EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:21

Hoefslag heeft een artikel dat hij naar de kliniek is gebracht? Wie weet er meer over?

Anoniem

Re: EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:22

Vorige pagina staat ook een Duits stuk.

Ik vind het zo intens jammer voor Rath. Wat een teleurstelling.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:25

Het zal weer eens niet zo zijn, Totilas is afgevoerd naar een kliniek waar hij nu onderzocht wordt.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:26

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:27

Hoop toch wel dat hij ooit nog te zien is in de dressuur sport en niet z'n leven hoeft te slijten als dekhengst. Wel top dat ze toch wel weer actie ondernemen (misschien wat laat, maar toch) hoop dat het allemaal meevalt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:27

Paard is nu gewoon echt stuk en ik heb zomaar het idee dat Mattias dat gister al wist. Zo happy keek hij niet bij de prijsuitrijking. En eigenlijk mocht hij best blij zijn met zijn bronzen plak.

Ik vind het eigenlijk gewoon heel sneu voor het paard, voor de rijder en voor de ex-rijder.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:28

Wat een onzin, gister het niet eens zijn met de puntentelling en vandaag paard laten afvoeren naar de kliniek omdat hij niet goed loopt. Dat had je dan gister tijdens de proef moeten merken en af moeten groeten, want met een kreupel paard ga je geen wedstrijd rijden.

denisesilver

En it begins!

Mensen laten geen onzuiver paard meelopen, ga nu niet zeuren dat het weer wel zo zou zijn

Butterfly

Sneu!
Maar nu kan iedereen in elk geval met eigen ogen zien dat hij blessures heeft. Ik vind het alleen zo jammer dat Rath het naar eigen zeggen nu niet in de gaten had, en de rest van de wereld wel.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:29

Cowgirl schreef:
Paard is nu gewoon echt stuk en ik heb zomaar het idee dat Mattias dat gister al wist. Zo happy keek hij niet bij de prijsuitrijking. En eigenlijk mocht hij best blij zijn met zijn bronzen plak.

Ik vind het eigenlijk gewoon heel sneu voor het paard, voor de rijder en voor de ex-rijder.

Ik denk niet dat hij het wist, want hij was nogal happy na zijn proef en verbaasd over zijn punten :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:30

En de soap gaat door.....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:32

soloro schreef:
Tendance schreef:
Zag trouwens, dat er 2 juryleden zijn, die de uitgestrekte draf een 7.5 en een 8 hadden gegeven.
Dat had ik dan weer niet gedaan ondanks dat ik wat niet uitsluiten betreft achter de juryleden blijf staan.
De 8 was overigens ook de Nederlandse jury.

Krijgt meermalen een 4 op uitstrekken war naar mijn idee terecht is.
Net als de wissels om de 2 passen van Johnson, die niet met goede cijfers beoordeeld zijn. Ook terecht vind ik.

Dit is een stuk over het nederlandse jurylid, met uitleg waarom hij een 8 gegeven heeft.
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... -vuur.html

Au! Terwijl hij toch wel echt 1 van de beste plekken had.
Waarom zou anders bij de amateurs juist die ene jury bij C zitten.....
Hij had dit wel moeten zien.

Zelf jureer ik tijdens kampioenschappen wel eens als C, maar ook als H jury en ik ben het met hem eens, dat je dan iets uit een ander perspectief kan zien.
Neem een middengalop van H naar K. Een C jury ziet dan duidelijk de ruimte die de galop bestrijkt, terwijl de H jury juist kan zien hoe recht de lijn en het paard blijft.

Maar oei. Voor de uitgestrekte draf moet hij goed beeld hebben gehad.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 14-08-15 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:33

Butterfly schreef:
Sneu!
Maar nu kan iedereen in elk geval met eigen ogen zien dat hij blessures heeft. Ik vind het alleen zo jammer dat Rath het naar eigen zeggen nu niet in de gaten had, en de rest van de wereld wel.

Denk niet dat wij(publiek) deelgenoot gemaakt worden van intern overleg(Linsenhoff-Schockemöhle).

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:35

GTST is hier niks bij zeg... :Y)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:40

Sannnn schreef:
GTST is hier niks bij zeg... :Y)

Daar heet het ook dressuur voor!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:40

Pfff, had het rath van harte gegund dat ek maar dat gezeur iedere keer. Zet dat dier lekker op pensioen!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:42

Ik kan me zomaar voorstellen dat je een beetje een roze bril op kan hebben als je op het EK rijdt, je je droompaard eindelijk weer de ring in rijdt voor thuispubliek notabene, er een hoop dingen goed gaan met een tikkeltje onregelmatig. En dat je dan door die roze bril dat onregelmatige een beetje minder zwaar mee laat wegen dan het euforische gevoel daar te rijden en je proef af te hebben... En dat dan als de jury je de harde waarheid verkondigd dat nogal hard aan kan komen.

Maar ja, Schockemöhle is ook niet achterlijk natuurlijk en mede eigenaar. Een dag later en na een paar keer de proef nog eens bekijken snapt MAR zelf ook echt wel dat dat paard gewoon niet regelmatig was.

Ik vind het eigenlijk gewoon echt supersneu voor hem, zijn familie en het paard... Oh en ook voor al die mensen die Totilas in zijn toptijd bijgestaan hebben. Moet best pijn doen om hem zo terug te zien...

Denk dat het voor iedereen beter is als er gewoon een punt achter gezet wordt. Heel sneu als je voor zoveel geld een veelbelovende verwachting koopt trouwens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:42

Het zou sneu zijn als dit het einde zou zijn van toot z'n carrière. Ach kan hij nog altijd voor nakomelingen zorgen. Al betwijfel ik het nog of z'n spul nog zoveel waard is

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:44

HorseTimeXL schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=UZPXBlb_JTE

hier is de proef zonder hapering te zien en ik moet zeggen ben iemand die eigenlijk vaak pas laat ziet dat een paard onregelmatig loopt maar hier zie ik het toch echt wel, zeker tijdens de uitgestrekte draf..

Zo he, dat paard heeft echt pijn. Moet je zijn reactie eens zien op 5.30 als hij moet aangaloperen en kracht moet zetten op links achter. Dit paard had nooit mogen starten.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:44

guppekop schreef:
Damn
Wat ben ik blij dat Bokt niet jureert. Heb paarden met grotere tactfouten zien lopen en niemand die daarover valt.
Hele nette proef, hele nette ruiter, beetje safe gereden maar can't blame him.
Daarnaast geven de meeste ruiters hun paard weg na de proef, zodat zij met de coaches kunnen bijpraten, punten kunnen aanhoren en de groom hun paard netjes afwerkt.

joyce B schreef:
Sorry, maar verbaas me echt dat mensen hoe Totilas liep in de uitgestrekte draf goed willen praten. Zelfs een leek kon zien hoe erg onregelmatig hij was. Elk ander paard had ook opmerkingen gekregen. Heb er inderdaad ook een hoop gezien die ontzettend veel tactfouten hadden in de piaffe, maar dat is toch wel iets anders dan in de normale gangen al onregelmatig zijn.

Rindin schreef:
Ik hoop dat jij geen proeven hoeft te jureren als je deze onzuiverheden goedkeurt!

Hoho ik heb nergens gezegd dat ik het paard wel 100% goed vind lopen. Ik stoor mij alleen aan de kritiek op Matthias, terwijl er ook andere paarden waren die toch echt niet tactvol liepen. En ik geef toe, ik ben erg gecharmeerd over zijn rijden, met zowel Toot als zijn andere dieren
En aan de manier hoe bokt hier op ingaat, dat het een penny wereld is, waarbij de ruiters hun paarden niet kunnen afstaan na het rijden. Dat is het hele idee van een groom, dat de ruiter zich niet hoeft te bekommeren over zijn paard maar bezig is met zijn individuele en team prestaties

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:46

listiglistje schreef:
Cowgirl schreef:

Ik denk niet dat hij het wist, want hij was nogal happy na zijn proef en verbaasd over zijn punten :o

Tussen afgroeten en de prijs uitreiking in heeft nog al wat tijd gezeten.
Gezien P.S al zag dat paard in de proef niet goed was zullen ze dat, na de punten te hebben gehoord, wel besproken hebben. Verwacht ook zekere dat er gelijk een dierenarts bij is geweest die zijn eerste conclusie heeft getrokken.

Weet zeker dat Rath tijdens de uitreiking wel wist dat het niet goed zat.
Ik hoop dat het wedstrijddoek nu valt voor Totilas en hij eindelijk paard mag worden. Misschien vind hij in het bosrijden wel leuk.
Rath is een doorzetter. Zou leuk voor hem zijn een paard te krijgen waar hij wel plezier en een band mee heeft.

P.S zal zichzelf weel eens voor de kopslaan denk ik...hij had een hoop centjes kunnen krijgen voor Totalloss :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:47

Tootje in de kliniek...dan was er toch wel één en ander niet goed :( Over de jury's spreek ik mij niet uit, ik zit niet op die stoel. Maar dat je als ruiter op dit niveau tevreden bent met die proef en nog gaat mekkeren over te weinig punten...dat kan ik niet begrijpen :n

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:48

PS heeft al een hoop centjes gekregen voor de sportrechten.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:48

Cowgirl schreef:
Rath is een doorzetter. Zou leuk voor hem zijn een paard te krijgen waar hij wel plezier en een band mee heeft.

Ik denk dat hij met Bretton Woods nog wel wat leuke dingen kan laten zien hoor.