Ik ga mijn Flapdrol uitlaten. Fijne dag allemaal
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
hielkebro schreef:Bah, best dichtbij dus..
Arme pony en arme eigenaar van de pony !
Gauw afmaken zon hond!
zal heel bokt wel over mij heen krijgen.
Ayasha schreef:en waarom moet die asshole dan niet dood en de hond wel?
Want dat is de vraag waar Kimmie al heel de tijd antwoord op probeert te krijgen maar waar iedereen omheen l*lt.

packer schreef:<KNIP> Mensen schaffen helaas nog steeds honden aan, die ver boven hun pet gaan, waarom? Ego, maskeren van hun eigen onzekerheden enz. <KNIP>.
kimmie261 schreef:maar...wat mij altijd verbaast dan weer is dat katten blijkbaar alles mogen vermoorden wat los en vast zit,óók huisdieren van mensen welke veilig in eigen tuin zitten....daar wordt nooit om geroepen dat de kat dan maar meteen dood moet ..
kijk ik praat het doden van de pony niet goed,het is afschuwelijk ,maar ik vind het nét zo afschuwelijk als een kat die een vogel/konijn of koikarper uit een vijver vist uit iemand anders zijn tuin.
en een hond die een dier dood bijt ,is geen mensenbijter,wanneer gaan mensen nu eens leren dat dieren en mensen óók voor honden verschillende zaken zijn.
ook een hond = jager ,nét als onze huistijgers waar het dan wel van geaccepteerd wordt dat die alles maar vermoorden wat er voor hun smoel komt ,sterker nog zijn hele topics waarin mensen trots vertellen wat hun tijgert wel niet afgeslacht hebben....
dit verhaal kent alleen maar verliezers...
harbourlight schreef:Net gelezen dat de eigenaar van de pony's op Bokt zit, die wil ik heel veel sterkte wensen, wat moet het erg zijn om zoiets mee te maken.
Jammer dat je er altijd pas achterkomt als zoiets gebeurt.. Duhelo schreef:Dit is zo jammerlijk voor alle partijen ...
Ik moet eerlijk zijn dat ik er mijn hond ook niet voor zou afmaken. Jagen is gewoon hun instinct, dat kan je er niet altijd uit halen ...
Ik weet echter dat mijn hond een behoorlijk hoge jachtdrift heeft (ze,springt vaak bij mijn cavies in en doet ze op zich geen kwaad, maar als ze de kans krijgt gaat ze wel achter vee of wild aan. Zou ze pakken om te moorden, ik denk het niet. Maar ik geef haar de kans niet. Hond is ten allen tijde aangelijnd...)
Als je weet dat je hond jaagt hou je hem aan de leiband. Echter moet er altijd een eerste keer zijn voor dat je het weet. Wie weet stond deze hond normaal onder appél, maar was ze nu net te laat ...
Zoe_97 schreef:iedereen die de hond hier verdedigd wil ik weleens horen als het paard aan stukken gescheurd wordt... Erg veel sterkte aan de eigenaar!!
Froukje schreef:Toch nog even een vraag aan iedereen die de honden zo loopt te verdedigen; Hier in het dorp loopt er een hond rond die nu al meerdere dode hondjes op zijn kerfstok heeft staan. Let wel, hondjes die gewoon AANGELIJND op de OPENBARE weg liepen terwijl HIJ op EIGEN TERREIN bezig was. Ook bij mensen vertrouw ik hem voor geen meter.
Heeft zo'n hond ook nog het recht op leven? Als hij jouw hond doodbijt, wens je die hond dan echt niet rechtstreeks richting hel?
Tillie20 schreef:Froukje schreef:Toch nog even een vraag aan iedereen die de honden zo loopt te verdedigen; Hier in het dorp loopt er een hond rond die nu al meerdere dode hondjes op zijn kerfstok heeft staan. Let wel, hondjes die gewoon AANGELIJND op de OPENBARE weg liepen terwijl HIJ op EIGEN TERREIN bezig was. Ook bij mensen vertrouw ik hem voor geen meter.
Heeft zo'n hond ook nog het recht op leven? Als hij jouw hond doodbijt, wens je die hond dan echt niet rechtstreeks richting hel?
Zo'n hond heeft recht op leven maar moet gewoon beperkte vrijheid krijgen. Blijkbaar kan hij dus toch nog bij honden komen, anders was dit niet gebeurd. Bovendien kan ook een gedragstherapeut worden ingeschakeld om te kijken wat het probleem is.
Froukje schreef:Toch nog even een vraag aan iedereen die de honden zo loopt te verdedigen; Hier in het dorp loopt er een hond rond die nu al meerdere dode hondjes op zijn kerfstok heeft staan. Let wel, hondjes die gewoon AANGELIJND op de OPENBARE weg liepen terwijl HIJ op EIGEN TERREIN bezig was. Ook bij mensen vertrouw ik hem voor geen meter.
Froukje schreef:En waarom heeft zo'n hond nog recht op leven?
Gedragsdeskundigen geloof ik niet zo in trouwens, geloof er ook niets van dat die nog veel zal kunnen uithalen bij dit beest. Die is al veel te verknipt voor dat soort dingen.
Tillie20 schreef:Zoe_97 schreef:iedereen die de hond hier verdedigd wil ik weleens horen als het paard aan stukken gescheurd wordt... Erg veel sterkte aan de eigenaar!!
Hond doet ook maar wat 'm (wel of niet) geleerd is. Ben nog nooit een hond tegengekomen die van nature agressief is. Schuld van z'n baasje dus, maar hij is er net zo goed de dupe van geworden!
Ayasha schreef:Froukje schreef:En waarom heeft zo'n hond nog recht op leven?
Gedragsdeskundigen geloof ik niet zo in trouwens, geloof er ook niets van dat die nog veel zal kunnen uithalen bij dit beest. Die is al veel te verknipt voor dat soort dingen.
Schiet dan ook maar alle katten af.
Die vermoorden ook andere beesten zonder verpinken dus ook allemaal verknipt en die lopen ook nog zonder begeleiding!

Froukje schreef:Als mijn paard een jolige hond doodschopt maak ik hem niet af nee die hond heeft daar toch helemaal niets te zoeken? Die moet op de weg blijven en niet mijn paardenwei in rennen. En als mijn kat iemands huisdieren dood bijt kan ik het ook nog begrijpen als ze neergeknald worden.