Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:32

Froukje, je houdt altijd voor- en tegenstanders. Dit is typisch zo'n eindeloze discussie. Omdat de tegenpartijen het toch niet eens worden. Hebben compleet andere visie.

Ik ga mijn Flapdrol uitlaten. Fijne dag allemaal +:)+

eldango

Re: Pony doodgebeten door hond in Leeuwarder bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:36

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:41

Bah, best dichtbij dus..

Arme pony en arme eigenaar van de pony !

Gauw afmaken zon hond!
zal heel bokt wel over mij heen krijgen.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:46

hielkebro schreef:
Bah, best dichtbij dus..

Arme pony en arme eigenaar van de pony !

Gauw afmaken zon hond!
zal heel bokt wel over mij heen krijgen.

Misschien is het beter om de eigenaar te straffen ipv de hond?

Wil je niet aanvallen maar denk dat je wel mag nadenken wie de schuldige is de hond met vecht instinct of de eigenaar die dat weet en zijn hond los laat lopen met alle gevolgen van dien?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:52

Ayasha schreef:
en waarom moet die asshole dan niet dood en de hond wel?
Want dat is de vraag waar Kimmie al heel de tijd antwoord op probeert te krijgen maar waar iedereen omheen l*lt.

Waarom wordt die rottweiler die mensen in hun hakken bijt wel ingeslapen, en die chihuahua die hetzelfde doet niet? Het antwoord kun je zelf wel bedenken lijkt me..
Helaas is een mensenleven in onze maatschappij zo veel meer waard dan een dierenleven.

Neem dat jongetje wat een hondje vermoordde.. Met 5 jaar ben je intelligenter dan een hond, en toch wordt dat jongetje de hand boven het hoofd gehouden en gezegd 'och, het kind heeft een slechte opvoeding gehad en weet niet beter'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:55

Nee dat kan ik niet want dat begrijp ik ook niet.
Bovendien kan een kat beduidend meer schade aanrichten dan een chihuahua dus ook al niet vergelijkbaar.

Wb dat jongetje; die mogen ze van mij ook weg steken.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:02

Een hond wordt niet agressief geboren(uitzonderingen daargelaten), je zal moeten kijken naar de mens achter deze honden. Die zijn degene die steken hebben laten vallen. Als je weet dat je een powerhond hebt, maakt even niet uit wat voor ras, dien je lichaamstaal te kennen. Als een hond gaat focussen, moet je hem eruit halen, anders ben je altijd te laat. Mensen schaffen helaas nog steeds honden aan, die ver boven hun pet gaan, waarom? Ego, maskeren van hun eigen onzekerheden enz. Ben zelf in het bezit van een pittige herder, buiten mijn terrein loopt hij gemuilkorfd, niet omdat het moet, maar omdat ik weet wat hij aan kan richten. Zolang mensen niet hun verantwoording nemen, zal dit met regelmaat terugkeren.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:06

Kunnen we deze discussie niet ergens anders houden? Ander topic?
Misschien leest die eigenaar van de hond/pony wel mee en ziet dan alleen maar hoe hysterisch iedereen zit te doen :\

Vreselijk wat er is gebeurd.. :(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:14

packer schreef:
<KNIP> Mensen schaffen helaas nog steeds honden aan, die ver boven hun pet gaan, waarom? Ego, maskeren van hun eigen onzekerheden enz. <KNIP>.

Zoooooo heel erg waar!

Zoals wij thuis zeggen: daar loopt er weer 1 met zijn externe persoonlijkheid aan een touwtje. Accident waiting to happen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:55

kimmie261 schreef:
maar...wat mij altijd verbaast dan weer is dat katten blijkbaar alles mogen vermoorden wat los en vast zit,óók huisdieren van mensen welke veilig in eigen tuin zitten....daar wordt nooit om geroepen dat de kat dan maar meteen dood moet ..

kijk ik praat het doden van de pony niet goed,het is afschuwelijk ,maar ik vind het nét zo afschuwelijk als een kat die een vogel/konijn of koikarper uit een vijver vist uit iemand anders zijn tuin.

en een hond die een dier dood bijt ,is geen mensenbijter,wanneer gaan mensen nu eens leren dat dieren en mensen óók voor honden verschillende zaken zijn.

ook een hond = jager ,nét als onze huistijgers waar het dan wel van geaccepteerd wordt dat die alles maar vermoorden wat er voor hun smoel komt ,sterker nog zijn hele topics waarin mensen trots vertellen wat hun tijgert wel niet afgeslacht hebben....

dit verhaal kent alleen maar verliezers...

Inderdaad, moorden is het alleenrecht van de kat... daarom zeg ik wel eens: een kattenliefhebber mag zichzelf kattenliefhebber noemen, maar als hij die kat overal los laat lopen is het géén dierenliefhebber....

Overigens: agressie is agressie, en het is géén wet van meden en perzen dat een hond die dieren bijt, geen mensen bijt, mijn ouders hadden vroeger een "tweedehands" hond die mens èn dier kon aanvallen en zo ken ik er wel meer...
Het onderscheid tussen dier/ en mens-agressie wordt hoofdzakelijk gemaakt door eigenaren en fokkers (=verkopers) van bijtgrage honden...

Daarbij zijn dier-agressieve honden sowieso ook een gevaar voor mensen: als iemands huisdier wordt gegrepen, zal die persoon een goede kans lopen zelf ook gewond te raken wanneer hij zijn huisdier wil redden.

Om over die gevallen waarbij een aangespannen paard, of een paard met een ruiter erop maar te zwijgen, dat lijkt me wel duidelijk... of paarden en allerlei ander vee dat in doodsangst uit de wei breekt en de weg op rent...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:06

Net gelezen dat de eigenaar van de pony's op Bokt zit, die wil ik heel veel sterkte wensen, wat moet het erg zijn om zoiets mee te maken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:49

harbourlight schreef:
Net gelezen dat de eigenaar van de pony's op Bokt zit, die wil ik heel veel sterkte wensen, wat moet het erg zijn om zoiets mee te maken.

Van mijn kant ook. Heel veel sterkte. Erg verdrietig dat er mensen zijn die een hond kopen die ze niet aan kunnen. Ook voor de hond.

Als je een paard koopt en je bent zelf beginner dan ga je eerst op les en koopt een ervaren braaf dier. En niet een hoog sensibele 2 jarige.

Ik heb geen ervaring in het trainen van honden. Ik zal geen Stafford kopen. Ik oefen wel met een hond die geen tot weinig schade kan aanrichten.

Katten serieus? In deze discussie? Doe niet zo kinderachtig. Kan me voorstellen dat je last van katten kan hebben. Heb je last van mijn kat regel het met me.
Vooralsnog is de hele buurt blij met die van mij omdat hij de ratten uit de sloot vangt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:03

iedereen die de hond hier verdedigd wil ik weleens horen als het paard aan stukken gescheurd wordt... Erg veel sterkte aan de eigenaar!!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:06

Weer iemand die zijn 'pittige ras' niet onder controle kan houden.. :n Jammer dat je er altijd pas achterkomt als zoiets gebeurt..

MuppetvSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:15

Duhelo schreef:
Dit is zo jammerlijk voor alle partijen ...

Ik moet eerlijk zijn dat ik er mijn hond ook niet voor zou afmaken. Jagen is gewoon hun instinct, dat kan je er niet altijd uit halen ...
Ik weet echter dat mijn hond een behoorlijk hoge jachtdrift heeft (ze,springt vaak bij mijn cavies in en doet ze op zich geen kwaad, maar als ze de kans krijgt gaat ze wel achter vee of wild aan. Zou ze pakken om te moorden, ik denk het niet. Maar ik geef haar de kans niet. Hond is ten allen tijde aangelijnd...)
Als je weet dat je hond jaagt hou je hem aan de leiband. Echter moet er altijd een eerste keer zijn voor dat je het weet. Wie weet stond deze hond normaal onder appél, maar was ze nu net te laat ...

Een "echte" jachthond bijt zijn prooi niet dood.

Wat verschrikkelijk voor alle partijen. Niemand verwacht dat zijn hond zoiets zou doen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:16

Toch nog even een vraag aan iedereen die de honden zo loopt te verdedigen; Hier in het dorp loopt er een hond rond die nu al meerdere dode hondjes op zijn kerfstok heeft staan. Let wel, hondjes die gewoon AANGELIJND op de OPENBARE weg liepen terwijl HIJ op EIGEN TERREIN bezig was. Ook bij mensen vertrouw ik hem voor geen meter.
Heeft zo'n hond ook nog het recht op leven? Als hij jouw hond doodbijt, wens je die hond dan echt niet rechtstreeks richting hel?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:16

Zoe_97 schreef:
iedereen die de hond hier verdedigd wil ik weleens horen als het paard aan stukken gescheurd wordt... Erg veel sterkte aan de eigenaar!!

Hond doet ook maar wat 'm (wel of niet) geleerd is. Ben nog nooit een hond tegengekomen die van nature agressief is. Schuld van z'n baasje dus, maar hij is er net zo goed de dupe van geworden!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:17

Froukje schreef:
Toch nog even een vraag aan iedereen die de honden zo loopt te verdedigen; Hier in het dorp loopt er een hond rond die nu al meerdere dode hondjes op zijn kerfstok heeft staan. Let wel, hondjes die gewoon AANGELIJND op de OPENBARE weg liepen terwijl HIJ op EIGEN TERREIN bezig was. Ook bij mensen vertrouw ik hem voor geen meter.
Heeft zo'n hond ook nog het recht op leven? Als hij jouw hond doodbijt, wens je die hond dan echt niet rechtstreeks richting hel?

Zo'n hond heeft recht op leven maar moet gewoon beperkte vrijheid krijgen. Blijkbaar kan hij dus toch nog bij honden komen, anders was dit niet gebeurd. Bovendien kan ook een gedragstherapeut worden ingeschakeld om te kijken wat het probleem is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:20

Tillie20 schreef:
Froukje schreef:

Zo'n hond heeft recht op leven maar moet gewoon beperkte vrijheid krijgen. Blijkbaar kan hij dus toch nog bij honden komen, anders was dit niet gebeurd. Bovendien kan ook een gedragstherapeut worden ingeschakeld om te kijken wat het probleem is.

En waarom heeft zo'n hond nog recht op leven?
Gedragsdeskundigen geloof ik niet zo in trouwens, geloof er ook niets van dat die nog veel zal kunnen uithalen bij dit beest. Die is al veel te verknipt voor dat soort dingen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:21

Froukje schreef:

Ik verdedig de hond verder niet, ik maak de vergelijking met katten, waarvan het jagen wel getolereerd wordt.
Verder denk ik dat een hond prima onderscheid kan maken tussen prooidieren en andere honden. En ik ben ook van mening dat de staffords en pitbulls niet in deze maatschappij thuis horen. Deze honden zijn erop gefokt om soortgenoten te vernielen. Dat ten eerste vind ik al een grond om deze honden niet meer te tolereren in de maatschappij. Verder, als ze er dan toch moeten zijn, dan in handen van mensen die weten hoe ze ermee om moeten gaan. Aangezien dat niet gebeurt en in mijn ogen in de toekomst ook niet gaat gebeuren, zou ik er niet om treuren als er maatregelen genomen gaan worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:23

Froukje schreef:
Gedragsdeskundigen geloof ik niet zo in trouwens, geloof er ook niets van dat die nog veel zal kunnen uithalen bij dit beest. Die is al veel te verknipt voor dat soort dingen.

Schiet dan ook maar alle katten af.
Die vermoorden ook andere beesten zonder verpinken dus ook allemaal verknipt en die lopen ook nog zonder begeleiding!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:25

Tillie20 schreef:
Zoe_97 schreef:

Hond doet ook maar wat 'm (wel of niet) geleerd is. Ben nog nooit een hond tegengekomen die van nature agressief is. Schuld van z'n baasje dus, maar hij is er net zo goed de dupe van geworden!

ja dat is zo, maar als jouw paard dood is zeg je dan ook "ach hond kan r niets aan doen, zo is ie nu eenmaal, jammer van mijn paard."?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:26

Ayasha schreef:
Froukje schreef:

Schiet dan ook maar alle katten af.
Die vermoorden ook andere beesten zonder verpinken dus ook allemaal verknipt en die lopen ook nog zonder begeleiding!

;)
Froukje schreef:
Als mijn paard een jolige hond doodschopt maak ik hem niet af nee die hond heeft daar toch helemaal niets te zoeken? Die moet op de weg blijven en niet mijn paardenwei in rennen. En als mijn kat iemands huisdieren dood bijt kan ik het ook nog begrijpen als ze neergeknald worden.

Gelukkig hoef ik me daar niet druk om te maken, want verder dan onze tuin en het weiland van 4ha met duizenden muizen komen ze niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:34

ja daar gaat het ook niet om,zucht....

nog een poging, ik begrijp 1000% dat de eigenaren van de pony heel blij zijn dat de hond dood is,zou ik ook zijn als mijn pony dood gebeten zou worden,maar van mij mag elke kat die mijn valkparkiet vermoord net zo hard dan dat spuitje krijgen

wat is het verschil tussen de hond die een pony van iemand vermoord en de kat die hier mijn valkparkiet vermoord,waarom mag de kat een minuut na zijn slachting zijn moordtocht voortzetten en moet de hond maar meteen dood??

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:35

Was net iemand die het type vechthond helemaal af wil schaffen en daar ook op hoopte.

Heb even speciaal voor mensen met de mening dat alle vechthonden gevaarlijk zijn een filmpje van mijn hond.

Wees eerlijk deze hond moet een spuitje krijgen omdat andere geen kennis hebben of deze correct houden?
https://youtu.be/tYVcH9jeU_s

Mijn hond krijgt trouwens geen kans om dieren of mensen te bijten...
Kinderen komen alleen met toezicht in de buurt. Andere honden alleen die ik ken. Loslopen alleen waar geen dieren of mensen lopen.