

Tendance

terpentijn schreef:
Ik had het ze ook gegund... nog eenmaal schitteren... nog eenmaal de roem, de fraaie stoere zwarte hengst zien stralen.... ik had het iedereen gegund, paard en ruiter, nu kunnen ze het paard na zijn zware loopbaan beter een verdere roemloze teloorgang besparen en de mensen er om hen de hoon en kritiek: haal hem uit de sport, zodat ieder verdere vernedering en spot bespaard blijft.
Totilas is OP. Dat is geen schande, maar het is schandalig dat men dat gewoon niet onderkent en hem onzuiver en al tóch weer laat lopen. Wat heb je er aan? Nu komt die kritiek alsnog.
Sad, sad, sad....

Zo'n hele zware loopbaan heeft hij niet gehad hoor.
Die van Adelinde liep langer mee en heeft meer voor Nederland betekent, maar geen waardig afscheid gekregen, dat is dan weer jammer.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 14-08-15 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:32

Suzanne F. schreef:
Dit zag je wel aankomen natuurlijk. Was al langer te voorspellen dat het hem niet meer ging worden.
Toch wel heel erg triest. Dier had met Edward alles kunnen winnen wat er te winnen viel. Valegro als eeuwige 2e.

Was voor mij persoonlijk een stuk leuker kijken geweest. Ongeacht de herkomst van de ruiter en deze zogenaamde soap.
Valegro, dat dier maakt bij mij niks los terwijl Totilas mij iedere keer weer even stil maakte.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:33

Geen zware loopbaan? Nou, dan zou hij dit nog makkelijk aan moeten kunnen toch...?!?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:34

Stel nu dat er uit het MRI onderzoek blijkt dat hij niet meer gereden kan worden, niet meer kan dekken en ook niet pijnvrij de wei op kan...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:34

terpentijn schreef:
Geen zware loopbaan? Nou, dan zou hij dit nog makkelijk aan moeten kunnen toch...?!?

Blijkbaar niet. Zo heeeeeeeel vaak heeft hij nu ook niet op het hoogste niveau hoeven optreden. Misschien iets teveel "zwart geweld"? wat zijn lichaam niet aan blijkt te kunnen.....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:35

LBLGypsyCobs schreef:
Stel nu dat er uit het MRI onderzoek blijkt dat hij niet meer gereden kan worden, niet meer kan dekken en ook niet pijnvrij de wei op kan...

Dat lijkt me niet. Zo erg was het nu ook weer niet.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:35

LBLGypsyCobs schreef:

Dan geldt voor Totilas toch hetzelfde als voor de shet bij een boer? Einde oefening.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:37

terpentijn schreef:

Een zware loopbaan heeft niets te maken met een paardenlichaam.
Totilas is niet extreem veel getoond aan het publiek. Heeft minder gedaan dan Parzival.
Maar Totilas is op dit moment in ieder geval niet goed over de benen. De blessures in de afgelopen jaren (die men nooit wilde geloven) kan ook gewoon betekenen dat hij niet zulke harde benen heeft als Parzival. Die enkel een probleempje met het hart heeft gehad en na een hartoperatie gewoon weer op topniveau loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:39

Selka schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Dan geldt voor Totilas toch hetzelfde als voor de shet bij een boer? Einde oefening.

Ja dat denk ik ook, ik denk dat je het antwoord op je vraag zelf al weet ;) Maar ik denk het zelf ook niet, wie weet kan he nog een leuk weidepaard zijn en een goede dekhengst. Zijn eigenaar zal hem niet zomaar laten gaan, die is veel te gek op toot.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:39

Hij was onregelmatig in een GP proef.
Sommige doen hier inmiddels alsof hij op 3 benen stokkreupel uit zijn box kwam :+

Met een onregelmatigheid in de passage kan hij vast nog wel dekken :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:40

Sizzle schreef:
Hij was onregelmatig in een GP proef.
Sommige doen hier inmiddels alsof hij op 3 benen stokkreupel uit zijn box kwam :+

Met een onregelmatigheid in de passage kan hij vast nog wel dekken :D

Eens!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:40

Maar als hij niet meer in de sport loopt, zullen de dek aanvragen ook teruglopen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:41

Dat denk ik niet hoor Moratoetje.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:42

Moratoetje schreef:
Maar als hij niet meer in de sport loopt, zullen de dek aanvragen ook teruglopen denk ik.

Valt vast mee.
Hoeveel paarden van VDL Stud lopen al jaren niet meer in de sport en doen nog genoeg in de dekkerij....
En velen daarvan hebben niet op het niveau van Totilas gelopen.

NinianeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:44

Denk dat we kunnen stellen dat Totilas op het goede moment is verkocht.

Maar mijn god, wat een zonde van deze prachthengst. Het Totilas-tijdperk is echt te kort geweest. Ik geloof niet dat hij nog terugkomt.